Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 78 av 78

Ämne: Fibbans s14

Member Fibbans avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av RaidoPower Visa inlägg
    Vad kör du för ET på torque-fälgarna?
    Det är et30 samt 15mm spacers så det är altså et15.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fibban Visa inlägg
    Det är et30 samt 15mm spacers så det är altså et15.
    Ok!

De finns väl att beställa i ET15/ET12 eller något sådant så man slipper spacers om jag minns rätt...?! Gillar dom iaf skarpt.

Hur som helst så ser det riktigt bra ut!!
    WWW.RAIDOPOWER.SE -WWW.RAIDOPOWERMOTORSPORT.COM
    KSPORT RACING Bromskit Coilovers Luftfjädring
    MISHIMOTO RACING Kylare Fläktar
    Blixtljus - Walbropumpar - Spridare och mycket mer...

Member Fibbans avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ok!

De finns väl att beställa i ET15/ET12 eller något sådant så man slipper spacers om jag minns rätt...?! Gillar dom iaf skarpt.

Tackar tackar...

Jo dom finns i et12... Vågade tyvärr inte beställa det från första början eftersom jag åker orginal framskärmar (dock mycket valsade). Men med facit i hand så borde jag beställt et12.
    Hade jag haft breddade glasiberskärmar hade jag inte tvekat utan kört på et12 med de samma.
    Sen beror det ju en hel del på vad man åker för däck bredd och fabrikat. Alltså hur mycket stretch man ska ha samt hjulvinkar.

Senast redigerat av Fibban den 2009-07-29 klockan 20:44. Anledning: glömde blden

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Ok!

På vissa fälgar blir det mer djup om man beställer i låga ET. Typ BBS LM t.ex. Men annars, om fälgen ser likadan ut, bara att bulthålen är djupare, såsom ROTA-fälgarna är, så kan man undra varför det skulle vara så viktigt att slippa spacers?
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Talking

Citat Ursprungligen postat av doktorn Visa inlägg
    På vissa fälgar blir det mer djup om man beställer i låga ET. Typ BBS LM t.ex. Men annars, om fälgen ser likadan ut, bara att bulthålen är djupare, såsom ROTA-fälgarna är, så kan man undra varför det skulle vara så viktigt att slippa spacers?
    På alla fälgar som jag någonsin beställt så har lägre ET inneburit att centrum på fälgen sitter mer mot mitten (ET 0). Dvs ju lägre ET desto mer konkav/mer fälgkant.

Om ROTA Torque 18X9,5 ET35 ser exakt lika dan som samma fälg fast med ET12 enligt dig så gör den säkert det, jag har inte undersökt närmare vad som gäller för just deras fälgar och denna modell men det har uppenbarligen du gjort.
    Och jag tackar för upplysningen, jag visste inte att de gör så på sina fälgar.
    Vet du om det gäller samtliga ROTA-fälgar?

Vem skrev att det var viktigt att slippa spacers? Ser ingen anledning till att man skulle vilja använda spacers om man inte måste, thats all.
    Om inte annat så sparar man inte en slant på att slippa köpa spacers och eventuellt andra bultar etc

Member Fibbans avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av doktorn Visa inlägg
    Nja, igentligen så är det ju snarare bättre med et30 eftersom att det kan vara lättare att sälja dessa fälgar till någon annan 200åkare som har standarutformning på skärmarna eller inte gillar att driftingstuket då fälgaran sticker ut.

På alla fälgar som jag någonsin beställt så har lägre ET inneburit att centrum på fälgen sitter mer mot mitten (ET 0). Dvs ju lägre ET desto mer konkav/mer fälgkant.

Om ROTA Torque 18X9,5 ET35 ser exakt lika dan som samma fälg fast med ET12 enligt dig så gör den säkert det, jag har inte undersökt närmare vad som gäller för just deras fälgar och denna modell men det har uppenbarligen du gjort.
    Det jag vet är att Rotad -GTR och -Torque Drift har en brytpunkt mellan om de har den konkava fälgsidan eller den mer släta. 8.5" fälgaran har en slät sida därför vill många åka 9.5" även fram fastän det för många blir tight.
    Et30 och et12 har samma form... Ingen skillnad där annat än att "navet" på fälgen samt bulthålen är djupare. Mer et än et30 då blir det svårt.

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Vem skrev att det var viktigt att slippa spacers? Ser ingen anledning till att man skulle vilja använda spacers om man inte måste, thats all.
    Om inte annat så sparar man inte en slant på att slippa köpa spacers och eventuellt andra bultar etc
    Det är ju för att du är van att köpa fina grejor ;-)

Alla Rota och många andra budgetuppstickare fungerar på detta sätt. Det blir väl billigast för dem att tillverka fälgen med så få variationer som möjligt. Rota, Ultralite, Tenzo och alla dom här lirar liksom inte samma klass som de märken de kopierar. Men det är också därför de är överkomliga i pris och har fått spridning. Vidare också därför folk som har lagt ett par månadslöner på en uppsättning Nismo LM GT får höra kommentarer som "Snygga ROTA fälgar"...

Jag fick bara uppfattningen att du var emot spacers överlag förut, vissa är det. Känns väl "B" eller så kanske. Men jag tycker det är bra, det gör ju att man får ett större utbud att välja mellan. Jag har lagt dit 60mm bultar runtom och så har jag både 5mm och 10mm spacer att välja mellan, eller kombinera till 15 eller 20mm spacer. Så oavsett om jag kör med mina 5Zigen med gatdäck, BBS LM med R-däck eller bajsfälg med börna-runt-kiosken däck så kan jag alltid få fälgen att sitta där jag vill ha den. Men visst, bra spacers är inte gratis det heller och ska man bara ha en uppsättning fälgar gör man ju rätt i att försöka välja rätt ET. Men då är vi ju där att det finns en begränsad mängd att välja på.
    Senast redigerat av doktorn den 2009-07-30 klockan 12:11.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Standard

Plötsligt känns ROTA inte lika lockande längre....

Hur som helst så der denna bilen kanonbra ut med dom på, och fälarna är fortfarande snygga...!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •