Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 48

Ämne: Eftersnack Japmeet 2008

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Mitt första besök som deltagare på Japmeet och jag är grymt nöjd! Helt sjukt vad fort tiden går, något man inte tänker på som åskådande besökare. Då glider man runt hela dan och glor. Men ska man hinna köra och dessutom har något mindre fel med bilen som måste meckas med är det fullt ös för att inte missa körpassen och hinna med allt. Men det blev iaf 4 varv på banan på lördan (tokigt läskigt ute bland alla värstingar för en annan som aldrig vart på banan innan) och så 2x 4 varv på söndan (betydligt lugnare och lättare att få ut något av körningen).

Sen att snedden skulle konvertera sin växellåda till pissoar och tokmeka dit en ny i ösregn och snålblåst får man kalla "omständigheter" för att vara lite mild :-) Något ska man ju ha att berätta i bastun... :-)
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Member Gesons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Förutom ett par hål i blocket på söndagen och taskigt väder, ett mkt trevligt evenemang (som vanligt).
    Ett stort tack till dig som stannade på långa rakan och sprang ut med brandsläckare när det rök som fan om våran bil (svart s13 med vit bur och blå sparco stol.) då frugan fick problem. Visade sig vara ngt som tittat ut genom blocket :-( tur att bara botten gick sönder o allt annat klarade sig (ev bara en stake som gått.). Nu blir det att sälja motorn i delar o satsa på ngn större maskin.
    Sponsorer: Japtuning, Karstorps bildemontering, Tottes bilservice.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ja, instämmer med alla andra positiva människor och tycker det var en underbar helg!
    Peter, Fredrik, Runan och alla andra som fixat denna helg: Ni är BÄST!!!
    Svårt att fatta hur jäkla mycke arbete som ligger bakom, så stor eloge till er som fått till allt så bra! O jag hade mage o gnälla över att jag inte fått något kaffe på lördagsmorgonen

Jag som inte skulle köra alls hann iaf med några varv på banan på lördagen, hamnade dock mitt i oljespillet i slutet på långa rakan vilket var en upplevelse att "skriva hem om"!!! Slutade bra iaf, men läskigt var det!
    Sen så tog nyfikenheten makt över mitt förstånd, och "Bettan" backades upp i (glädje)bänken på söndagen! Där gjorde "hon" allt för att visa mig att jag ska tänka om med det där att sälja bilen!
    O vilket trevligt o glatt litet gäng med tjejer o killar jag lärde känna på vandrarhemmet i Mjölby! Men utelivet i Mjöölby var inte mycke o hurra för

Även om bilen säljs under det långa år som är kvar till nästa Japmeet så ses vi ändå nästa år, så kul är det!

Andreas: Vi borde hinna med och träffas o ta en öl eller två innan vi ska till Vattenhålet!
    Magnus Jansson Nr:12 S13 Såld... Stockholm http://web.200sx.nu/Member_Pages/vie...sp?pub=1&id=12

Member Lurkbloms avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Tjoho!!!!!

Jag kom, jag såg,,, och jag körde sönder... för första gången och då tog jag till ordentligt och körde sönder tre gånger!
    Småskit som avhjälptes på plats förvisso men det jag vill komma till är att det vart en hel del köra för mig äntligen på ett JapMeet!
    Efter 24 banmil, 50 gatmil, 45 timmar, och hemligt antal öl och danssteg så är jag så ***** lycklig inombords efter att ha upplevt mitt första JapMeet från åskdarsidan (i stort sett). Det var mer lärorikt än man kunde tänka sig! Helt slut, en lång att-göra-lista-med-uppdates på bilen inför nästa körning och stora förhoppningar om ett nytt 2 dagars JapMeet nästa år!!

Jag vet vilka insatser som har krävts tidigare JapMeet, jag är tröttare nu som åskådare än som arrangör förra året..... i år.... jag vågar inte ens tänka på det men jag har sett ett och annat blodsprängt öga under helgen...
    Stor gigantisk bautakram till alla de säkerligen 100+ pers som dragit ett strå eller en stock till stacken och största kramen av alla till Peter, Fredrik och Runan & Co som grävt ner större delen av sina liv de senaste månaderna. Gå och gräv ner er ett tag nu och njut.
    Om ni kirrar ett lika bra JapMeet 2009 så skall jag fan lova att jag fixar vädret på ett eller annat sätt!
    Niclas Törnblom #97
    Solutions by LurkTech Engineering , Sveriges snabbast svängande 200SX?, SS@1.24.60

Member Lurkbloms avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Förresten..... en av höjdpunkterna..... John bjussade på en ritkigt stämningshöjare redan de första timmarna.....
    Farligt med nya moderna bilar vettu....

Senast redigerat av Lurkblom den 2008-07-07 klockan 22:06.
    Niclas Törnblom #97
    Solutions by LurkTech Engineering , Sveriges snabbast svängande 200SX?, SS@1.24.60

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Geson Visa inlägg
    Förutom ett par hål i blocket på söndagen och taskigt väder, ett mkt trevligt evenemang (som vanligt).
    Ett stort tack till dig som stannade på långa rakan och sprang ut med brandsläckare när det rök som fan om våran bil (svart s13 med vit bur och blå sparco stol.) då frugan fick problem. Visade sig vara ngt som tittat ut genom blocket :-( tur att bara botten gick sönder o allt annat klarade sig (ev bara en stake som gått.). Nu blir det att sälja motorn i delar o satsa på ngn större maskin.
    Tacken mottagen Dagen till ära så hade jag pga platsbrist bytt ut den större brandsläckaren till en såndär liten bling-bling släckare som säljs till styling killarna. Tror att det skulle varit ganska svårt att släcka nått med den tyvärr men bättre än inget.

Jag har själv massor att tacka som tex hela RCE för lastutrymme mm, Lurk för ljuddämpande föremål, Jonas som alltid hjälper till att packa ihop och massa andra

Kul var det iallafall trots att jag inte bodde på området detta år.

Mvh SJN / Stefan

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R32

Standard

Måste få tacka även jag för en mkt trevligt Japmeet 2008.

Att vädret var kass merparten av söndagen kan man inte råda över men i övrigt ett mkt väl genomfört första 2-dagars Japmeet.

Några reflektioner och tips inför 2009:

* Bättre koll på bankörningsgrupperna (tex ha högerline grupp B, vänsterline grupp A eller nått?).

* Time attack var ett nytt och väldigt uppskattat inslag från både förare och publik, hoppas denna kommer åter 2009.

* "Japmeet taxi" kanske vore något att införa? vi skjutsade folk hela helgen och det var mkt uppskattat av folk (vi ställer gärna upp).

* Coverbandet Get back och DJ skyracer rockade i partytältet på lördagen, favorit i repris till 2009 tack

* Bedömningen i klassen "best engine bay" var under all kritik, Norrmannens blåa R32:a höll inte måttet, vet åtminståne 2st bilar som höll betydligt högre klass (som inte fick pris alls) den pearl vita R32GTR:n och den norska vita R34GTR:n.
    Näe, att först ändra sig efter att alla fått priserna och ge pris till en bil där man bankat ut torpeden med slägga och kylfläkten tagit emot hard pipe kittet det är bortom mitt förstånd.
    Skönt att killen som blev av med sitt pris fick revanch och tog best in show

* bättre uppstyrt på utställningsparkeringen, man kanske skulle utse en ansvarig från resp klubb att rodda så respektive modell/märke parkeras var för sig och inte huller om buller?

Hej hopp från Team 91. Yxan racing

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

är helt klart nöjd med helgen! ett antal varv på banan och en riktigt spinnande stripprepa (måste tagit ett par minuter att komma dom 402 m "blött!)
    det vart lite småkyligt att sitta grindvakt me keppson på lördagskvällen till 10.00 när vinden friskade i och regnet kom men va fan gorde det, fans ju 200sx paraflax å dom e stora å bra!
    tack alla deltagare o arrangörer för ännu ett lyckat japmeet och ser fram mot nästa år.

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2008
    Bil
    S13

Standard

Detta var mitt första japmeet (med egen bil) och definitivt inte mitt sista. Började med att byta oljepump på fredagen (tack mackan för den nya fina). Vart klar runt 10-11 tiden och kom fram till grindarna kl 4a på morgonen. Efter insläpp och besiktning fick man ta över gångtrafikantinsläppet efter en väldigt bakfull och vinglig Rasmus. Prova på driftingen var skitrolig. 2 varv på långbanan hans med innan bromsarna sa stopp och jag höll på att åka av i hårnålen. Polaren lyckades kränga av ett däck och tröttnade på att åka. Somnade i bakluckan kl 9 efter en fet pizza. Nästa dag var det konbana (tack lunki) vart en 54tid som bäst. Kortbanan i regnet var helt perfekt för min bil. Fick en 15.2 tid på 402 med 3 grader camber bak. Helt klart ett riktigt äventyr. Ser fram emot ett lika roligt japmeet nästa år.

Senior Member Rasmuss avatar
    Reg.datum
    Jun 2001
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Georg.A Visa inlägg
    Detta var mitt första japmeet (med egen bil) och definitivt inte mitt sista. Började med att byta oljepump på fredagen (tack mackan för den nya fina). Vart klar runt 10-11 tiden och kom fram till grindarna kl 4a på morgonen. Efter insläpp och besiktning fick man ta över gångtrafikantinsläppet efter en väldigt bakfull och vinglig Rasmus. Prova på driftingen var skitrolig. 2 varv på långbanan hans med innan bromsarna sa stopp och jag höll på att åka av i hårnålen. Polaren lyckades kränga av ett däck och tröttnade på att åka. Somnade i bakluckan kl 9 efter en fet pizza. Nästa dag var det konbana (tack lunki) vart en 54tid som bäst. Kortbanan i regnet var helt perfekt för min bil. Fick en 15.2 tid på 402 med 3 grader camber bak. Helt klart ett riktigt äventyr. Ser fram emot ett lika roligt japmeet nästa år.

Min räddare!!! Jojje en är en fantastisk människa ska ni veta!!
    Ska skärpa mig till nästa år...på nått sätt

och JapMeet ja...vilken perkele grej asså!! Ses nästa år igen och igen och igen!!!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •