Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Önskar börja tävlingsköra

Hall of Fame Legend Deffes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard Önskar börja tävlingsköra

Jag funderar starkt på att börja köra i någon serie eller Cup i stil med Porsche Cup enbart för skojs skull.

Skulle självklart vara kul att köra lite ringar runt våran tronarving men bristen på ekonomi och drottningsholms dialekt gör detta omöjligt.

Vart kan man börja om man ska delta?

Jag har övervägt SPVM; i våras var jag där och träffa lite folk som körde och dom flesta hade en trevlig inställning till nytt folk på banan. Jag deltog för övrigt också på banan men fick smisk mot en GT3a.

Vad finns det för "tävlingar" man kan ställa upp i med en bil som våra?
    Jag kör fortfarande på nybörjar nivå. Men enda sättet att lära sig är att ta sig ut på banan.
    Richard Andersson
    - Vinnare av Japmeet AutoSlalom 2008 & Superstage: 1.28:62

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Deffe Visa inlägg
    Jag funderar starkt på att börja köra i någon serie eller Cup i stil med Porsche Cup enbart för skojs skull.

Skulle självklart vara kul att köra lite ringar runt våran tronarving men bristen på ekonomi och drottningsholms dialekt gör detta omöjligt.

Vart kan man börja om man ska delta?

Jag har övervägt SPVM; i våras var jag där och träffa lite folk som körde och dom flesta hade en trevlig inställning till nytt folk på banan. Jag deltog för övrigt också på banan men fick smisk mot en GT3a.

Vad finns det för "tävlingar" man kan ställa upp i med en bil som våra?
    Jag kör fortfarande på nybörjar nivå. Men enda sättet att lära sig är att ta sig ut på banan.
    Tja, låter ju som en bra idé. Kanske kan det här vara någonting att fördjupa sig i -> http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50177

Member
    Reg.datum
    Nov 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ett tips är Roadsport under SPVM. Läs mer på: http://www.roadsport.se/

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Låter bra. Jag ska försöka delta i Roadsport nästa år. Det blir en bra start. Skulle vara kul att vara med i fler tävlingar men risken att saker o ting flyter samman är stor.
    Richard Andersson

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Roadsports system för att beräkna effekt kan man ju disskutera. Det är VÄLDIGT strikt.
    Var längesedan jag läste det nu men någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man inte får byta turbo och IC...

Deffe du har väll bytt motor och hela skiten?

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av BeerBringer Visa inlägg
    Roadsports system för att beräkna effekt kan man ju disskutera. Det är VÄLDIGT strikt.
    Var längesedan jag läste det nu men någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man inte får byta turbo och IC...

Deffe du har väll bytt motor och hela skiten?
    Mmm dom har ganska annorlunda krav mot vad jag har byggt min bil för. Det som är pissigt är att alla tävlingar är på typ 4-5 olika banor totalt och inget mer. Jag skulle vilja delta i någon Cup som kör varannan helg eller oftare. dvs runt 12-16 rejs per sommar. Känns dumt att bygga om bilen för att få köra på banan 4 gånger. Jag kör juh för att ha kul och inte för att vinna så desto mer "bantid" desto roligare för min del. Sedan är det juh såklart jävligt kul att vinna oxå :-P
    Richard Andersson

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Mitt solklara svar blir ju självklart att dra iväg på streetrace!
    Där har du garanterade race iaf minst 2 gånger i veckan. Hmm ja du vet ju allt det här redan haha

Kanske inte riktigt faller in i samma seriösa trend dock? ^_^

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

streetrace svänger inte precis, väldigt löjligt att dra upp det pfft.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •