Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 105

Ämne: R_obban - s13,5 + rb25det.

Standard

Citat Ursprungligen postat av BamBam Visa inlägg
    ok! ser finers ut annars, men bygga bra, snabbt o nogrant brukar aldrig klicka klockrent tillsammans :/ men o andra sidan bygger du inte en räserbil? =)

varför skulle de inte funka att bygga en racebil som bra byggd, nogrann me finnish och som är snabb? :S

förstod itne riktigt vart haken sitten

mvh Robbban

Member BamBams avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

hehe det va ju inte så jag menade iofs, min poäng var att man oftast inte får bra finish om man bygger för snabbt

helt klart kan man ha en snabb bil med bra finish *skratt*
    Martin Ljungberg #921 s13Pickup
    Karlstad.

Standard

Citat Ursprungligen postat av BamBam Visa inlägg
    hehe det va ju inte så jag menade iofs, min poäng var att man oftast inte får bra finish om man bygger för snabbt

helt klart kan man ha en snabb bil med bra finish *skratt*
    haha ok sorry :P nu e jag med på noterna igen

idag åker jag iväg med min topp så den blir portad, mirrad å får fräsha ventiler å blir bllästrad å fin.

mvh Robban

Standard

Citat Ursprungligen postat av THR Visa inlägg
    Brackets är för montering av lysena det är inget konvert kitt för el delen..

fick du pm me mitt nr?
    vore ju nice att slippa tillverka :P

Standard

fy fan va jag e dålig på att uppdatera, broms systemet är klart å har fått tebax toppen.

kjolpaketet kommer kankse den här veckan iaf, lysen är hemma med, beställt kylare å skit med så de händer lite iaf

hoppas nån följer tråden så ska fixa bilder :P

Standard

dags för uppdatering!

har hänt rätt lite, sitter å väntar på lite delar osv men mest så har min motivation bråkat med mig samt att jag flyttat hemifrån. (vuxen poäng!) fick iaf en god nyhet att kjolpaketet är i sverige!

här kommer lite bilder på vad som hänt när jag ej uppdaterat er.

har hunnit montera dom nya skivorna fram, omborrade till 4 bult då dom suttit på en 300gt. 315mm.

även hunnit med att borra om å montera bak. z32 ok runt om. stålomspunna slangar.

i motor rummet har jag plockat bort/flyttat pås aker å ting, monerat nya huvudbroms cylindern samt dragit dom nya broms ledningarna samt kopplings ledningen eller va man sakll säga. nytt å fint. kommer att rivas å lackas efter sfro så jag vet att allt blir bra..

även hunnit med att stoppa in all el i dessa små plaströr samt fästa allt med snygga klammer. eller snygga å snygga, finare än org :P

monterat lite inrednings detaljer med. här är dom egenbyggda "täcksidorna" bakom dörrarna, en skymt av buren med. täcksidorna är täkta med tyg.

även hunnit med att se till så att jag har ett svart innertak istället för ljusgrått i sommar.

de är allt jag orkar med nu, nu ska jag göra kyckling. har vi en ***** tur kommer kjolpaketet i morgon å då blir de uppdatering i helgen igen. å då *****r

hoppas på lite possetiva komentarer eller konstruktiv kritik

mvh Robban

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Ser riktigt trevligt ut .

Hur gjorde du föresten innertaket svart? sprayat och isf vad för slags spray?

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Ser riktigt trevligt ut .

Hur gjorde du föresten innertaket svart? sprayat och isf vad för slags spray?
    va väldigt skepptisk när jag testa men tror de va hagmans halv matt elelr halv blank. funkar ju me vilken svart som hällst, blir ingen bra glans i tyget iaf

men resultatet blev sjukt mycket bättre än jag nånsin förväntat mig.

mvh Robban

Standard

liten uppdatering nu med, vart å hämtat topen å de ser jäkligt nice ut, lite fin puts har gjorts på den med, men bara lite, ingen super portning direkt

lägger upp 2 bilder.

sen har jag även blästrat lite kåpor å remhjul som ska få lite fin färg bilder kommer.

mvh Robban

jag är så sjukt dålig på att ta kort

den ser man kanske lite bättre på.

slänger upp denna med :P

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Vad fin den ser ut nu du! Hoppas det blir lite ös i maskineriet.
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •