Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Angående bränsleledning till 3-4-500hk

Member Bushmyras avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Bil
    S13

Standard Angående bränsleledning till 3-4-500hk

Hur grov matning /retur använder ni??
    kör ni orginal ni som har 3-400 hästar??
    någon som vet hur långt orginalrören räcker?
    Blir hyffsat dyr affär och bygga nytt bränsle system med alla AN kopplingar och slangar osv..

Member Bushmyras avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Bil
    S13

Standard

ingen som har 3-4-500 hästar??

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

3-400hk så räcker det att du byter bränslepump. Ska du över det så är väl dubbla pumpar att rekommendera. Och även en regulator. Hur långt rören räcker vet jag inte, men jag har inte hört någon som har bytt...

Member raseris avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Jag kommer köra med BTR och min nuvarande walbropump iaf samt 850cc spridare
    Fredrik Hellström
    Honda Integra Type RK20

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

jag känner en som har 10mm men det är för 700etanol hästar ~900 bensinhästar?

Member Bodas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Du måste ha mer ström till nya pumpen dvs grövre kablar. Jag har bytt till 10mm bränsleledning, lite väl grovt men det funkar bra. Jag har även kört med orginal btr med 740cc spridare o det funkar finfint med 360hk på hjulen.
    Tommy Karlsson #619
    Borlänge
    http://200sx.kicks-ass.net/boda/

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Ja kör med 10mm men vet folk som kör med 8 o dom har 600hk men däremot kör dom en grövre retur.

Member
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13

Standard

Jag ska byta tank till alu-dito och eftersom jag svetsar bur mm på bilen tog jag bort orginal rören och tanken pga brandrisken. När jag monterar tillbaka ska jag nog köra med 8mm plast fram till torped väggen och sen pressade slangar sista biten. Ev 8mm lr 10 på returen, ska forska lite först. Detta är till 400hk ca18det.

Tror dock att orginal rören räcker ganska länge, men det är ju en liten kostand att köra plaströr och då är man på säkra sidan.
    Tack till: jspec.se, Linköpings motorsport, streetperformance och gummverkstan i bankekind för hjälp och sponsring.

Member Bushmyras avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Bil
    S13

Standard

ojoj vad svar
    Jag har en bosh 044 och en ställbar BTR.Jag har också 10 och 12mm plast/nylonslang problemet med dom är att jag hittar inga nipplar,, eller jo såna som är avsedda för luft, Såna man använder till lastbilar/lastbilssläp.vet inte om dom tål bensin?? Tänkte köra med catchtank också.. med orginalpumpen som förpump.Har ritat upp ett system med an anslutningar..
    Bilen ligger på www.garaget.org/bushmyra
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Bushmyra den 2009-01-13 klockan 20:46.

Standard

Jag kommer köra med en walbro 255-pump i tanken, sen går det 10mm's legri-slang upp till catchtanken som är på 0.8L, sen så från den så är det 10mm's legri-slang som möts upp av bränslefilter, sen en inline walbro 255-pump, sen är det 10mm's legri-slang fram till torpeden där det kommer sitta ett y-kors och sen stålompsunnet från det.

Kommer att köra på dubbla AN8 som tillförsel och AN6 (eventuellt AN8) som retur. 1100cc spridare, egen gjord fuelrail.

Målet är 500hk - 550hk med min CA18DET. Då kommer jag även köra på e85.

MVH
    William Holming
    Nissan 200sx s13
    http://www.garaget.org/?car=14152

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •