Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gå på startmotorn vid uppstart?

Member fredde08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard Gå på startmotorn vid uppstart?

Hej!

Nu ska 200an till ett annat garage för trimning! Och jag startade den sist i mitten på december så den har stått ett tag. Finns det någon säkring jag kan dra ut för bränslepumpen så den kan gå på startmotorn ett tag och få upp oljetrycket? eller är det bara att starta upp motorn direkt låta den gå varm och puttra iväg?

Sen undrar jag också om jag ska byta olja nu? Asså oljan som är i har vart i motorn sedan förra sommaren och kan jag köra 20 mil på den gammla och sedan byta den när jag är klar med trimningen eller ska jag byta direkt efter jag fått igång den?

Mvh fredde

Member fredde08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

kom igen! Jag tänkte rycka EFI säkringen och låta den gå på startmotorn så jag får upp lite oljetryck och sedan starta den, måste ju finnas fler som ställer av sina bilar på vinter? hur gör ni när ni startar upp dom?

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

vi byter olja+filter, byter stift, drar ut soppa säkringen och krankar tills vi får tryck sen smattrar vi igång skiten.

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Hmm, är man överdriven om man skulle dra en strömbrytare till bränslepumpsäkringen och göra så varje gång bilen stått lite längre?

Member fredde08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Njae ja tyckte också det skulle vara lite overkill att dra en säkring, fick ett tips av Blix att dra igång bilen men inte så den starta utan gå¨lite på startmotorn alltså dra igång, stänga av dra igång och stänga av osv... tror jag ska köra på det och sen lägga i ny olja, filter och stift när man kommer hem till sthlm

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Nä menade inte riktigt så, tycker det verkar vara en vettig metod att dra en säkring men undrar om det är vettigt att dra en strömbrytare till den säkringen istället och köra på starten utan soppa-pump varje gång bilen har stått ett tag för att sen bara slå till brytaren och starta utan att hoppa ur bilen.

Att nästan starta och stänga av låter lite krångligare i mina ögon (och inte lika coolt ).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •