Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Övernattning i Japmeet

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Alla datum för evenemang måste anses som preliminära, eftersom tävlingskalendrarna alltid har företräde framför övriga evenemang.

När det gäller Gatebil är det ett större evenemang över fler dagar än Japmeet, och då nya bullerregler förbjuder Mantorp Park att köra evenemang under vissa sommarveckor blir helgerna färre för alla evenemang att dela på.

Om de större evenemangen måste flyttas från veckor som inte längre går att köra på, så tvingas ibland också de mindre evenemangen flyttas.
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
    Alla datum för evenemang måste anses som preliminära, eftersom tävlingskalendrarna alltid har företräde framför övriga evenemang.

När det gäller Gatebil är det ett större evenemang över fler dagar än Japmeet, och då nya bullerregler förbjuder Mantorp Park att köra evenemang under vissa sommarveckor blir helgerna färre för alla evenemang att dela på.

Om de större evenemangen måste flyttas från veckor som inte längre går att köra på, så tvingas ibland också de mindre evenemangen flyttas.
    Kort och gott det blir inge Japmeet i år?
    Patrik "Helix" Johansson #414
    THR Nissan 240sx
    Projekt tråd om vårat bygge...

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av THR Visa inlägg
    Kort och gott det blir inge Japmeet i år?
    Skulle gärna vilja veta det också. Har det helt lagts ner eller finns det försök att återuppliva träffen?

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

själv tycker ja att de ser ut och va rätt kört!

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Om det skulle vara kört så finns det faktiskt riktigt bra ställen man kan ha det på me. Är nu Mantorp så bokat så kan man läga det på Kinnekulle eller dylikt istället. Inget är omöjligt men men jag har fullt förtroende för styrelsen och dom som kämpar med Japmeet.

Kämpa på !

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flash Visa inlägg
    Om det skulle vara kört så finns det faktiskt riktigt bra ställen man kan ha det på me. Är nu Mantorp så bokat så kan man läga det på Kinnekulle eller dylikt istället. Inget är omöjligt men men jag har fullt förtroende för styrelsen och dom som kämpar med Japmeet.

Kämpa på !
    Tjena,

Jag har också förtroende för styrelsen, men om jag fattat det hela rätt så är det inte klubben som bestämmer över Japmeet sen några år tillbaka utan Niklas med nr1 eller 2 i medlemsnummer (kommer inte ihåg vad han heter i efternamn just nu). Vill också minnas att han ville driva det som ett vinstdrivande evenamang.
    Rätta mig om jag har fel.

Mvh Stefan
    Stefan Kaltén #574

Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Japmeet drivs numera som ett eget projekt av bla Peter Långfors.
    Vi i styrelsen har alltså ingenting med detta evenemang att göra längre.

Vi kommer ju att ha en bankörning i egen regi på Kinnekulle i sommar som ni kan se fram emot!
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kvillert Visa inlägg
    Japmeet drivs numera som ett eget projekt av bla Peter Långfors.
    Vi i styrelsen har alltså ingenting med detta evenemang att göra längre.

Vi kommer ju att ha en bankörning i egen regi på Kinnekulle i sommar som ni kan se fram emot!
    Just det ja, Peter var det, inte Niklas
    Tack Kvillert

Mvh Stefan
    Stefan Kaltén #574

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Jag tror att en lite mer detaljerad förklaring är på sin plats...

Det är riktigt att Japmeet numera drivs i en egen förening, en ekonomisk förening till skillnad från Nogs som drivs som en ideell förening, och det har ett par anledningar.

- Japmeet tar varje år på sig stora kostnader (banhyra, personal, ambulans, etc etc) som måste täckas med entréintäkter. Uteblir besökarena uppstår ett underskott som skulle kunna knäcka föreningen. För att inte riskera att Nogs hamnar i ett sådant läge valde vi att flytta ut Japmeet i en egen förening.

- Vid arrangemang av större träffar krävs att man sparar eventuell vinst från föregående år för att täcka upp eventuell förlust på nästa träff. Det får man egentligen inte göra i en ideell förening och därför krävs en ekonomisk förening.

- Ideella förening får egentligen inte heller arrangera stora vinstgivande evenemang, för det krävs också en ekonomisk förening.

Jag tycker också att det är viktigt att poängtera att detta beslut är taget av styrelsen i Nogs efter Japmeet 2008 som kostade klubben pengar när söndagens dåliga väder gjorde entréintäkterna mindre än beräknat. Beslut togs då också att träffen behöver ha en större ekonomisk säkerhet i form av sponsorer, vilket gjorde att det inte blev något Japmeet 2009 och att det fortfarande är väldigt osäkert om det blir något Japmeet 2010.

Det handlar alltså inte om att träffen är nerlagd eller att det inte finns folk som jobbar med den.
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
    Jag tror att en lite mer detaljerad förklaring är på sin plats...

Det är riktigt att Japmeet numera drivs i en egen förening, en ekonomisk förening till skillnad från Nogs som drivs som en ideell förening, och det har ett par anledningar.

- Japmeet tar varje år på sig stora kostnader (banhyra, personal, ambulans, etc etc) som måste täckas med entréintäkter. Uteblir besökarena uppstår ett underskott som skulle kunna knäcka föreningen. För att inte riskera att Nogs hamnar i ett sådant läge valde vi att flytta ut Japmeet i en egen förening.

- Vid arrangemang av större träffar krävs att man sparar eventuell vinst från föregående år för att täcka upp eventuell förlust på nästa träff. Det får man egentligen inte göra i en ideell förening och därför krävs en ekonomisk förening.

- Ideella förening får egentligen inte heller arrangera stora vinstgivande evenemang, för det krävs också en ekonomisk förening.

Jag tycker också att det är viktigt att poängtera att detta beslut är taget av styrelsen i Nogs efter Japmeet 2008 som kostade klubben pengar när söndagens dåliga väder gjorde entréintäkterna mindre än beräknat. Beslut togs då också att träffen behöver ha en större ekonomisk säkerhet i form av sponsorer, vilket gjorde att det inte blev något Japmeet 2009 och att det fortfarande är väldigt osäkert om det blir något Japmeet 2010.

Det handlar alltså inte om att träffen är nerlagd eller att det inte finns folk som jobbar med den.
    Bra skrivet, va på sin plats med en förklaring så man kunde sluta spekulera.. Bara invänta ett besked och hoppas de blir nått

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •