Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: Övernattning i Japmeet

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Yepp, hoppas verkligen att det blir av i år!!

Om någon, tex Peter, kan klargöra en sak som jag har undrat sen det blir två-dagars Japmeet.
    När det blev två dagars Japmeet, 2008, så hörde jag att banhyran blev väldigt mycket dyrare bara för att det gällde två dagar och inte bara en dag. Vad jag minns så blev allt för oss som vill dit och mycket dyrare, förmodligen har dom två ett samband. Själv la jag ner ideen med Japmeet då det blev så dyrt att kör mm (var lite jobbigt i famlijen det året, vilket hade en del med det hela att göra också).

Min fråga är helt enkelt, blir det mycket dyrare med tvådagars och i så fall kan "vi" inte köra en dag Jappmeet?

Har själv varit på Japmeet 2003, 2004, 2005, 2006 och 2007 och det har varit den helt klart roligaste bilträffarna jag varit på !!
    (Gatebil 2009 på rudskogen slog det i för sig, men då hade jag inte varit på Japmeet eller så mycket likande på 2 år, var rätt utsvulten, men Norskarna vet hur man har det skoj!!)

Mvh Stefan

Ps. Lustigt att det här snackat går i en tråd om övernattning inför Japmmet 2009
    Senast redigerat av flovv den 2010-04-08 klockan 19:16. Anledning: Inte sant, skrev Niklas istället för Peter igen :/
    Stefan Kaltén #574

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Japmeet 2008 var första gången med träff över två dagar och självklart blir banhyran dubbel, men det var också första gången som vi arrangerade träffen med Mantorp Park som partner.

Ett sånt upplägg gör förvisso att intäkter måste delas, men den stora fördelen är ju att den ekonomiska risken minskar betydligt vilket var helt avgörande för att alls kunna arrangera ett tvådagarsevenemang.

Det var i samråd med Mantorp Park som det beslutades att köra två dagar, men både jag och de andra i arrangörsgruppen hade i ett par år tittat på möjligheterna då vi fått många förfrågningar om att förlänga träffen från besökare som åkt långt. Det är klart att det är omöjligt att göra alla nöjda..

Ingenting är skrivet i sten, vi vill gärna arrangera över två dagar om våra sponsorer och partners tycker att det är en bra idé - men det är klart att det är möjligt att Japmeet återgår till ett endagarsevenemang om det saknas intresse för att köra två dagar.
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

En fråga bara, varför just mantorp? Själv har ja fått uppfattningen av att de är extra dyrt där? Finns ju ganska många banor i sverige, okej man kan genomföra ganska många grenar där. Men är de inte bättre och dra ner på grenarna och köra en varje år istället? Gälleråsen tex, de borde man kunna köra iaf drift och bankörning.... Jag skulle själv inte klaga om de va så, mer ute efter och träffa alla glada människor och en folkfest med likasinnade

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Citat Ursprungligen postat av nyztrom Visa inlägg
    En fråga bara, varför just mantorp? Själv har ja fått uppfattningen av att de är extra dyrt där? Finns ju ganska många banor i sverige, okej man kan genomföra ganska många grenar där. Men är de inte bättre och dra ner på grenarna och köra en varje år istället? Gälleråsen tex, de borde man kunna köra iaf drift och bankörning.... Jag skulle själv inte klaga om de va så, mer ute efter och träffa alla glada människor och en folkfest med likasinnade
    Håller med !!
    Gälleråsen är en mycket trevlig bana oxå, även om det är lite mindre där

Mvh Stefan
    Stefan Kaltén #574

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Gälleråsen är en mycket trevlig bana oxå, även om det är lite mindre där
    Ja, det var ju just anledningen till att vi flyttade från Gelleråsen till Mantorp - att vi inte fick plats. Det kom fler besökare än vad parkeringen klarade av, och det blev (för) långa köer in på banan.

Iom samarbetet med Mantorp Park så är inte banhyran den stora kostnaden, det är mycket annat som kostar vid ett arrangemang av den storleken.
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •