Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 68

Ämne: Japmeet 2009 ställs in – tillbaka 2010

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Har inte möjlighet att komma på mässan/årsmötet tyvärr, men jag skulle gladeligen pröjsa dubbel medlemsavgift för att få möjlighet att köra i år. Pröjsar alla som vill åka kanske man skulle kunna få ihop lite pengar för att göra en "en-dagars" träff. Förstår att det troligen är för sent att boka banor vid det här laget, men jag lever på hoppet...

Eller om alla som vill köra pröjsar så klubben kan vara med på ett hörn i kartellen i år... det vore nåt...

Skjuter lite från höften i beckmörker med lösplugg
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Senior Member Svartens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Senast jag kolla så var inte klubbens ekonomi så pass dålig. Och att det är mycket jobb att ordna japmeet säger jag inte emot, men i det här fallet är det den ekonomiska aspekten som tas upp. Mitt förslag är japmeet med bankörning för 200sx medlemmar samt inbjudna klubbar(en dagars). Har ju fungerat tidigare år utan en drös sponsorer, och de var på den gamla goda tiden när vi i klubben åkte gratis. Måste ju inte va störst o värst bara man har roligt. Får nog ta o tacka för mig nu. Efter 5-6års medlemmskap så blir de nog att lägga de pengarna på annat, har främst varit medlemm i klubben pga av japmeet. Har resonerat så att det är värt pengarna för man får ju åka bana för dem. Då finns det bättre lokala alternativ för att kunna åka på Mantorp, Dit kommer mina pengar gå. Som sagt syns på japmmet 2010. Men inte som medlemm i Nissan OGS

/Danne 832 OGS
    Daniel Berger #832, Linköping

Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Min första tanke är det 1 April?
    Men nej tyvärr inte......

Det har var riktigt tråkiga nyheter.
    Först inga banträffar med kartellen sen inte ens nåt Japmeet?

Hur skall man lyckas motivera folk till att stanna kvar som medlem när man inte får nånting för pengarna?

Tyvärr kan jag inte delta på årsmötet men hoppas ni som är där kan slå Era kloka huvuden ihop och få till nån form av lösning annars har jag svårt att se nån framtid för klubben....
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Även jag har på senare tid tagit en funderare på om jag ska förnya mitt medlemskap. Tankarna började när bansamarbetet med Ford, Honda mfl. avbröts.

Jag har varit på alla Japmeet utom det ifjol då jag såg att bantiden var ytterst sparsam enligt schemat för dagen.
    Har i flera år inte tyckt om att så mycket fokus och energi läggs på Japmeet som tyvärr mer och mer blir ett jippo istället för en ren bankörning.

Jag tycker att samarbetet med de övriga klubbarna ska återupptas och Japmeet trappas ner. Förstår att det tåget redan har gått för den här säsongen...men till nästa år menar jag.

Just nu ser jag ingen direkt anledning att förnya mitt medlemskap. Kanske låter bitter...men jag ser inte att jag får i stort sett någonting för de pengarna just nu.

Vad är egentligen fokus för klubben som någon i tråden tidigare frågade?

Tanken har slagit mig att försöka starta upp en ny klubb (antagligen märkesoberoende) och inleda samarbete med Ford, Honda och Impreza. Är bra vän med Fordklubbens ordförande och Imprezaklubbens banträffsansvarige och har pratat lite löst med dom redan.

/Andreas Nyström OGS #286

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Nu är det ju en massa känslor som kommer upp, och det låter som en massa förhastade beslut som tas.

Jag tycker det är viktigt att se att de som jobbar åt klubben, styrelsen och övriga, har tagit ett beslut efter de rådande omständigheterna, siffror osv det är tyvärr sådant som händer.
    Nu blev det som det blev och vi får försöka lösa våra banbehov på annat håll just i år.
    Men att lämna klubben pga att det blev så här känns rätt förhastat även om det är varje medlems rätt.

Jag för min skull är glad att styrelsen och övriga öht bryr sig om att engagera sig i klubbens framtid eftersom jag själv inte har möjlighet (läs tid) och bara för att det inte blir som jag vill så tänker jag inte lämna klubben.

Jag är glad att jag fått vara med på alla andra japmeet och träffar i klubbens regi som jag inte hade speciellt stor hand i men som var kanonbra evenemang.

Ibland får man dåliga nyheter då gäller det att kunna ta det oxå, allt är inte guld o gröna skogar speciellt inte i dessa ekonomiska tider. Även om den ekonomiska krisen hypats upp av diverse kriser på andra sidan atlanten som inte egentligen påverkar hela vår ekonomi (fast delar av den) så är det som dålig publicitet som folk tror på. På min arbetsplats gjordes en omorganisation förra sommaren där drygt 70 personer slutade samt att i höstas blev en ny omgång där ca 10 personer slutade. Så det påverkar oss alla på ett eller annat sätt.

De enda kraven jag ställer på vår styrelse som rattar min medlemsavgift är att de tar de beslut, efter de rådande omständigheterna, som är bäst för klubben, och det tycker jag att de gör.
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag känner också att det läggs för stor fokus på att arrangera ett "jippo". Dessutom på bekostnad av körtillfällena i "banåkarkartellen".
    Ligger det verkligen i Nissan ägarnas intresse att göra detta?

Tror det är många som vill ha en mer renodlad kör träff med mycket körtid. En sådan träff känner jag också att jag har mer intresse av att hjälpa till att arrangera.

Ja nu när det inte blir NÅGON körning i år vad får man då för medlemsavgiften? Vara med och betala för Japmeet 2010?

Member sirfalks avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Undrar oxå vad man får för medlems avgiften. Så här står det ju
    "Som medlem får man:
    - deltaga på de träffar klubben arrangerar.
    - ta del av de klubbrabatter och erbjudanden klubben förhandlar fram."

Vilka träffar? Och klubbratterna är ju inte uppdaterade på länge, en del företag finns inte ens kvar.

Nu har jag redan betalt medlemsavgiften för i år men vad får man för dessa?
    Andreas Falk [Märsta] Nr:1481

Founding Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Större delen av styrelsen är just nu på Elmiamässan, och på årsmötet imorgon kommer det både att informeras om styrelsearbete och klubbens ekonomi, och diskuteras hur klubben ska se ut framöver, vad man ska fokusera på för aktiviteter, och vad vi kan göra för att bli större och bättre.

Efter helgen finns underlag för fortsatt diskussion här i forumet.
    Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter

Member Fernströms avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Att det inte blir något Japmeet är för mig en betydligt mindre tråkig nyhet än den att vi inte skulle vara med i kartellen. Min anledning till att vara med i klubben är att få köra bana, och ur detta perspektiv är Japmeet mer av ett jippo än en banträff.

Dock verkar det märkligt att så många skulle lämna klubben pga att det inte blir några bankörningar. De bankörningar som jag varit på under de senaste åren har endast lockat ett fåtal medlemmar till skillnad mot samtliga andra klubbar som varit med i samarbetet. Min slutsats är att intresset för bankörning i Nissan OGS är väldigt lågt, vilket även var klubbens motivering till att inte vara med i årets kartell.

Jag kommer personligen att lösa mitt intresse för bankörning på annat sätt än att förnya mitt medlemskap.

Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Visst har det varit dålig uppslutning från 200 klubben på träffarna men det är ju ingen som klagat på att klubben betalat för att vara med kartellen utan tvärtom verkar ju medlemmarna tycka det är bra med tillfällen att köra.
    Japmeet jippot verkar ju kosta mer än det smakar satsa på att gå med i kartellen igen och egna mindre träffar för endast klubben.
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •