Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 68

Ämne: Japmeet 2009 ställs in – tillbaka 2010

Member daniel83s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S15

Standard

Men om man kollar med dom andra Nissan klubbarna här i landet och ser hur intresset ser ut där då för bankörning. För jag tror att det är ändå är många som är sugna på att köra på bana.
    Sen kan man ju kolla om man inte kan utöka "kartellen" ju fler som är med desto billigare blir det för alla klubbar som är med och arrangera det.
    Jag personligen tycker att banåkning är det roligast som man kan göra med bil. Visst rakt-fram körning är väll också roligt men inte lika roligt som bankörning och konbana.

Bara några tankar från mig.
    Daniel Nilsson
    Nissan Silvia S15 Spec-R -00

Member fortunes avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13

Standard

NEEEJJJ
    ja som siktade mot denna japmeet iår med att bli klar med bilen o allt.
    Va trisst aja de e väll bara o bita ihop o hålla ut till 2010 istället..
    får väll köpa trisslotter o hoppas på att man vinner så kanske man kan hjälpa med betalningen till japmeet.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ja, även om man visste om detta beslut sedan en tid (som gammal räv) så blev det mer kännbart när det kom ut som klartext... Har ju varit en höjdpunkt på sommaren, semestern har varit planerad för resan ner och ett eventuellt haveri osv!
    Men har full förståelse för detta beslut, vet att det handlar om stora summor med ett arrangemang i denna kaliber o att sponsormedel krävs!

Har just förnyat mitt medlemsskap i klubben, men efter deltagande i Alla tidigare Japmeetträffar så vet jag att det är inte bara en betald medlemsavgift som är det avgörande för ett lyckat event utan ett seriöst engagemang från klubbens medlemmar krävs också!
    Och ett års tråkig paus från detta eminenta event gör att den planering o omtanke som krävs från klubbens styrelse o inte minst medlemmar bara kan bli ännu bättre

Hade som plan att lägga ut bilen för försäljning inför Japmeet-09, men nu ser det som om vi "umgås" ett år till, för den som väntar på något "gott"!!

Väl mött på Japmeet-10 o tveka inte att höra av er till ansvariga om era ideer o förslag inför den träffen!
    Magnus Jansson Nr:12 S13 Såld... Stockholm http://web.200sx.nu/Member_Pages/vie...sp?pub=1&id=12

Hall of Fame Legend Lunki79s avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Blir både ledsen och irriterad när jag hör att folk tänker lämna klubben för att det inte blir ett Japmeet i år. Dessa resonemang är likadana oavsett vilken typ av förening det än handlar om. Hur man än vrider och vänder på det så är NOGS en förening precis som vilken fotbollsförening som helst. En förening drivs av medlemmarna och deras engagemang och inte enbart av styrelsen (som för övrigt har till uppgift att se till att vi har en vettig ekonomi).

Nu till det andra klagomålet som har tagits upp i den här tråden. Vad får jag för pengarna?
    Någon här i klubben som missat det alldeles utmärkta klubbköpet på NisTune? Bara där betalas min klubbavgift för i år. Skulle inte förvåna mig om det blev ett till förmånligt erbjudande i år.

Är så less på att folk hela tiden ska "tjäna" på att betala medlemsavgiften. Någon form av drift för att utnyttja systemet verkar ligga begravt i dom flesta svenska själar. Visst...man kanske inte får något Japmeet i år, men pengarna man betalat som medlem har ju inte bara gått förlorade. Dom finns kvar i föreningens ekonomi till nästa års budget och eventuellt andra evenemang senare i år. Vill folk tjäna stålar så kan ni ju sluta betala olika försäkringar istället. Där finns massor av pengar att tjäna. För alla gnällspikar här inne är väl så perfekta att dom aldrig krockar eller lämnar spisen på eller skadar sig på annat sätt? Eller?

Sluta tjura nu så kommer vi igen nästa år när krisen förhoppningsvis är över.
    Daniel Lundqvist, Medlem #166, Eskilstuna
    Sparka röv - Http://200sx.kicks-ass.net/Lunki79
    Garaget.org - Http://www.garaget.org/Lunki

Senior Member Rasmuss avatar
    Reg.datum
    Jun 2001
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lunki79 Visa inlägg
    Blir både ledsen och irriterad.....
    Sluta tjura nu så kommer vi igen nästa år när krisen förhoppningsvis är över.
    Jag håller med dig Lunki!

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Finns några poänger i det Lunki skriver och jag hänger gärna på här. Det kan vara på sin plats att påminna om att det inte finns något "dom" när man är med i en förening, utan bara "vi". Det är inte "dom" i styrelsen som ska passa upp dig som medlem med allsköns erbjudanden. Nej, det är "vi" tillsammans som är starka/stora nog att hyra en bana, ordna en träff, eller förhandla fram rabatter. Styrelsens funktion är att vara en sambandscentral och se till att det är övergripande ordning på allt som händer i klubbens regi. Men utan medlemmar som bjuder till, som bara ska ha, ja då är det inte mycket till klubbverksamhet.

SMC (Sveriges Motorcyklisters Riksorganisation) är en sådan förening jag skulle vilja ta upp som exempel. Jag har varit medlem i SMC sedan 10 år tillbaka, utan att nånsin "utnyttja" sådant som SMC har ordnat fram. Men jag tycker de gör ett bra arbete och står verkligen upp för motorcyklisternas sida. De motarbetar de livsfarliga vajerstängslen som sätts upp, och ser på annat sätt till att försvara allt som finns i motorcyklisternas intresse. Trots att jag inte kört hoj nu på ca fem år fortsätter jag vara medlem, för att stödja den goda saken.

På samma sätt kommer jag fortsätta vara medlem i NOGS, oavsett om man lyckas med Japmeet eller inte. Min förhoppning är att det ska lyckats, eftersom jag tycker det är en bra träff med ännu mera utvecklingspotential. Och även om jag kanske inte kunnat komma på så många av klubbens andra samlingar, så uppskattar jag möjligheten att få komma. Så jag betalar gladeligen min avgift två gånger om, för att ge möjligheten till det som klubbens medlemmar vill ha. Men så var det ju de också, att intäkter inte är allt. Det krävs lite enagermang från medlemmarna också :-)
    Senast redigerat av doktorn den 2009-04-13 klockan 00:08.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Member Lurkbloms avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Det värmer i hjärtat att läsa Lunkis och Doktorn inlägg, ni har verkligen greppat själen av vad en ideell förening betyder i några korta rader....

Jag brukar kunna förklara och vända och vrida diskutioner till det oändliga, brukar tillochmed kunna bli riktigt arg på vissa...... men nu orkar jag inte ens bemöta vissa lipsillar.... hoppas bara att alla läser tråden från början till slut och redan då inser dilemmat...... "Jag vill åka på JapMeet"...... "Slopa JapMeet, kör mer lokalt"...."Jag vill var med i kartellen"....... skit i kartellen och JapMeet, kör bara Nissan träffar"......

Såhär har det låtit i mer eller mindre skala sen jag gick med för 8 år sen...... klubben har ALLTID strävat efter inte bara den större majoritetens önskan utan tillochmed försökt att, när så är tekniskt möjligt, tillmötesgå ALLAS vilja.... Vi har gjort det ända fram till och med förra året..... Då dök 14 (inte ens individuella bilar utan även återkommande räknas) bilar upp från oss på kartellträffar som kostar oss ca 50-60.000 riksdaler per år..... slå ut det på 14 bilar ni..... Var vi 20 på Emmaboda?...
    Det råkade komma regn på söndagen på JapMeet.... hade lördagens folkmängd kommit även på söndagenhade vi haft gott om flis idag..... "now it backfired on us".... JapMeet kostade oss således 140.000 kronor........ med färskt i minnet.... "Vi drar in 124.000 i avgifter om året"..... och det är mycket mer än JapMeet som kostade/kostar.... servrar, förråd, ISP, material,........
    Klubbens finanser stod vid årskiftet på ungefär vad en dålig kinaturbo kostar.... Felet...? Vi stävar fortfarande efter att tillmötesgå ALLA.... problemet (bortsett från regn).. är att antalet i ALLA går upp och ner.... tills nyss minskar ALLA sen något år tillbaka, det ger mindre klirr..... samma efterfrågan.... och våra aktiviteter kostar precis lika mycket (dessutom mer för varje år) oavsett hur många ALLA är.....

Några vill ha JapMeet.... som fortfarande arbetas i riktningen att bli ett vinstdrivande och fristående organ. Vissa vill inte.....
    Några vill surfa forum..... någon vill sladda..... vissa vill åka rakt fram.....
    I den här klubben får man allt detta.... med när pengar är slut och ingen vill betala för ALLA, för det är klart att ALLA skall få del av kakan..... Ja då får man kanske satsa ett år på att träffas lokalt, billigt, på eget initiativ, ladda om och gör än bättre från sig nästa gång......
    Niclas Törnblom #97
    Solutions by LurkTech Engineering , Sveriges snabbast svängande 200SX?, SS@1.24.60

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Nu ska jag betala medlemsavgiften! man vill juh inte gå miste om ett japmeet till..

Tackar till alla i styrelsen som sliter med föreningen och utvecklar den. Kommer sakna japmeet i år men det är juh som sagt den där jäkla regniga söndagens fel. Var mycket som inte stämde den dagen...
    Patrik "Helix" Johansson #414
    THR Nissan 240sx
    Projekt tråd om vårat bygge...

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Kanske är dags att börja ragga nya medlemmar. Verkar vara många här på forumet som inte är medlemmar i klubben. Dessutom finns det säkert en del i klubben som känner folk med Nissan som inte heller är med i klubben. Jag kommer fortsätta betala min medlems-avgift, då gemenskapen som finns i den här klubben verkar svår att finna nån annanstans.
    Kan man få fram ett bra erbjudande för nya medlemmar kanske? Rabatt på medlems-avgiften första året, gratis t-shirt, en lavett... Regions-ansvariga kan väl snacka samman sig och försöka köra nån drive i sina områden där man jagar medlemmar på lokala träffar m.m.

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Vi har lite idéer på hur vi ska "ersätta" Japmeet, men inget är klart ännu.

Montern på Elmia verkar ha dragit lite nya medlemmar också, det var ganska lyckat.
    Senast redigerat av Sandell den 2009-04-14 klockan 09:22.
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •