Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp med motorfel

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Unhappy Hjälp med motorfel

Söker hjälp med motorfel på min s13 med Ca18det.

Bilen går på 3 cyl när den blir varm efter ett byte av toppackningen, fick tydligen slipas väldigt mycket.

Iaf Jag betalar 5-10.000 till den som lagar bilen, beroende på fel. Någon kanske är i behov av lite pengar i såna här tider

Har köpt lägenhet och det har blivit en lite högre prioritering. Funderar på att sälja bilen

Ring eller maila för mer info vid intresse om hjälp, bilen står i stockholm - högdalen.

SILENCE@200sx.nu - 0736221563

//Robin
    Senast redigerat av SILENCE den 2009-04-14 klockan 01:47.

Member andreaas90s avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Tror att det är lambdan som spökar för dig. Koppla ur o se om de blir bättre/sämre!

Edit: Lätt att testa, samt att du spar en massa pengar om felet ligger i den.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ingen som vill tjäna 10.000? Vad folk verkar täta här

Ska kolla lambdan, tror inte det är den dock.

Member Streckkodens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Kolla hur tändstiftena ser ut.

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av SILENCE Visa inlägg
    Söker hjälp med motorfel på min s13 med Ca18det.

Bilen går på 3 cyl när den blir varm efter ett byte av toppackningen, fick tydligen slipas väldigt mycket.

Iaf Jag betalar 5-10.000 till den som lagar bilen, beroende på fel. Någon kanske är i behov av lite pengar i såna här tider

Har köpt lägenhet och det har blivit en lite högre prioritering. Funderar på att sälja bilen

Ring eller maila för mer info vid intresse om hjälp, bilen står i stockholm - högdalen.

SILENCE@200sx.nu - 0736221563

//Robin
    jag vet inte riktigt hur s13 motorn funkar helt 100 men du borde ha en vatten temp som styr kallstarten kanske den strular när bilen e varm och tror det är - ute då uppstår detta problem av att den går väldigt fett, men det märker du ju på gången på motorn om den går riktigt fett, har varit med ett flertal gånger då detta spökar, bara ett tips du kan kolla //M

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •