Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Frontpipe problem!

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Frontpipe problem!

Hej!

Jag har Megan racing grenrör, Megan downpipe och Megan racings nya frontpipe med flexdel på. Problemet är att flexdelen på frontpipen tar i både i golvet och balken som går brevid! Hur kan det komma sig när jag har samma märke på alla avgasdelar? Orginalturbo sitter i och jag har inga andra motorkuddar vad jag vet som kan göra att frontpipen kan ändra position. Här har man slängt ut pengar på grejer av samma märke i tron att det ska passa men icke! Det vibrerar i hela bilen vid 3000 varv för att det ligger emot så pass mycket.

Nån som har en aning om varför den tar i?? Min enda lösning är att få tag på en frontpipe utan flexdel men om det är nån som har en fin teori så skriv mer än gärna! =)

Bilen i fråga är en Nissan 200sx S14a -99

Mvh // Daniel

Member Bodas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Tjena Daniel!
    Verkar helsjukt att det kan ta i med de delarna av samma fabrikat o ska vara enligt dem då till din modell.
    Jag vet däremot att när jag fick mina två dp tillverkade av samma tillverkare till min gamla s14 o min nuvarande s14a så skillde de sig. Varför o hur kommer jag inte ihåg men de passade iaf inte modellerna emellan.
    Jag kör helt utan flexdel i mitt avgassystem som är eget gjort, så det går. Jag vet inte hur din Megan dp ser ut men är den lika byggd som min så passar nästan en 90 graders 3" svartståls avgasrör rätt på. Lite jobb är det för o få till det bra.
    Vet att det är frusterande med köpta delar o så passar inte skiten. Been there done that!
    Hoppas vi ses på vägarna snart så du får bju mig på en åktur, codrivern
    Tommy Karlsson #619
    Borlänge
    http://200sx.kicks-ass.net/boda/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •