Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Någon som kan/vill byta vevlager? stockholm

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Unhappy Någon som kan/vill byta vevlager? stockholm

Jag har troligen vevlagerras och är tyvärr inte händig nog för att klara av att göra det själv. Någon som har kunskapen och framförallt tid och lusten att göra det?

Knack of death
    http://www.youtube.com/watch?v=9_eu6xp9Sqg

Member
    Reg.datum
    Nov 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Det där lät ju inte så jättebra nej

Och det är nya bilen som du nyss köpte?... Fyfan!
    Nissan 200SX S14A -99 @ ???
    Erik Sidenbladh #1488, 2:a på bankörning Björkvik 2009, Me vs Deffe 1:1
    Skälby/Järfälla

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

mmm.... humöret är ju inte direkt på topp vill jag lova! Knappt kört den 2veckor, och jag kan inte påstå att jag misshandlat bilen.. Så vart det där felet kommer ifrån kan bara gudarna veta.

Member
    Reg.datum
    Nov 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    mmm.... humöret är ju inte direkt på topp vill jag lova! Knappt kört den 2veckor, och jag kan inte påstå att jag misshandlat bilen.. Så vart det där felet kommer ifrån kan bara gudarna veta.
    Måste vara misskötsel ifrån förra ägaren

Motorn var väl aldrig renoverad innan?

Har du oljetempmätare + oljekylare på bilen?

Se till att inte köra med bilen så du försämrar nåt iaf... Slipa vev + byta lager är ju inte så svårt det tar ju bara en massa tid (typ iaf)...
    Nissan 200SX S14A -99 @ ???
    Erik Sidenbladh #1488, 2:a på bankörning Björkvik 2009, Me vs Deffe 1:1
    Skälby/Järfälla

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

verkar ju dock som om ljudet kommer ifrån toppen. Kanske någon lyftare eller kam?

Member
    Reg.datum
    Jun 2008
    Bil
    S13

Standard

Samma problem som när jag köpte min förra året... Börja knacka nån vecka efter jag köpt den. Trodde de va toppen också så plocka ur lyftarna och rengjorde men hjälpte inte... Vevlagerras även fast den gått med oljekyl. Vanskött på ett eller annat sätt måste den ju varit...
    [Turbolover]

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

bytte du lager själv eller lämnade du in den någonstans? Gjorde underifrån eller lyfte ur allt?

Standard

personligen så skulle jag lyfta ur hela motorn å renovera igenom om (eller när) jag får vevlagerras, hade kunnat hjälpa dig om jag hade haft tid men det är en enorm bristvara i mitt liv just nu... men hör med lite mindre verkstäder finns nog ett par som skulle kunna ta såna jobb annars är ju en motorrenoveringsfirma att föredra men då springer det nog iväg många sköna tusenlappar...

Member
    Reg.datum
    Jun 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    bytte du lager själv eller lämnade du in den någonstans? Gjorde underifrån eller lyfte ur allt?
    Fick hjälp av en kompis att byta motor. Köpte en färdig och slängde i. Samma problem som dig att jag inte har kunskap eller möjlighet att göra ett sånt arbete själv....
    [Turbolover]

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

ja det snurrar ju rätt många tankar i huvet just nu.. Om man ska göra det ordentligt o lyfta ur kan man ju lika gärna byta andra delar oxå, smidda stakar/kolvar osv.

Men jag har kanske en lirare som kan byta lager underifrån, ska bara få tag på nån plats där man kan stå och fixa det. Ingen som har en lyft i sthlms området som kan tänkta sig låna ut/hyra ut en plats några timmar en dag? Att byta motor känns väl sådär

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •