Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Någon som kan/vill byta vevlager? stockholm

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

update: lyftarna är nu kontrollerade, knacket ligger inte där.. knackar underifrån har vi konstaterat.. Så nu ska motorn ur och vev skall kontrolleras och sedan ska allt ihop och i igen..

Sååå...
    Något jag BÖR ta tag i medans jag ändå har ur motorn? Att fixa vevlagerras är väl det enda som egentligen är på agendan. Och kontrollera/byta oljetemp givare.

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    update: lyftarna är nu kontrollerade, knacket ligger inte där.. knackar underifrån har vi konstaterat.. Så nu ska motorn ur och vev skall kontrolleras och sedan ska allt ihop och i igen..

Sååå...
    Något jag BÖR ta tag i medans jag ändå har ur motorn? Att fixa vevlagerras är väl det enda som egentligen är på agendan. Och kontrollera/byta oljetemp givare.

Kan vara en god idé att se över oljepump. Byte den, eller åtminståne kontrollera den och byt reduceringventil.

Finns mycket mer som man kan fixa medans man är igång. Slitdelar osv...
    Gasa tills det rasar!
    ------------------
    Driftworks! ll http://www.garaget.org/jackpack3 ll

Junior Member LightMessihas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg

Sååå...

Tja solle en uppdat på mitt byta hoppas det är fixat och klart på måndar hitta en snubbe som byte vevlager och ramlager för 4 tusen ;P på firma så alla garantier fins ;P.

Som svar på din fråga om vad du ska ta dej till mer kan va att byta alla lager kolla kolv ringarna och kolvarna stakarna och olje pump byta grov filter till olje pumpen om de fins evtulet slipa veven. allt som allt kosta de mej 7 papp med delar då e även veven slipad ;P

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •