Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Vilken Bredbandslambda?

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard Vilken Bredbandslambda?

Går i funderingarna på att köpa en bredbandslambda. Det verkar riktigt bra att ha en sådan när man småtrimmar.

Ska man satsa på en mätare och kablage eller en sådan man kan koppla till dator? Vad är den väsentliga skillanden?

Har kikat på AEM med 52mm mätare och kablage, den verkar vara bra.

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag lade märke till att du hade skrivigt att du var sugen på att köpa nistune. Om du har de så är de ju jäkligt smidigt om du väljer en bredbandlambda som du kan koppla till datorn så du kan logga det samtidigt som du mappar. AEM´s mätare går nämligen att använda sig av i Nistune.

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Okej! Anledningen till att jag ångrade mig angående att köpa Nistune är att det verkar vara komplicerat att sätta sig in i. Det har tagit ett år för någon läste jag att fatta systemet och alla inställningar. Funkar Nistune med Mac förresten?

Skulle det vara enklare skulle det ju vara soft.
    /Chrille

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

personligen tycker jag också att det låter svårt att sätta sig in i, men tänkte ändå att de löser sig nog då de var rätt många som köpte det...då har man några att fråga och reflektera med.

Om inte annat så finns det rätt mycket fakta på internet, i allafall om man är bra på engelska

Förresten, lånar lite av tråden...om det ändå är någon lambda kunnig som ska titta in här så undrar jag om zeitronix är att rekommendera.

Man vill ju vara säker när man ska punga upp så mycket pengar.

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Jag är inte jättehaj på engelska. Tror det räcker med BBL för mig. Ska inte trimma jättemycket, tänker köra med steg 3 trim.

Vad jag förstår så är en Bredbandslambda värdelös utan en BTR så man kan ställa om AFR? Värdet kommer med all säkerhet vara fel på min.

Någon som vet ett ställe som mappar i närheten av Gävle-Sthlm?

Member Bodas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Jag kör med AEM`s 52mm bredbandslambda o den gör sitt jobb bra
    Tommy Karlsson #619
    Borlänge
    http://200sx.kicks-ass.net/boda/

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Är den enkel att koppla in? Har du BTR också?

Standard

jag kör med zeitronix zt-2 på min loggat i dator fungerar perfekt kan logga lambda afr rpm boost och tps jätte lätt att installera och lära sig använda kräver inget av datorn heller

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Innovate lm1 är nice som tusan. Stor o ful men robust och lättanvänd. Mäter bra.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Member Nicoracings avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Lånar tråden lite

Har en AEM Lambda sond som jag tänkte koppla in inom kort. Vart sätter ni givaren för bästa mätningsvärden och hur gör ni när ni monterar? Borrar ni hål i downpipen och sedan svetsar på ringen och gängar i givaren?

/ Nico

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •