Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 111 till 113 av 113

Ämne: Björkvikring 18/7

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Kanske kan vara ett liknande problem som på RB-motorerna, att man får upp för mycket olja i toppen som inte hinner tillbaka och därmed blir det för lite olja i tråget. När man sen svänger och har sig så suger det luft. Temporärlösningen på det brukar vara att överfylla tråget, eller iaf fylla till max-strecket. Annars kan man ju begränsa flödet till toppen eller sätta dit extra oljereturer osv. Men jag har inte hört talas om att detta skulle vara ett problem på SR20.
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Personligen trodde jag spikningar skulle döda SR20DET före "oljeskvalp" i tråget.
    Vore intressant om vi kunde sammanställa en tabell på svagheter som måste åtgärdas om man skall upp i ett visst steg i hästar utan att trimmet dödar din SR20DET.
    Senast redigerat av MikeTakeaHike den 2009-07-22 klockan 11:31. Anledning: Ny tråd
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Mike, den är ju inte heldöd :-) Lite ledsen bara... hehe. Spikningar är ju en annan sjukdom än denna. Lagerraset som hände här relaterar jag inte så mkt till trimningsgraden, jag tror det kunnat hända lika gärna på en mindre trimmad motor. Otur/tillfällighet i kombination med slitage/hårt användande skulle jag säga är vad som vållat raset.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •