Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: dumpventiler

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Henkan89 Visa inlägg
    En t25 ska inte hålla för 1.2bar specielt länge.

Men en orginal t25 eller t28 tycker nog inte om att köra utan dump om man kör på högre laddtryck, men kullagrade aggregat slits knappt något.
    Har kört med min turbo i 2år med hårt ställd dump släpper vid 0.8bar inte de minsta glapp i den.
    Nej självklart det fattar jag också att den inte gör. Men det jag vill få sagt är att kvittret ger en viss % chans för att turbon ger upp snabbare. Därav att det beror på tryck samt snurra/turbo.

Citat Ursprungligen postat av noname Visa inlägg
    sån här har jag ,tror den heter Forge nånting sen har jag öppet filter.....är tacksam för bilder åxå så man fattar lite mer av det hela hur ni har gjort.
    Om du vill ha kvitter. Slangen som går från dumpen, kapa eller trä på en annan, sen kör du in en skruv som täpper till satt dumpen ej öppnar. Sen drar du tillbaka slangen från kolkanistern tillbaka till insuget. Dvs slangen du förmodligen redan täppt till eller har hängandes löst? Klart! Visst sjutton är det lite bonnmeck, men det funkar. ^_^

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

En glidlagrad turbo som orginal T25/T28 kan nog anses som förbrukningsvara om man laddar så högt som 1,2bar med dom ,kvitter eller ej dom är snart glappa. spec om man låtar dom jobba lite ;-)
    S14 <-- yeeess

Member nonames avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Bil
    S13

Standard

kolkanister har jag nog inte kvar i bilen :S

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer