Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: om mappning samt bänkning av nissen

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard om mappning samt bänkning av nissen

har varit nere och mappad om bilen då jag tyckt den inte har verkat rätt med hur den har känns,och mina farhågor har bekräftats.

vill ni veta lite vad som varit fel innan så går det bra att läsa lite om det på maaxtuning.se både min bil och kompisens bil som mappades om, även denna pga att det inte verkat helt ok och även där hittades mkt skumma värden i mappen,

nog om det här kommer lite info ang bänkningen iaf

dock ville inte wastegaten vara med över 1.5 i ladd, så det blev "bara 401hp på driven" men nu e wastegaten fixad och skall ner och justeras in på ca 1.7 1.8 i ladd och då skall vi nog vara över dom 500+ i motorn jag vill ha iaf.

//M

här e klippet från bänkningen iaf http://www.garaget.org/?car=146815&videos
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2009-05-17 klockan 22:14.

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Grattis till fina siffror. Man är ju lite nyfiken på vilket det konkurrerande företaget är.

Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Det vore ju rätt bra om ni kunde avslöja vilket den andra företaget var så flera slipper åka dit och få en dåligt gjord mappning.
    Själv har jag mina misstankar men håller inne med dem tills det finns fakta.......
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Vill gärna veta också samt lite mer specifikt vad som var fel i mappen?
    Patrik "Helix" Johansson #414
    THR Nissan 240sx
    Projekt tråd om vårat bygge...

Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

är så att tändningen har varit åt helvete och afr inte alls bra, tex har start tändningen på tomgång legat på 40 grader inte konstigt den har gått skit på tomgång, samt tändningen vid peak turn på 14 grader det gillar inte dessa bilar om inte förbränningsrummen e duktigt fixade eller att man ev kör på ethanol,vid 9 grader på peak turn så spika den inte, hade vid 0.9 i ladd ett afr på 14.5 helt åt helvete magert, jag finner inga ord om hur den mappen såg ut detta är bara en liten del,

polarens bil sänktes hela 10 grader vid peak turn , ni som kan lite vet hur mycket 10 grader är när ladd och effekt kommer i en peak, även leffes bil är nedsänkt till ca 9 grader på turn nu, vet inte hur hans afr såg ut men tändningen även på hans var fel överallt typ, med andra ord
    bilen har haft helvete fel tändning och snållt med soppa under vissa lägen därav har den gått riktigt varmt i bankarna, speciellt 1:ans bank som redan orginal verkar vara den som tar mest stryk
    även på min då det stiftet gått duktigt varmt.

så här får det inte se ut i en mapp om man kan mappa,
    men jag kan säga så här finns ett antal bilar ute som ligger och spikar som inte föraren hör, våra 2 bilar hade samma fel och var mappade på samma ställe innan vi åkte och mappade om, så det är ju ingen slump att det såg ut som det gjorde.
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2009-05-18 klockan 16:35.

Member aacers avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vill du inte berätta var den gamla mappning va gjord?
    Axel Håkansson #1342
    s13 ca18det blacktop

Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

jag skriver inte ut ngt firma namn offentligt här ang det som hänt med våra bilar,
    men nartuligtvis om någon frågar mig privat vart min bil har varit mappad så är det klart jag svarar på en sådan fråga sedan är det upp till var och en och välja vart man vill mappa och lämna bort sin bil som kanske har kostat många års sparande bara i motor delar med arbete osv.

//M

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Kan väl vara bra att lägga ut informationen så att inte någon annan råkar ut för samma sak. Jag förstår dig att du inte vill hänga ut ett företag, men du har väl ändå betalat pengar för en tjänst som inte har blivit ordentligt gjord. Vore ju tråkigt om fler ska råka ut för samma sak och kanske åka på dyra kostnader pga rasad motor som följd.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Häng ut!

Folk är väl mogna nog att bilda en egen uppfattning om företaget?

Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

kanske blir så,eftersom det finns en del mer folk som haft problem/haveri efter mappat där efter vad jag har förstått.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •