Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 88

Ämne: Mappning hos Japtuning

Standard

Mobne: Håller med till 100%
    Värmeutvecklingen är extrem om man räknar på det!
    Vi brukar "låsa" till 4500 varv ca - beroende på motorns karaktär, sedan köra svep med broms.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av JapTuning Visa inlägg
    Mobne: Håller med till 100%
    Värmeutvecklingen är extrem om man räknar på det!
    Vi brukar "låsa" till 4500 varv ca - beroende på motorns karaktär, sedan köra svep med broms.
    Låter vettigt
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av JapTuning Visa inlägg
    Ni som varit och mappat hos oss vet att vi sedan ca 1½-2 år tillbaka går igenom alla parametrar i bränsle mappen (mapparna) tack vare den nya bromsbänken vi kör på.

De flesta här som klagat har fått sina bilar mappade 2006 eller 2007. Dessa var justerade i en accelerationsbänk, dvs en bänk som inte bromsar utan bara accelererar. Efter vi kört i denna bänk körde vi alltid på gata och var tvungna att korregera.
    Min bil mappades i accelerationsbänken. men jag frågar Japtuning igen. Var det en godkänd mappning till min bil?

Thumbs down

Citat Ursprungligen postat av HighLander Visa inlägg
    Min bil mappades i accelerationsbänken. men jag frågar Japtuning igen. Var det en godkänd mappning till min bil?
    Antagligen inte, nu skrivs det ju exakt hur det skall göras och låter jätte bra osv osv, men var det inte så det blev så får ju svaret bli antagligen inte enligt mig.
    samma det här med att korrigera på gata....lät ju också fint...men blev det av när jag var där? Naeh...

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Micke_S14 Visa inlägg
    samma det här med att korrigera på gata....lät ju också fint...men blev det av när jag var där? Naeh...
    Att man korrigerar på gata sen är inte upp till firman du bromsat hos.
    De får man göra själv om man vill ha de 100%. De kommer med största sannolikhet gå fetare på gatan, dvs mer safe. De rör sig inte om några extrema skillnader men visst diffar de lite mot i bänken.

Om stefan tagit sig tid att åka på gata med era bilar och korrigera så ska han ha creds för det, vet ingen firma som tar sig den tiden och göra sånt.

Standard

okok.
    Då är ju allt som det ska då.
    Maxxtuning körde min o kompisens på gata efteråt.

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mobne Visa inlägg
    Att man korrigerar på gata sen är inte upp till firman du bromsat hos.
    De får man göra själv om man vill ha de 100%. De kommer med största sannolikhet gå fetare på gatan, dvs mer safe. De rör sig inte om några extrema skillnader men visst diffar de lite mot i bänken.

Om stefan tagit sig tid att åka på gata med era bilar och korrigera så ska han ha creds för det, vet ingen firma som tar sig den tiden och göra sånt.

klart som fan dom skall korrigera efter dom kört på valsar,kolla spikningar och testköra en sista sväng för att se allt är ok.
    annars är det ju skrämmande eftersom ni själva förespråkar att det måste göras för att mappen skall bli bra.

menar du att vm performance inte kör sina bilar och kollar efter dom mappat en kundbil på acc vals ?

lämnar man in sin bil på mappning bara för man inte kan själv då skall jag la inte behöva göra en sista tuning själv heller, klart firman i fråga skall göra klart jobbet så mycket dom bara kan för att vara säkra på att dom gjort allt dom kan för bilen skall vara så bra som möjligt efter förutsättningarna som finns
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2009-06-12 klockan 00:14.

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Måste verkligen hålla med Mojje. Målet med bilen är ju att den ska gå bra i verkligheten, inte på rullar. Skulle den jag väljer att mappa hos när det är dags, inte erbjuda sig att justera för gata så blir det tack och godnatt.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av mojje74 Visa inlägg
    klart som fan dom skall korrigera efter dom kört på valsar,kolla spikningar och testköra en sista sväng för att se allt är ok.
    annars är det ju skrämmande eftersom ni själva förespråkar att det måste göras för att mappen skall bli bra.

menar du att vm performance inte kör sina bilar och kollar efter dom mappat en kundbil på acc vals ?

lämnar man in sin bil på mappning bara för man inte kan själv då skall jag la inte behöva göra en sista tuning själv heller, klart firman i fråga skall göra klart jobbet så mycket dom bara kan för att vara säkra på att dom gjort allt dom kan för bilen skall vara så bra som möjligt efter förutsättningarna som finns
    Vm mappar inget på gata i normala fall (vad jag vet). Som jag sa går ju bilen mer safe när man kör den på gata där de är mer belastning. Jocke mappar bilarna snällt för att inte få några ras.

Samma sak med landsvägskörning, de "får" man också mappa själv. I bänken har vi endast kört fullgas eftersom ja och "mina" kompisar inte har lust o betala 1000kr i timmen för landsvägsmappning eftersom jag kan göra de minst lika bra själv.

Allt handlar ju om kundens önskemål.
    Men betalar du dom så kan dom säkert åka o gatmappa med dig till norrland om du känner för det

Är i prinsip tändmappen man betalar för, då de är den man måste ha en "dyno" till.

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mobne Visa inlägg
    Vm mappar inget på gata i normala fall (vad jag vet). Som jag sa går ju bilen mer safe när man kör den på gata där de är mer belastning. Jocke mappar bilarna snällt för att inte få några ras.

Samma sak med landsvägskörning, de "får" man också mappa själv. I bänken har vi endast kört fullgas eftersom ja och "mina" kompisar inte har lust o betala 1000kr i timmen för landsvägsmappning eftersom jag kan göra de minst lika bra själv.

Allt handlar ju om kundens önskemål.
    Men betalar du dom så kan dom säkert åka o gatmappa med dig till norrland om du känner för det

Är i prinsip tändmappen man betalar för, då de är den man måste ha en "dyno" till.
    alla bilar jag varit och mappat har dom provkört bilen och haft knacklurarna och kollat relevanta värden,

och 2 av fallen har det behövs korrigerats lite.

sedan om dom mappar på vintern så kan jag förstå det,

men inte sommar tid isf skall dom inte rekomnderas mer i mina kretsar, man gör en sista koll har man inte tid med en tur på kanske 15 min så e man oseriös.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •