Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: D1Swede- Super Starlet

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard D1Swede- Super Starlet

Trodde i min enfald att jag skulle kunna sluta med bilar ..... Efter att tävlat i drifting sen 2005 så sålde jag bilen och tänkte lägga av med det här som bara kostar pengar och tar en massa tid ...
    Det gick ett tag .....
    Först ett par bilder på mina tidigare bilar ....
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Den Oranga S13 Silvian köpte jag på Nya Zealand , då var den svart med en CA18DE motor , när den kom till sverige fick den en SR20DET från en S14. BPU och ca 270 hp. Den gick som en dröm, aldrig några fel på den.

Den vita S15 körde jag i 2 år, första året med orginalmotorn, den gick sönder 3 ggr, inte på grund av att det är en dålig motor utan mer pga för högt ladd 2 ggr . Tredje haveriet så hade den precis blivit mappad till 390 hp i motorn , men trotts "seriös" mappning så håll den 15 min på Rudskogen innan den spikade sönder. Till slut, efter att Håkan på Pipedreams mappat och hjälpt mig så höll den.

Förra året så stoppades en 2jz från en supra i bilen , lite lagom med trim och den levererade nästan 600 hp och 800 nm . Den var ett monster.

Hur som helst...... That´s history

Nu har jag handlat en Toyota Starlet -82. Den var fin med bur och en Nissan 180 zx motor , dock ej färdigbyggd. Känns ju som att jag är en Nissankille i grund och botten så en framvagn och bakvagn från en s13 inhandlades.
    Tanken är alltså att framvagnen och bakvagnen från en s13 ska plockas på en Starlet från -82
    Hoppas oxå att en SR20DET kommer hitta hit , men till en början så ska jag pilla dit framvagnen .............. Hoppas projetket platsar här iomed att allt utom plåten blir nissan .
    Senast redigerat av D1Swede den 2009-05-31 klockan 12:09.

Member Yakoooozans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Kul att du är tillbaka
    Lite trist att du hade sån otur med S15. Min bara rullade och rullade. Iförsig endast ca 280-300hk, men med endast 225/40R18 bak så gick den rätt brett om man ville

Du får skaffa Nisse igen sen. Silvia S13 som du hade innan är det ju inga fel på
    Paul Waldenström - Bromma - #1265
    www.s15oc.com - http://200sx.kicks-ass.net/yakozan/
    Skyline R33 GTS-T -93, Nissan GT-R -09

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vi får se vad som händer i framtiden , Det här kommer ju bli en s13 i starlet kaross, en kort s13 *L*

Nu har jag plockat bort lite onda ting från karossen dvs , orginal framvagn och volvobakaxeln. Tänkte leta rätt på en bläster och snygga till den lite under.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 1.JPG (272,9 KB, 123 visningar)
    • Filtyp: jpg 2.JPG (274,7 KB, 92 visningar)
    • Filtyp: jpg 3.JPG (283,8 KB, 96 visningar)
    • Filtyp: jpg 4.JPG (272,4 KB, 105 visningar)
    Senast redigerat av D1Swede den 2009-05-31 klockan 12:25.

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

haha, ja det är svårt att släppa!

lycka till!
    Senast redigerat av solle den 2009-05-31 klockan 23:01. Anledning: no comment..

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    haha, ja det är svårt att släppa!

Jag har själv funderat på att börja med drifting, men det drar fort iväg i pengar. Vad anses vara minimum krav på hk/nm för att man skall kunna drifta "OK". Man kommer ju säkert alltid känna att man vill ha mer som allt annat, men vart går gränsen? Går det att sladda runt med 250-300hk utan problem?

Ska man satsa på en 1,5vägs diff, eller ska man köra en svettsad? Bilen skall kunna köras på gatan utan problem!
    Fel tråd. Sök (finns massa info) eller skapa en ny tråd med dina frågor.

Back to topic!

Fan vad kul att du är tillbaka! Har själv alltid velat ha en till starlet (min första bil) att bygga på och i framtiden kommer det säkert också. Ser fram emot det här projektet härligt Thomas!

Ps Nissan emblem på bara så är du fullvärdig Nissan åkare Plåten i bilen kommer juh från samma leverantör säkerligen för både Toyota och Nissan Ds
    Patrik "Helix" Johansson #414
    THR Nissan 240sx
    Projekt tråd om vårat bygge...

Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Kul att du är tillbaka!
    Kommer det inte vara svårt att drifta med en bil som har såpass kort hjulbas som en starlet?
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av THR Visa inlägg
    Fel tråd. Sök (finns massa info) eller skapa en ny tråd med dina frågor.

Back to topic!

Fan vad kul att du är tillbaka! Har själv alltid velat ha en till starlet (min första bil) att bygga på och i framtiden kommer det säkert också. Ser fram emot det här projektet härligt Thomas!

Ps Nissan emblem på bara så är du fullvärdig Nissan åkare Plåten i bilen kommer juh från samma leverantör säkerligen för både Toyota och Nissan Ds
    Ja jag hade ju en starlet en gång i tiden och den var ju grymt kul att köra trotts 60 hp eller vad det nu är orginal. tror det här kan bli en riktigt rolig bil ....

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kvillert Visa inlägg
    Kul att du är tillbaka!
    Kommer det inte vara svårt att drifta med en bil som har såpass kort hjulbas som en starlet?
    Tackar , känns inte som jag varit borta direkt ... eller kanske jag har ....
    Ja den är ju lite kort och dessutom blir den ju lite bredare , vi får se om den går att använda till nått vettigt. Förhoppningsvis blir den som en lite större gokart, men just nu tycker jag bara det är kul att bygga lite utan att känna nån press att det ska vara klart snart. Tänkte den skulle vara åkklar senast nästa sommar , om den blir klar till vintern och isåkarsesången så är det bara ett +

Senior Member Bernas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan, Annan

Standard

Sa ju att du skulle tillbaka med s13 (dock inte såhär jag tänkte då).
    Hojta till om det är nå orginal delar du behöver känns som jag kan betala tillbaka lite till dig iom all hjälp tidigare :-)
    Kan även lösa lite starlet delar om så behövs.

/Jimmy

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •