Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: D1Swede- Super Starlet

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Berna Visa inlägg
    Sa ju att du skulle tillbaka med s13 (dock inte såhär jag tänkte då).
    Hojta till om det är nå orginal delar du behöver känns som jag kan betala tillbaka lite till dig iom all hjälp tidigare :-)
    Kan även lösa lite starlet delar om så behövs.

/Jimmy
    Ja du , s13,14 , s15 alla är ju istort samma bil inte mycket som skiljer, Har orginalstagen till bakvagnen från s15 kvar de passar på s13 bakvagnen så jag tänkte använda dom iomed att de är boxade....
    Springer du på en front från en -79 starlet så måste du hojta till. Diffen fattades på bakvagnen jag köpte så har du nån sån liggandes ?

Är en CA18ET nått att bygga på ? hur många häst får man ur en sån med vanligt bpu ?

Standard

Citat Ursprungligen postat av D1Swede Visa inlägg
    Ja du , s13,14 , s15 alla är ju istort samma bil inte mycket som skiljer, Har orginalstagen till bakvagnen från s15 kvar de passar på s13 bakvagnen så jag tänkte använda dom iomed att de är boxade....
    Springer du på en front från en -79 starlet så måste du hojta till. Diffen fattades på bakvagnen jag köpte så har du nån sån liggandes ?

Är en CA18ET nått att bygga på ? hur många häst får man ur en sån med vanligt bpu ?
    Kul o se dig tillbaka. Svårt o slita sig från bilar bygga är ju halva nöjjet.

Skulle satsa på en rb25:a ist för en ca180det blir nog billgare o betydligt hållbarare.

Har ett s14 diffhus utan diffen. Men kronhjulet finns. O en s14 kardan om d är nått du behöver till ditt bygge.

Iaf lycka till med bygget. Ska följas med spänning.

Senior Member Bernas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan, Annan

Standard

Kan kolla upp fronten vet att polaren har en hel del prylar.
    Har ingen diff i dagsläget.

ca18et är rätt okey har klenare stakar och vev än det dock en riktigt trevlig 8v topp.
    200hk får du ut lätt ur den.

Kan draiväg ett mail med spec jag hadde på min 180zx senare.

/Jimmy

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av mazda_martin Visa inlägg
    Kul o se dig tillbaka. Svårt o slita sig från bilar bygga är ju halva nöjjet.

Skulle satsa på en rb25:a ist för en ca180det blir nog billgare o betydligt hållbarare.

Har ett s14 diffhus utan diffen. Men kronhjulet finns. O en s14 kardan om d är nått du behöver till ditt bygge.

Iaf lycka till med bygget. Ska följas med spänning.
    Finns medbringarna till diffen ? Har en S15 diff, bara innanmätet liggandes som jag skulle kunna använda isåfall..
    Nja , jag tror inte en liten starlet skulle trivas med en tung RB25:a i nosen , ska ju inte ha några monstereffekter, 200 hp tror jag man lever länge på i en starlet .

Citat Ursprungligen postat av Berna Visa inlägg
    Kan kolla upp fronten vet att polaren har en hel del prylar.
    Har ingen diff i dagsläget.

ca18et är rätt okey har klenare stakar och vev än det dock en riktigt trevlig 8v topp.
    200hk får du ut lätt ur den.

Kan draiväg ett mail med spec jag hadde på min 180zx senare.

/Jimmy
    Ja hör av dig med specen

Standard

Nej är bara diffhuset men drivaxlar finns.

Medbringarna skickades iväg då dom inte passa min cusco diff vilket var omöjlig o hitta medbringare till så den skickades iväg också. O nu kör jag r34 drivlina o motor så det där bara ligger. Men i england dräller det av medbringare om du har rätt antal kuggar i diffen vilket inte jag hade i min s14. Jag har en lång tråd på 200sx om dom där skumma medbringarna. Fattades 1 kugg.

mvh martin

Finns medbringarna till diffen ? Har en S15 diff, bara innanmätet liggandes som jag skulle kunna använda isåfall..
    Nja , jag tror inte en liten starlet skulle trivas med en tung RB25:a i nosen , ska ju inte ha några monstereffekter, 200 hp tror jag man lever länge på i en starlet .

Ja hör av dig med specen

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jasså du kunde inte hålla dig? Kul!

Var du sugen på en sr20 sa du?

Lycka till!

Member Wesslans avatar
    Reg.datum