Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 52 av 52

Ämne: Bilen går ryckigt mellan 3000-4000 rpm

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Andreas.Ohlund Visa inlägg
    Tjenare.. hur trycktestar man tryckröret???

Du får tex bygga en rörbit med en nippel på så att du kan koppla dit en kompressor.

Jag gjorde så att jag tog ett rör, 63mm sedan svetsade jag dit ett lock, och borrade hål i mitten på locket sedan svetsade jag fast en nippel. Sen är det bara att skaffa en tryckregulator (finns på biltema) trycka på kompressorn, skaffa rätta nipplar/anslutningar sedan en slang till nippeln på röret. Sedan kan du ansluta röret istället för luftmassemätaren.
    Du får ta bort vevhusslangen som går från insugsröret (alltså den slang som går mella filter och turbo). och plugga igen den.
    Sen är det en bra idé att ta bort oljesticka samt oljelock.

1. Bygga ett lämpligt luftätt rör. Koppla på kompressor.
    2. ersätt ditt rör med luftmassemätare och plugga vevhusslangen, bort med oljesticka samt oljelock.
    3. Tryck på 1-2 bar tex, mata inte på för mycke luft utan du behöver egentligen dutta lite, eller håll inne någon sekund åt gången så att du inte skjuter någon packbox.

Du kommer garanterat att höra ifall det finns läckor. Ifall du är lite osäker på vart det kommer ifrån finns det ett enkelt knep, nämligen att spruta på vatten och såpa vid skarvarna på tryckrören. Det kommer bubbla och vina lite ifall det läcker.
    Gasa tills det rasar!
    ------------------
    Driftworks! ll http://www.garaget.org/jackpack3 ll

Junior Member PaaTiishs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Bil
    S13

Standard

Jag har samma problem och det känns som att jag gjort allt nu utan att få det att funka som de ska, därför undrar jag vad det var som var fel på din så man inte behöver starta upp nya trådar och dessutom spara en massa tid!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •