Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 66

Ämne: Video CA18DET gör 402m på 11,20

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Godfather Visa inlägg
    du får ju fixa till din signatur nu Ted med nya tiden
    grattis till tiden också!
    Wawawawawwaw

Haha ja fixa de nu bara för dig
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Hall of Fame Legend Wassens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ja du dina hydral lyftare måste be på sina bara knää varje gång du e ute =o)
    Nu blev jag också nyfiken vilken olja du kör på ?
    Jag kör samma olja som dig Tias.
    Mvh Philip
    Philip Wassvik
    Plats: Malmö, Medlem: #163
    S13 projekt: http://200sx.kicks-ass.net/wassen/

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

20w50 hade ja strul med, va på tok för tjock kall.

redline 15w50 åker ja på. Helsyntetisk olja med väldigt låg friktion.
    Funkar helt felfritt. Inte farligt dyr heller. Runt 200kr/liter.

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Jösses ja gav 360 kr för 4l kendall 20-50 racing olja
    Jävligt bra olja enligt min mening.
    Kör aldrig någon syntetskit mineral ska de vara.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Helsyntetiska smörjmedel är konstruerade för att göra samma sak som konventionella mineraloljebaserade smörjmedel, men de är mycket effektivare. De är visserligen dyrare att tillverka, och kostar därför mer att köpa, men dessa "supersmörjmedel" sparar faktiskt pengar på sikt.
    Syntetiska smörjmedel tillverkas för att tåla svåra förhållanden som konventionella oljor inte klarar av. De har överlägsen viskositet jämfört med mineraloljor. De syntetiska smörjmedlen har därför en molekylstruktur som skräddarsytts för och ofta överträffar till-
    verkarnas krav för motorer med höga effekter. bland alla fördelarna med syntetiska smörjmedel märks bland annat deras förmåga att förbli stabila vid höga temperaturer (där konventionella smörjmedel skulle brytas ner) och behålla flytande form även vid låga tempera-
    turer (där konventionella oljor skulle bli tjockare). Det ger optimal smörjning även vid extrema temperaturer samt minskat slitage och renare och effektivare motorer.
    Emellanåt blandar man syntetiska smörjmedel med konventionella mineraloljor för att skapa en kostnadseffektiv korsning mellan de båda oljetyperna. De brukar kallas för "halvsyntetiska" eller delsyntetiska" oljor. Men trots att både halv- eller delsyntetiska oljor och konventionella mineraloljor är mycket effektiva smörjmedel så råder det ingen tvekan om vilken oljetyp som är effektivast. Helsyntetisk olja ger alltid det bästa motorskyddet.

Saxat från nå sida.
    Hur som helst ligger de mycket sanning i det. En RAK mineral fungerar dock bra. Men som de står är mineraloljor sämre vid höga temperaturer.
    Synteten är dyrare av en anledning. Den smörjer bättre och skyddar bättre oavsett temperaturer.
    Senast redigerat av Mobne den 2009-10-14 klockan 23:19.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av shogun Visa inlägg
    Jag använder Motul för att den fungerar bra i min motor.
    Exakt, tror den oljan du åker med är väldigt snarlik redlines pga samma viskositet och helt syntetiska oljor.

Vad de är för märke spelar nog mindre roll. Men jag skulle undvika tjocka mineraloljor iaf.

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mobne Visa inlägg
    Exakt, tror den oljan du åker med är väldigt snarlik redlines pga samma viskositet och helt syntetiska oljor.

Vad de är för märke spelar nog mindre roll. Men jag skulle undvika tjocka mineraloljor iaf.
    Ja kan förstå att de bra för dom som kör med hydraliska tryckare.
    Men som för mig som hade mekaniska så funkar de mkt bättre med en lite tjockare mineral.
    O kan ju säga att ja aldrig körde mer än MAX 100 mil innan ja bytte!

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Fördelar: Kendall GT-1 High Performance Motor Oil ger ett enastående skydd mot slitage, även av
    kritiska turbolager, och har utmärkt motståndskraft mot nedbrytning vid höga temperaturer och
    bildandet av slam och hartsavlagringar under alla körförhållanden. Viskositeten 20W-50 har extra hög
    Tillsats av zink-dialkyldithiofosfat(ZDDP) för skydd av komponenter i motorer där det förekommer höga
    yttryck, Tex mellan kamaxel och ventillyftare (speciellt mekaniska ventillyftare), ventil och vipparm.

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Som sagt de finns många delade meningar om oljor
    Den här är faktiskt framtagen för racing.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •