Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: wicked s14 drift

Standard

kör på den design som du postade först, var riktigt nice, och unik, vilket är ett definitivt plus.
    Jared Säilä / Stockholm / #1397 / Nissan 200SX S14 -95

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

här kommer en liten uppdatering har plastat ut skärkante för att följa och gå rakt med fronten och även fixat perfekt glipa och linje från dörr till skärm.
    provmonterade fälgarna med däck och ser nu att den sänkas 3-4cm till fick även sätta dit 6mm spacer för att fälgarna skulle fritt från fjäderbenet. men dom ska ut 1cm till ungefär så det ser riktigt brutalt ut. även fixat hål i huven blir väldigt varmt under huven med extraktor trots att det är lindat
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

liten uppdatering jag har svetsat nya inner skärmar och plastat dit bakskärmarna. dom breddar minimum 65mm högst upp och minimum 40mm längst ner. jag har kikat lite på andra som har bak breddare och dom flesta brukar aldrig bredda nedre kanten så det blir väldigt mycket inåt lutning på skärmarna alltså mer eller 0mm braddning ner till..... vilket jag inte tycker är så snyggt plus att på det här viset ser den mycket bredare ut. testade även att ställa dit en fälg för att se hur det ser ut. måste ses i verkligheten ser grymt bred ut. jag ska även gjuta av dom sen så om någon vill köpa 65mm baksskärmar med bra passform är det bara att säga till kan även fixa baklucka allt kan göras i plast eller kolfiber om nån är intresserad framöver

Standard

Kolfiber baklucka är jag intreserad av. Tänkte fråga vad för storlek på fälgar tänkte du ha för att fylla ut 65mm breddning

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

jag kör med 9.5" breda men et12 sen har jag ju allt ställbart så det går att få ut dom rätt bra. kanske behövs 10-15 mm spacers kanske.

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

nu har jag lackat bilen vit och mellan slipat den med 800papper så på måndag ska det börja tejpas upp lite mönster och grejer

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ser väldigt bra ut. Ser mycket bättre ut när du är så noga med passformen. Finns inte många driftingbilar som har bra passform på sakerna

Member Jo-ques avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Härligt projekt! Tycker själv s14.5 är det absolut fräckaste. Har du kört något med dom där coilsen, eller är dom inte hemma än?

Mvh
    Senast redigerat av Jo-que den 2009-07-20 klockan 15:45.
    Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jo-que Visa inlägg
    Härligt projekt! Tycker själv s14.5 är det absolut fräckaste. Har du kört något med dom där coilsen, eller är dom inte hemma än?

Mvh
    kul att du gillar den ja jag har testat dom lite innan jag började med utseendet på bilen så alla chassi grejer sitter på plats och är justerat och den är grymt rolig nu.

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

UPDATE: mycket tejpande och skärande och airbrushande allt ut skurit för hand tråkigt som fan men det blir bra eller vad tycker ni?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •