Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 200sx -98 Widebody

Member Whackers avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard 200sx -98 Widebody

Har lite smått funderat på att sälja bilen, väldigt väldigt motvilligt till förmån för en utbildning.. Jag har inte på någor vis bråttom med att sälja men är budet rätt så får jag försöka släppa henne

OBS fälgarna på bilden är inte mina, har något liknande i 18" i form av SSR D5R
    på väg hem från usa, kommer hem nästa veckas så kommer uppdatera med bilder. 18x8,5" fram och 18x10,5" bak..

Mer info går att hitta på min projekttråd här på projektavdelning på forumet och heter "s14a-1-of-everything"

Finns även speclista med bilder på min garagetsida
    http://www.garaget.org/?car=54036

Finns risk för etanolkonvertering inom de närmsta veckorna av flera anledningar..

Det som hänt som ännu inte är upplagt är att det sitter nu en hydraulisk handbroms på originalplatsen, de nya bakbromsarna åker på nu till helgen och evntuellt kommer vingen plockas ner.. Totala kostnaden inklusive inköp ligger på strax under 300.000 och säkerligen 5-600 arbetstimmar.. Bilen har rullat ca 7800 mil..
    Så ge ett bud så ni skäms så får vi väl se vad som händer

Bilen kommer finnas på Gatebil Mantorp nästa helg för den som kan tänkas vara intresserad =)

email: ellej86@hotmail.com
    tel: 0733930577
    Senast redigerat av Whacker den 2009-06-18 klockan 14:00.

Junior Member WoberTs avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Jäkligt fin bil, kommer förbi o tittar på gatebil om jag hittar dig .

Member Whackers avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av WoberT Visa inlägg
    Jäkligt fin bil, kommer förbi o tittar på gatebil om jag hittar dig .
    Tack.. Va kul =) Det gör du säkert.. Annars så står ju mitt nummer här så det är bara att slå en signal

Kan ju tillägga förresten som jag glömde nämna ovan att jag satte i två Corbeau Sprint Excel Stolar som man sitter fint i både stor som liten.. Är själv relativt stor.. Hur som helst så fick jag en liten trevlig påhälsning av Mickey Mus i höstas som tydligen var väldigt förtjust i tyget som sitter på dem.. Så de är dessvärre inget vackra alls för det räckte inte riktigt till för att klä om dem i år =/ Men om någon känner för att använda det som prutargument så har jag av en händelse 2 fina originalstolar kvar som jag gladeligen sätter tillbaka i bilen igen så kan jag själv behålla de andra till en annan gång

Standard

Du är inte intresserad av byte då?

http://www.garaget.org/?car=95496

Member Whackers avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fenriz_s14a Visa inlägg
    Du är inte intresserad av byte då?

http://www.garaget.org/?car=95496
    Tack men enda anledningen till att jag säljer är för att jag ska plugga utomlands.. Annars hade jag aldrig sålt henne

Member Bazzs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Hade jag inte haft min och lagt många månadslöner på den under 7 års av ägo hade jag köpt den direkt... fin bil och mycket bra jobb har du gjort med den synd att behöva sälja den... men lycka till...

/Bazz
    Besim Matoshi 647#
    Bazz-racing.se

Member Whackers avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Tack så mycket Önskar verkligen att jag kunnat behålla den =/

Är kanske inte den bästa tiden att sälja men ingen som har någon lite prisidé att föreslå??

Junior Member WoberTs avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Såg att den fanns på blocket för 200 000:-. Är inte det priset lite i överkant.

Jag jämför då med Mr. Fluffs 200:a som han sålde för 130 000:- för ett tag sen.

http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=160569

Den var jäkligt mycket gjord med också, däremot inte bromsar o bodykit.
    Senast redigerat av WoberT den 2009-06-23 klockan 15:36.

Member Whackers avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av WoberT Visa inlägg
    Såg att den fanns på blocket för 200 000:-. Är inte det priset lite i överkant.

Jag jämför då med Mr. Fluffs 200:a som han sålde för 130 000:- för ett tag sen.

http://www.nogs.se/forum/showthread.php?p=1226411

Den var jäkligt mycket gjord med också, däremot inte bromsar o bodykit.
    Jo absolut är d det.. Jag kör med raka rör så jag ska säga att jag räknar inte direkt med att få det heller.. Men kvittar vad man sätter så ska det alltid prutas så därför är det bättre att sätta ett pris som det går att pruta lite på
    Som sagt så är totala kostnaden för bilen nära nog uppe i 300.000...
    Lågt räknat så är där ju Bromsar för över 20.000, fälgar 20.000, bodykit 20.000, bildatorn inkl allt med nätverk o grejer 12.000, stolar o 4p bälte 10.000, coilovers, ställbara stag, allt i motorn osv osv... Jag kan fortsätta.. Givetvis får man aldrig tillbaka pengarna men hur som helst om någon hellre vill köpa en mer standard bil som inte gått så långt för 110.000 o bygga allt själv så förstår jag det o tänker ju inte hindra nån.. Men förutom alla de 100 tals timmar den får spendera i garaget så kommer slutnotan hur ni än gör sluta på betydligt mer.. Jag gillar dessutom inte att köpa billigt skrot o kasta i bilen så jag har importerat 90% av delarna från utlandet för bästa möjliga pris..

Jag förstår bara inte den här idén om att man ska ha allting gratis..
    Vill du ha en hyfsat standard bil som är lite småtrimmad, ja då är den här nog lite för dyr för dig och du ska leta efter nåt mer i din stil..
    Vill du ha en trimmad bil som ser standard ut eller en stylad bil som är hyfsad standard i motorn så är detta nog också lite dyrt för dig..
    Men vill du ha en bil som ger stor uppmärksamhet och som uppskattats av många, går väldigt bra och är otroligt rolig att såval cruisa med som att leka med och har väldigt god potential för vidare bygge så kommer du göra ett fantastiskt klipp..

Dessutom så är bilen värderad till betydligt mer från mitt försäkringsbolag än till några 130.000 så det är inte ens intressant..

Men som sagt så skriver jag att ni får ge bud så utgår vi från det.. Jag är inte helt omöjlig men jag säljer för att jag ska iväg på utbildning och behöver därför pengarna.. Men om jag inte får pengar nog att jag kan åka iväg så har jag ingen anledning till att sälja

Så.. Tveka inte att ge bud...
    Senast redigerat av Whacker den 2009-06-23 klockan 12:41.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •