Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gatdäck på bana...

Administratör DeMeers avatar
    Reg.datum
    Feb 1998
    Bil
    S13

Standard Gatdäck på bana...

Tjo!

Dags att lägga på nya sulor och den vanliga våndan infinner sig...
    Vilka ska man välja? Kör med 225/45 17

Har kört på Good Year Eagle F1 GSD2 och varit nöjd med dem. Möjligen lite hårda de senast 5 åren

Men ni som kör lite på bana och har varit smarta nog att prova mer än mig, vilka funkar bäst på och utanför banan? R-däck är inget alternativ ännu.

Besiktningskillen tyckte att 1.5 resp 1.4mm bak var för lite. Mät där fram då tyckte jag...

Senast redigerat av DeMeer den 2009-06-19 klockan 13:32.
    /Niklas Löfgren, #0001
    www.200sx.kicks-ass.net/demeer

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Kör med Dunlop Sport Maxx 225/45-17 bak och 215/45-17 fram och tycker dom funkar ganska så bra på bana, skulle tro att dom flesta så kallade "UHP" (Ultra high performance) däck duger.

Arbetskamraterna kör 8timmars långlopp med en Ford Focus 2,3l sugmotor med ca 270hk som dom testat många olika däck med men det ända som duger för dom är Goodyear F1 med pilmönster (dom får ej köra med R-däck i sin klass).

Member Bempa Räzers avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Toyo T1R funkar ypperligt för mig, när det är torrt vill säga. Inget vidare grepp i regn, spinner i treans växel och jag har inte mer än kanske 250hp.
    På bana och vanliga vägar är greppet riktigt bra, vet dock inte hur fort de slits,
    har inte kört så många mil än.
    Benny Jönsson #853# Helsingborg
    Hemsida: http://200sx.kicks-ass.net/bempa_razer

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Har åkt på ett antal däck, dock aldrig på bana.

De som ja tycker funkat bäst greppmässigt hitils är bridgestonde potenza re050 a

Dom känns väldigt slitstarka, lämnar inte så svarta spår i backen heller.
    Annars är de goodyear eagle f1 jag varit mest nöjd med, dock aldrig haft dem i lika bred dimension så kan inte riktigt jämföra.

Den ritar inte 3:an med över 600 på driven med 245/40 18 dimension och potenza däcken.
    Åkte och pumpgasade på 3:an förut med 225/45 17 av ett billigt märke som jämförelse.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •