Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
tecman möter mr. Holset Förra projektet
=o)
Istället för Elmia så fick man ta sig i kragen och mecka lite istället.
Tada, nu är soppa systemet gömt i skuffen. Blev lite tystare och så slipper man riskera bli nerduschad av soppa om något skulle hända! Det enda som är kvar är att skaffa lite snabbkopplingar så att den stora plåten i mitten blir lätt avtagbar. Ville inte popp-nita dit den om man måste komma åt batteriet mm. Slavcylindern hade visst tröttnat på att stå still i garaget i så många år så den hade börjat läcka =( Monterade dit en ny Nismo cylinder från Japtuning så nu var det också löst.
Hallå!
Snygg lösning med lådan i skuffen! Vi håller på att bli tokiga försöker hitta nåt bra sätt att bygga in skuffen/en låda så vi kan "stänga in" soppa systemet våran och besiktiga.. (utan att flytta på original tanken) Inspiration!![]()
Vad är de för litet gulligt batteri du har där?![]()
Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se
Inspirationsspridning är ju bra.
Det är en topp hemlig energicell som ska ge mig många extra hp på bana =o)
Efter en lagom regnig sommar så har det hunnits med en del körande med bilen. Mestadels har det varit gatmappning på schemat och ett par små och större problem har lösts påvägen. Ett större fel som vi fann var att CAS givaren på avgaskammen hade stämplat ut. Bilen misstände vid högre varvtal och till slut körde jag en logg där jag kunde se att varvtalet inte stämde över 5k. Var rätt skönt att finna detta då jag haft problem med spik i det övre registret och vi har inte kunnat gå på med så mycket tändning. Förra veckan fick jag återigen lite hjälp av Stefan från Japtuning (stort tack för all hjälp) och nu med en frisk CAS så kunde vi gå på med mer tändning. Tyvärr skenar hon lite i ladd över 7k rpm så att vi kunde inte varva mer än 8k då gick min 2bars spärr i =( efter att vi justerat klart skulle vi bara kolla lite det sissta och då rassla det till i trean och sen vart det slut med det roliga. Lyckades rasa treans växel i lådan så det var bara att hänga på boxerlinan och åka hem =(
Nu ska jag bara lyckas fundera ut vad man ska sätta i nu ??
Någon som har ett bra tips på någorlunda bolt-on låda till en s13 =)
Riktigt grymt bygge får jag säga motorn är riktigt fräckmen kjolpaketer är inget jag skulle åka runt med men smaken är som baken