Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 84

Ämne: Söderquist - "Nissan GT500"

Senior Member Rasmuss avatar
    Reg.datum
    Jun 2001
    Bil
    S13

Standard

Säg till om du behöver skjuts till Arlanda...du är så himla galen Fredrik.
    ...fyra fälgar...haha

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thompa Visa inlägg
    resultatet i scanias printer var hårda grejer dom hade tydligen lajat ganska mkt och bland annat fanns ett baseballträ(plast ) som höll för att damma allt vad man orka i golvet utan att gå sönder, tror storleks begränsningen var nån dryg meter i kvadrat men som sagt störe delar byggdes upp som pussel som man samanfogade men det skulle ju räcka att bygga upp skärmar mm
    hmm språkade lite med Mange och jag hade nog fått det hela lite om bakfoten var ruggit mkt dyrae att printa fram grejerän att fräsa samt att den gjorde max 700x700 stora saker ..sen användes mäst för att snabbt ta fram prototyper för att se om den passade IRL typ en kylar slang eloktronik box ect
    www.projectz.se

Member Turbopilots avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Man brukar kalla denna teknik för friformsframställning (FFF) och det finns en massa olika metoder inom detta som skiljer sig ganska mycket från varandra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Form_Fabrication
    200SX S13

Senior Member Söderquists avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
    Säg till om du behöver skjuts till Arlanda...du är så himla galen Fredrik.
    ...fyra fälgar...haha
    Vem har sagt något om fyra fälgar? Behöver ju några i reserv också?
    Skämt och sido så hoppas jag på att få med mig fler hem, men jag kan också komma hem tomhänt beroende på hur Nismo ser på mitt försök att köpa en mängd souvenirer som bruksdelar.
    Hela deras garageförsäljning är tänkt enbart som just souvenirer och ingen av alla de jag har haft kontakt med har köpt något i större parti under denna garageförsälning så det finns klara risker att jag inte "får" köpa flera. Dock har jag ju 3 personer till med mig på resan, så i värsta fall får vi köpa en fälg vardera eller nåt

Citat Ursprungligen postat av Thompa Visa inlägg
    hmm språkade lite med Mange och jag hade nog fått det hela lite om bakfoten var ruggit mkt dyrae att printa fram grejerän att fräsa samt att den gjorde max 700x700 stora saker ..sen användes mäst för att snabbt ta fram prototyper för att se om den passade IRL typ en kylar slang eloktronik box ect
    Citat Ursprungligen postat av Turbopilot Visa inlägg
    Man brukar kalla denna teknik för friformsframställning (FFF) och det finns en massa olika metoder inom detta som skiljer sig ganska mycket från varandra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Form_Fabrication
    Precis, som jag tidigare skrev Thompa har jag tittat på dessa metoder och några av maskinerna som används. Och de prisuppgifter jag hittills fått innebär väldigt stora kostnader.

Skalmodellen ska jag som sagt förmodligen nyttja en 3d-skrivare till då kostnaden där inte blir särskilt stor, samt att luftinsläpp/utsläpp kan göras i samma svep för att få en mer exakt modell att vindtunneltesta.
    Fredrik Söderquist - #1078
    Bygger en "Nissan GT500"... typ. Klar 2015? Kanske...
    Blog -> http://www.gt500.se

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Galet projekt :)

Det är kul att man har följt dig några år, det spårade ur mer och mer och nu detta. Det var oundvikligt

Hoppas det går bra med fälg-köpet. De ordnar säkert ett undantag för dig om du säger att du åkt ända från Sverige

Standard

Håller med muxxor. Det är kul o se en sån eldsjäl som verkligen tar steget outside the box så att säga. Om det känns kul o veta så vare du som inspirerade en annan o kapa sönder hela bilen o börja bygga bil o inte bara köra bolt on. Blev lite rädd där ett tag att du hade tappat gnistan men så var inte fallet d verkar brinna uta helvete hos dig

Citat Ursprungligen postat av Muxxor Visa inlägg
    Det är kul att man har följt dig några år, det spårade ur mer och mer och nu detta. Det var oundvikligt

Hoppas det går bra med fälg-köpet. De ordnar säkert ett undantag för dig om du säger att du åkt ända från Sverige

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard AKUT hjälp behövs!

Jag behöver akut hjälp! Min fraktlösning har stött på stor patrull!
    Enligt Japansk lag får jag inte exportera varorna hem till Sverige om jag inte har någon som är skriven i Japan (japansk adress) som står som exportör.

Jag kan skicka hem varorna som privatperson via EMS (Posten) eller DHL/UPS/etc, men dessa kostnader är alldeles för stora.
    Fraktlösningen jag har är väldigt prisvärd men kräver som sagt att jag har en Japansk kontaktperson som "agerar" exportör på pappret.

Har du någon personlig kontakt i Japan eller känner någon som har?
    Företag eller privatperson spelar ingen roll!
    Maila mig på fresod@gmail.com eller ring på 0704404436!

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Kolla med firmor som är etablerade i Japan men säljer till hela världen, typ RHD Japan. Just den drivs av 2 entusiaster och de kan säkert hjälpa dig på något sätt. De är Tokyobaserade. Russel Hobbs som jag handlat av har varit mkt tillmötesgående vid mina köp av dem.

Annars finns ju Al's Junkyard aka Pow-R Tuning
    http://www.pow-r.co.uk/scripts/openExtra.asp?extra=1
    Dom tar hem frontclips, skärmar, hjul och allt möjligt från skrotar & andrahandsmarknaden i Japan, till england med Container. Kanske kan du få med dina hjul där (kommer iofs ta en viss tid att få hem dem då) och sedan skeppas dem vidare från England?
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Muxxor Visa inlägg

Citat Ursprungligen postat av mazda_martin Visa inlägg
    Håller med muxxor. Det är kul o se en sån eldsjäl som verkligen tar steget outside the box så att säga. Om det känns kul o veta så vare du som inspirerade en annan o kapa sönder hela bilen o börja bygga bil o inte bara köra bolt on. Blev lite rädd där ett tag att du hade tappat gnistan men så var inte fallet d verkar brinna uta helvete hos dig
    Kul att ni gillar projektet

Citat Ursprungligen postat av doktorn Visa inlägg
    Kolla med firmor som är etablerade i Japan men säljer till hela världen, typ RHD Japan. Just den drivs av 2 entusiaster och de kan säkert hjälpa dig på något sätt. De är Tokyobaserade. Russel Hobbs som jag handlat av har varit mkt tillmötesgående vid mina köp av dem.

Annars finns ju Al's Junkyard aka Pow-R Tuning
    http://www.pow-r.co.uk/scripts/openExtra.asp?extra=1
    Dom tar hem frontclips, skärmar, hjul och allt möjligt från skrotar & andrahandsmarknaden i Japan, till england med Container. Kanske kan du få med dina hjul där (kommer iofs ta en viss tid att få hem dem då) och sedan skeppas dem vidare från England?
    Tack för tipset, precis vad jag har gjort. Nu ser det ut som jag har hittat ett alternativ som är likvärdigt prisvärt men där jag kan sköta allt själv utan inblandning av personer jag inte känner.
    Känns väldigt nervöst inför nästa vecka dock....

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard

Frakten 99% löst, tack alla som skickade tips!

Blev precis godkänd för pressackreditering till NISMO Festivalen, så nu är det bara ladda inför avresa nästa vecka.

Whish me luck!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •