Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 36

Ämne: S13 steg 3 startar ej!

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Det jag skulle behöva just nu är en lmm o testa med om inte min funkar när jag rengjort den. O börjar bilen fungera igen så behöver jag köpa ett steg 2 chip

Citat Ursprungligen postat av JPalm Visa inlägg
    Har en kompis som har en steg 2 box över. Kan snacka med han om du vill de! Aah, hör av mig om de är nått som jag skulle behöva. Säger detsamma till dig för har lite skit som ligger å skräpar jag å

Någon som har nån fundering på vad de kan vara ? Provat med annat spridarmotstånd, btr, styrbox dock original men drog ur lmm när jag prova starta. Den tänder till lite grann när den ståt länge så förmodligen så matar de in soppa då de luktar bensin i garage när man bara kört på starten.

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Har du kollat efter vacuumläckage eller tryckläcka? Sådant kan ju också påverka

Member powers avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Bil
    S13

Standard lösning???!!!

jag hade liknande problem fet och ryckig tomgång, dessutom kortslöts tändstiften vilket genererade att bil fan inte startade =P men det hela visade sig vara z32 lmm eller rättare sakt kopplingschemat som inte stämde med bilens org kablage. Ett skifte av ett par kablar i lmm kontakten löste problemet och bilen gick kanon. så mitt tips blir slit ut tändstiften o dra fram multimetern o kolla om dom e hela.. pma om du vill veta mer..
    den som ingen turbo har han får åka utan bar
    http://www.garaget.org/?car=64056

Member
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Chrille748 Visa inlägg
    Har du kollat efter vacuumläckage eller tryckläcka? Sådant kan ju också påverka
    Den borde väll orka starta endå väll ? Ska kolla över de sen. Åker och jobbbar igen snart så kommer dröja ett tag.

Om de är original lmm du behöver så äre bara hojta till! En sån har jag över
    Nissan 200sx S13
    http://garaget.org/JPalm

Member
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av power Visa inlägg
    jag hade liknande problem fet och ryckig tomgång, dessutom kortslöts tändstiften vilket genererade att bil fan inte startade =P men det hela visade sig vara z32 lmm eller rättare sakt kopplingschemat som inte stämde med bilens org kablage. Ett skifte av ett par kablar i lmm kontakten löste problemet och bilen gick kanon. så mitt tips blir slit ut tändstiften o dra fram multimetern o kolla om dom e hela.. pma om du vill veta mer..
    Du har pm
    Nissan 200sx S13

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Ja Jpalm, det är orginal jag behöver då jag kör med steg 2 nu. Funkar det med den så kan jag ju köpa den kanske =)

Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
    Har faktiskt inte hört någon som de går fett för, förutom de fåtal som verkar ha problem och skrivit de här. Kanske beror på chippets tillverkare heller att man varit och pillat på nått annat ? Sen kan man ju så klart fått ett dåligt chip också.

Jag kör iaf igenom besiktningen med mitt steg 3 och inte märker jag att den går fett anors heller.

Borde kanske aldrig skrivit de där för dagen efter fick jag nått problem med bilen och den går också väldigt fett till och från

Verkar dock som jag har ett luftläkage vid insuget. De är åtminstonde vad jag kommit fram till efter att ha bytt endel saker och felsökt och trycktestat. De konstiga är att den kan gå bra i flera mil för att sen bara börja bluddra och smälla och gå dåligt några minuter och nästans stanna för att sedan gå bra igen. De konstiga är att de kan inträffa oavsett om den är varm heller kall och oavsett varvtal. (märks ju dock inte om jag ligger på laddtryck)

Angående ditt problem så trycktesta systemet läste om en på nått forum som inte fick igång bilen och han hade ett ganska stort läckage i orignal intercoolern.

Member
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
    Borde kanske aldrig skrivit de där för dagen efter fick jag nått problem med bilen och den går också väldigt fett till och från

Verkar dock som jag har ett luftläkage vid insuget. De är åtminstonde vad jag kommit fram till efter att ha bytt endel saker och felsökt och trycktestat. De konstiga är att den kan gå bra i flera mil för att sen bara börja bluddra och smälla och gå dåligt några minuter och nästans stanna för att sedan gå bra igen. De konstiga är att de kan inträffa oavsett om den är varm heller kall och oavsett varvtal. (märks ju dock inte om jag ligger på laddtryck)

Angående ditt problem så trycktesta systemet läste om en på nått forum som inte fick igång bilen och han hade ett ganska stort läckage i orignal intercoolern.

kolla om du har överslag i tändspolarna. Gör så att du skruvar loss tändbryggan och lägger den upp och ner och kör på starten. Då kommer de gå en gnista från spolen (mellan röda gummit å den svarta klumpen) till tändbryggan. Men om de bara är ibland så kanske du bara får överslag ibland. Kanske kan vara nått. Hade överslag på två st båda jag å en kompis. Men de var hela tiden och då går den bara på tre så smäller, spottar och fräser :P

Ok, ska prova de men jobbar i två vecker framöver så ska höra om farsan orkar prova annars får vi vänta innan vi får se om de var nått!
    Nissan 200sx S13

Member
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Chrille748 Visa inlägg
    Ja Jpalm, det är orginal jag behöver då jag kör med steg 2 nu. Funkar det med den så kan jag ju köpa den kanske =)
    jaa, säg bara till du om lmm:en och kan höra vad polarn vill ha för boxen. Den boxen ska de inte vara nå fel på iaf. Om de kan vara intressant!
    Nissan 200sx S13

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Ja, både lmm och box är intressant. Skulle vara bra om jag kunde testa
    och se om det blir någon skillnad innan jag köper om det går att ordna.
    Mvh Christoffer

Citat Ursprungligen postat av JPalm Visa inlägg
    jaa, säg bara till du om lmm:en och kan höra vad polarn vill ha för boxen. Den boxen ska de inte vara nå fel på iaf. Om de kan vara intressant!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •