Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Frode - 200sx s13 (med fokus på inredningen)

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

är det någon som har dessa ramar till luftintagen som dom vill bli av med? mina är lackade vita med dålig färg och allmänt trasiga.

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frode Visa inlägg

är det någon som har dessa ramar till luftintagen som dom vill bli av med? mina är lackade vita med dålig färg och allmänt trasiga.
    Jag har haft dom liggandes, kan kolla om de finns kvar sen ombyggnationen av brädan.

mvh J

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

ja! Kolla kolla kolla! känns jäkligt surt att ha dom vidriga lackade sakerna jag har nu som sabbar hela intrycket!

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Wow! Om Nissan hade gjort 200:an sådär fin från fabrik hade ingen haft råd att köpa den!
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av doktorn Visa inlägg
    Wow! Om Nissan hade gjort 200:an sådär fin från fabrik hade ingen haft råd att köpa den!
    hehehe sant men det finns en hake vinyl hade dom inte kunnat ta så väldigt mycket betalt för... Kul att du gillar det!
    men det roliga är att jag inte byggt om särskilt mycket... mest bara klätt om. med andra ord det finns potential i en original 200a inredning!

Member Viddes avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Riktigt snyggt! Vad skulle ett sånt här kalas kosta om man inte är lika skillad som dig på det här och vill ha en firma till att göra detta?

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vidde Visa inlägg
    Riktigt snyggt! Vad skulle ett sånt här kalas kosta om man inte är lika skillad som dig på det här och vill ha en firma till att göra detta?
    tackar!
    beror ju lite på hur avancerat man gör det... t.ex. att sy rutmönstrena på stolarna är grymt tidskrävande och skulle därför bli väldigt dyrt!
    men att det inte är läder sparar man ju en hel del pengar på.
    har inte jätte bra koll på kostnaderna än. ska försöka kolla vad chefen skulle säga att ett liknande jobb skulle kunna kosta.

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Måste tacka Jensclaudius väldigt mycket för att han kom och överraskade mig på jobbet med luftventiler med omålade sarger!
    du får väl höra av dig om du kört fast med inredningen så kanske jag kan hjälpa till på nått hörn.

var ett stort lyft för inredningen! kul att snacka lite 200a med någon annan som är riktigt intresserad!
    han såg även att min turbo inte var originalturbon, vilket varken jag eller föregående ägare hade en aning om. kan ju inte direkt påstå att jag är jätteledsen över att det var en annan turbo i

BTW jens: tankade nu när jag kom hem. den drar 1,1 blandad körning. så det var inte så farligt som jag trodde! mest att att soppa lampan börjar spöka ganska tidigt som fått mig att tro att den drog mer.

någon som kan förklara varför bilen går dåligt när man precis tankat? det är som att den håller på att dö om man inte gasar på rejält.. brukar inte vara några problem annars.

håller på med en viktig detalj som de flesta som sett inredningen undrat över när jag ska fixa... så det borde komma en uppdatering nån gång under veckan.

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vidde Visa inlägg
    efter lite funderande och diskuterande med chefen:
    ca pris på en inredning i halvskinn (min är helt i vinyl)
    8.000 - 10.000:- per stol
    8.000 - 10.000:- baksäte
    minst 10.000:- för resterande saker.

så en hel inredning skulle väl gå på runt 40.000:-

Member D-K1s avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13

Standard

riktigt snyggt gjort med stolarna och baksätet

Behörigheter för att posta