Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Felkod 34 (knacksensor)

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard Felkod 34 (knacksensor)

Hej, jag får felkod 34 när jag sätter ecu:n på mode III vilket är knacksensorn.
    Det är så att jag en gång klippte av kabeln för jag fick inte ur knacksensorn med motorn i innan renovering, och jag har alltså skarvat ihop den med en kopplingsplint. tydligen är det något som har gått galet efter som kod 34 står för "knock sensor circut". så vad kan vara fel tro? något med jordningen kanske eftersom blocket är målat, :S

kan det förklara varför min bil rycker vid ca 4k varv vid fullgas men inte annars? (har trycktestat tryckrör och åtgärdat de läckade jag har hittat för övrigt)
    Gasa tills det rasar!
    ------------------
    Driftworks! ll http://www.garaget.org/jackpack3 ll

Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Är skarvningen av kabeln ordentlig dvs sitter de som de ska ?

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
    Är skarvningen av kabeln ordentlig dvs sitter de som de ska ?
    jag tvinnade om kablarna och sedan mätte jag med spänningen, det skall vara 3-5v eller var det var enligt manualen, fast jag fick inget som helst utslag. det var så varmt så jag kunde inte ta bort kontakten, men tycker att de hela är lite märkligt :S ska försöka få loss den när det har svalnat.
    Gasa tills det rasar!
    ------------------

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Har jordat sensorn med en separat kabel från gängningen, men får fortfarande kod 34, verkar som att sensorn har pajat? fast tycker det verkar konstigt eftersom den har fungerat utmärkt innan renoveringen. känns som att det är något med den där skarvningen :S
    Gasa tills det rasar!
    ------------------

Member CrAzYs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

nu vet inte jag 100% säkert men en kompis nämnde en gång att det är en speciell sorts silverkabel till knacksensorn. Vet somsagt inte men kanske måste ha en "intakt" (inte skarvad) kontakt/kabel.

Personligen tycker jag det är överflöd med en knacksensor hehe plockade min. Litar istället på mina mätare och migsjälv.

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av CrAzY Visa inlägg
    nu vet inte jag 100% säkert men en kompis nämnde en gång att det är en speciell sorts silverkabel till knacksensorn. Vet somsagt inte men kanske måste ha en "intakt" (inte skarvad) kontakt/kabel.

Personligen tycker jag det är överflöd med en knacksensor hehe plockade min. Litar istället på mina mätare och migsjälv.

Jaha, det kan vara såpass, hmm vad jobbigt. då måste man ju krångla som fan och byta ut hela kabeln fram till ecun. :S har du satt ett motstånd av något slag då eller? läste att man kunde göra det. kan du skriva ner hur du har gjort så jag åtminstånde kan testa och se ifall mina rycknigar och skit försvinner.

tack på förhand !
    Gasa tills det rasar!
    ------------------

Member CrAzYs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

fan vad skummt... jag har sandell chip till min och jag bara slet dän den från motorn. ingen skillnad mot innan. dvs helt värdelös.. antagligen gjorde den ingen nytta med chippet monterat. dock orginal har den ju en funktion.

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av CrAzY Visa inlägg
    fan vad skummt... jag har sandell chip till min och jag bara slet dän den från motorn. ingen skillnad mot innan. dvs helt värdelös.. antagligen gjorde den ingen nytta med chippet monterat. dock orginal har den ju en funktion.

Jaha, men jag har ju originalchip, men det är ju konstigt som fan ifall det är som du säger att kabeln kanske måste vara hel, det är någon slags silverfärgad kabel ja, men det är riktigt bissart ifall det inte fungerar med en skarvning. :S men det är ju frågan ifall jag kanske ska försöka få tag på ett steg 1 eller två chip, bilen är ju rätt så original och har inte möjlighet att lämna in på mappning och så.
    SKa kanske se ifall man kan slänga iväg ett mejl på nicoclub och höra ifall jänkarna har någon lösning :S
    Gasa tills det rasar!
    ------------------

Member emilanttila87s avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Bil
    S13

Standard

den där silverfärgade kabeln, går den "utanför" höljet på kabeln eller är det själva kabeln?
    för OM den går utanför så är det en såkallad skyddsjord och om den skarvas så måste den skärmas av riktigt noga!! dvs den får inte ha kontakt med nånting annat!

om det är själva kabeln så är risken att det är en såkallad fiberkabel och dom kan man tyvärr inte skarva "/

Mvh Emil

Citat Ursprungligen postat av AudiultX Visa inlägg
    Jaha, men jag har ju originalchip, men det är ju konstigt som fan ifall det är som du säger att kabeln kanske måste vara hel, det är någon slags silverfärgad kabel ja, men det är riktigt bissart ifall det inte fungerar med en skarvning. :S men det är ju frågan ifall jag kanske ska försöka få tag på ett steg 1 eller två chip, bilen är ju rätt så original och har inte möjlighet att lämna in på mappning och så.
    SKa kanske se ifall man kan slänga iväg ett mejl på nicoclub och höra ifall jänkarna har någon lösning :S
    Nissan 200sx s13.3

Member CrAzYs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Den går innanför ett skydshölje. jo tror inte den kabeln ska gå o skarva. men fixa ett steg 1 chip annars? är ju inte stora modds för det direkt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •