Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: 300zx låda VS tilton 2sk koppling och kladdig stripp???

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Standard 300zx låda VS tilton 2sk koppling och kladdig stripp???

Tjena!
    Äntligen fått igång bilfan, höll 500meter sen prova ja en liten start på vanlig väg (med grundladd 0.7) och vred av utgående axel på org lådan..

Så till frågan: Finns det någon som har erfarenhet lr vet något om hurvida 300zx lådan håller för en kladdig stripp, slangbälledäck, 2 skivig tilton koppling och 500hk???

Visst den "ska" ju palla 1000 hk påstår en del, men de e ju när man åker.. vad pallar en sån låda för i en riktig start?
    Andra rekomendationer med någolunda lika utväxling som org??

s13 med ca18det det handlar om..

Mvh

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

dom kör ju svin med dom i usa med ca 800rwd utan haverier,klart det finns dom som rasar ändå men men , det som är lite svaga på dom tidigare lådorna är synkarna dom går ner sig lite,jag hade i sär min låda nu och synkarna var inte helt spetsiga men helt ok och växlar snabbt utan probs ändå, sedan finns ju lådorn med -98 spec drevsats,det som är bättre med dom är andra typer av synkar, men 500 rwd e ju lekstuga för lådan,jag har inte hört ngn med under 700rwd som kört sönder dom iaf//M

Member
    Reg.datum
    Nov 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Var det inte så att RB25 lådan och Z32 hade samma delar inuti?
    POLO i GB har kört sönder 2st RB25 lådor i sin s14a med runt 500hk om jag minns rätt..
    Iofs höll sr20 lådorna ännu sämre, men bombsäkra är nog inte Z32/RB25 lådorna heller

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av msand83 Visa inlägg
    Var det inte så att RB25 lådan och Z32 hade samma delar inuti?
    POLO i GB har kört sönder 2st RB25 lådor i sin s14a med runt 500hk om jag minns rätt..
    Iofs höll sr20 lådorna ännu sämre, men bombsäkra är nog inte Z32/RB25 lådorna heller
    nu är det så att det skiljer en hel del på delarna inuti lådorna,
    men jag har läst om mer rb25 lådor skrotas än z32 lådor,och det finns en hel del vassa 300 eller bilar med z32 lådor som åker hårt ute,
    hittade ett test lägger med ett litet copy bara,

"almost but not quite identical...few of the regular rb25 guys (on nico) did the comparesons and there are indeed diffrences."

men jag har även sett man kan ta delar från resp låda och para i hop det som är felet på båda lådorna är att synkarna går ned sig, lådorna i sig pallar mkt mos om man skonar synkarna,men när synkarna går ner sig och skadar således även dreven som blir utmattade.

hittade tråden här får ni bra fakta.
    läs och njut
    http://www.rbz32.com/viewtopic.php?f=2&t=57
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2009-09-17 klockan 11:33.

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

problemet de haft i England är när de ska sladda på trean och clutchkickar trean så rpmen hamnar på 5000-6500rpm när de kör 20-25km/h

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av shirru Visa inlägg
    problemet de haft i England är när de ska sladda på trean och clutchkickar trean så rpmen hamnar på 5000-6500rpm när de kör 20-25km/h
    Låter vettigt, 3:an verkar va bra mycket smalare än 1:an och 2:ans drev i lådorna. Så inte konstigt de pajar då.

Hur tjock är ingående samt utgående axel på z32?

Ca18det lådan har 22mm tjock axel, och när de greppar så håller inte den för 500whp iaf.

Greppar så menar ja inte et street, för et street är helt värdelösa jämfört med riktiga dragdäck.
    Har åkt med et street i alla tider, men nu när ja bytte märke på däck samt lite bredare panga utgående axeln direkt på gata.

Värt o tänka på.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •