Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 129

Ämne: Timpas 200sx s13 Projekt

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Kylaren funkar nog bra men beror ju lite på hur du tänkt använda bilen, orginal cellpaket är 15mm och denna 26mm enligt länken medan det finns upp till 56mm (s14 kylare då).

Jag har personligen haft problem med vattentemp på bana så skulle inte våga köpa annat än det värsta (Själv beställt en av de värre) för att vara på den säkra sidan.
    Senast redigerat av NizmO_no1 den 2009-10-21 klockan 21:20.

Member 200sxets avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av NizmO_no1 Visa inlägg
    Kylaren funkar nog bra men beror ju lite på hur du tänkt använda bilen, orginal cellpaket är 15mm och denna 26mm enligt länken medan det finns upp till 56mm (s14 kylare då).

Jag har personligen haft problem med vattentemp på bana så skulle inte våga köpa annat än det värsta (Själv beställt en av de värre) för att vara på den säkra sidan.
    Som du säger borde jag nog köpa en lite bättre så att man kan känna sig säker när man kör hårt.
    Men du rekomenderar en s14 kylare då? Va det en sån du beställt??

Edit: Något sånt här du menar?? http://www.apexperformance.co.uk/cat...oducts_id=1728
    Senast redigerat av 200sxet den 2009-10-21 klockan 21:37.

Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Var själv lite för feg för att beställa s14 kylaren och tog en s13 så man får dit ett modellanpassat siliconslang kit , den jag beställde har nog "bara" 40mm core men finns även 50mm men då hade jag behövt krångla med dubbla frakter (beställt bur hos apex performance så var enklast att ta kylaren i samma leverans då 50mm kylaren fanns på annan firma).

Men har du tänkt köra "hårt" på gata är det nog inga större problem oavsett vad du väljer men ska du pressa rätt hårt på bana är det bättre att överdimensionera.

Den du länkar till är nog en av de värre man kan hitta.

Member 200sxets avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Var själv lite för feg för att beställa s14 kylaren och tog en s13 så man får dit ett modellanpassat siliconslang kit , den jag beställde har nog "bara" 40mm core men finns även 50mm men då hade jag behövt krångla med dubbla frakter (beställt bur hos apex performance så var enklast att ta kylaren i samma leverans då 50mm kylaren fanns på annan firma).

Men har du tänkt köra "hårt" på gata är det nog inga större problem oavsett vad du väljer men ska du pressa rätt hårt på bana är det bättre att överdimensionera.

Den du länkar till är nog en av de värre man kan hitta.
    Haha, ja nu blev jag lite tveksam på det här om man ska ta en s13 eller s14 kylare. Har tänkt ha den som sommarbil men blir nog att köra en del bana så man vill ju gärna ha något som funkar riktigt bra.
    Men köper jag den s14 kylaren måste jag väl skaffa andra kylarslangar för returen från vattenpumpen sitter väl på andra sidan på en s14? Fästerna lär väl inte häller passa då?
    Kanske latheten tar överhanden så de blir en s13 kylare då, fräsht med de blåa kylarslangarna med ju
    Senast redigerat av 200sxet den 2009-10-21 klockan 22:46.

Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Med en s14 kylare måste man ju som sagt bygga om slangarna och risken är att den inte ramlar i problemfritt heller då den kanske har lite andra mått men det vågar jag inte riktigt svara på.

Ärligt talat tror jag en alu kylare som är något större än orginal räcker för dom flesta, är inte bara kylaren som är viktigt utan flöde till kylaren är nått man ofta glömmer, som det ser ut orginal är ganska genomtänkt så att behålla plasten bakom kylaren och har luftstyrning som liknar den i orginalfronten när man bytt till annan front är inte fel.

Du har även en huv med hål på rätt ställe för bra kylning så den hjälper nog lite med, att släppa ut varmluft mellan kylare och motor ska tydligen vara mer eller mindre optimalt.

Member 200sxets avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Med en s14 kylare måste man ju som sagt bygga om slangarna och risken är att den inte ramlar i problemfritt heller då den kanske har lite andra mått men det vågar jag inte riktigt svara på.

Ärligt talat tror jag en alu kylare som är något större än orginal räcker för dom flesta, är inte bara kylaren som är viktigt utan flöde till kylaren är nått man ofta glömmer, som det ser ut orginal är ganska genomtänkt så att behålla plasten bakom kylaren och har luftstyrning som liknar den i orginalfronten när man bytt till annan front är inte fel.

Du har även en huv med hål på rätt ställe för bra kylning så den hjälper nog lite med, att släppa ut varmluft mellan kylare och motor ska tydligen vara mer eller mindre optimalt.
    Ja, de stämmer nog som du säger. Blir en s13 kylare då. Har faktiskt aldrig tänkt på att hålen i huven faktiskt släpper ut värme .
    Får kanske sätta de nya fläktarna på framsidan av kylaren och sätta dit den där kåpan så jag riktar luften mot motorn, kanske ha en stor fläkt på andra sidan kylaren också för att skjuta på de ännu mer mot motorn

Member 200sxets avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Lite mer grejer

18 raders oljekyl

Slitsade bromsskivor

Stay Tuned //Tim

Member 200sxets avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Det går sakta framåt med skola på vardagarna och jobb på helgerna men här kommer i alla fall nått

Har monterat shortshiften. Vilken skillnad, kunde man aldrig tänka sej innan man prova ^^. Bäst att skaffa en knopp med

Har även börjat med montera fläktarna, de sitter på kylaren men sen är de allt de elektiska kvar men det gör jag när batteriflytten är klar

batteriet nu xD

Sen har Nissen flyttat till ett annat garage med så han slipper stå själv ^^

Schtyling

Sen en bonusbild på en ägare som vet att han har snyggast fälgar (skakis kameraman? xD)

Och en bild på slaven/kameramanen :P

Member 200sxets avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Har varit och köpt en batterikabel för batteriflytten. Får se om jag hinner börja med det imorn

6 meter batterikabel från Swedol ^^

Member
    Reg.datum
    Jul 2009
    Bil
    S13, R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av 200sxet Visa inlägg
    Har varit och köpt en batterikabel för batteriflytten. Får se om jag hinner börja med det imorn

6 meter batterikabel från Swedol ^^
    Hur grov är den?

jag ska iallfall ha 21 kvadratare

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •