Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: FelKod 13 engine temp sensor circuit

Standard FelKod 13 engine temp sensor circuit

fick FelKod 13 engine temp sensor circuit.har bytt den me till en annan för den andra var kass men felet finns fortfarande kvar. har ett problem med bilen att den inte startar den tänder för sent så det bara smäller i avgassystemet. kan den felkoden ha något med det o göra ? tacksam för svar
    Senast redigerat av bernobuse den 2009-10-04 klockan 17:03.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

Du måste nollställa boxen efter att du har bytt sensorn för att rensa gamla koder. Ang att den tänder för sent så får du kolla tändningen och att casen sitter rätt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av rs13_sr20det Visa inlägg
    Du måste nollställa boxen efter att du har bytt sensorn för att rensa gamla koder. Ang att den tänder för sent så får du kolla tändningen och att casen sitter rätt.
    okej räcker det med att ta bort minus i ca 30 min lr ? aaa måste jag ha märkningar på remhjulet för har inga. har nytt alu remhjul så finns inga och casen står i mitten

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av bernobuse Visa inlägg
    okej räcker det med att ta bort minus i ca 30 min lr ? aaa måste jag ha märkningar på remhjulet för har inga. har nytt alu remhjul så finns inga och casen står i mitten
    jag har läst en del att det inte räcker att bara ta loss batt. En som gjorde som bekräfta sedan att det funkade var genom att ta loss batt och vrida runt nyckeln hela vägen (läget innan man startar motorn) och låter den vara i 45 min.

Har du bytt vevaxeln hjulet? Har du inte kvar märknigen så kan du inte ställa tändningen med det traditionella sättet. Att du har casen i mitten kan tändningen stå hur som helst!

Unhappy

Citat Ursprungligen postat av rs13_sr20det Visa inlägg
    jag har läst en del att det inte räcker att bara ta loss batt. En som gjorde som bekräfta sedan att det funkade var genom att ta loss batt och vrida runt nyckeln hela vägen (läget innan man startar motorn) och låter den vara i 45 min.

Har du bytt vevaxeln hjulet? Har du inte kvar märknigen så kan du inte ställa tändningen med det traditionella sättet. Att du har casen i mitten kan tändningen stå hur som helst!
    har testat ha tändningen på andra hacket o tatt bort polerna och väntat i 2 dygn och ingen skillnad fortfarande felkoder kvar

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av bernobuse Visa inlägg
    har testat ha tändningen på andra hacket o tatt bort polerna och väntat i 2 dygn och ingen skillnad fortfarande felkoder kvar
    du får nog kolla så att kabeln är hel, prova att ringa kabeln med en summer

mvh erik

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

Annars kan du kika i manualen och börja mäta på kabeln. På så viss vet du om den är hel hela vägen från BOXEN till själv sensorn.

Standard

går även att nolla koder direkt i boxen, detta måste vara det bästa sättet. Står i manualen hur man gör

Standard

Citat Ursprungligen postat av mathisson Visa inlägg
    går även att nolla koder direkt i boxen, detta måste vara det bästa sättet. Står i manualen hur man gör
    okej men har tyvär inte manualen har du någon bild eller nått från manualen hur man gör `?

Standard

bara tanka hem den, kan vara mycket användbar! finns på många olika websidor bland annat här på medlemssidorna...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •