Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tändkurva ca18det

Standard Tändkurva ca18det

Blir inte riktigt klok på min bil...har installerat nistune och har problem att få bilen att gå.
    Så fort man gasar, (släcker tps idle) så går tändningen direkt ner från 15grader till 5 grader vilket gör att bilen dör, läst runt lite på nistunes forum och fler verkar ha samma problem men ingen lösning? någon som råkat ut för samma sak eller har nån input vad jag borde kolla efter?

Kan inte tänka mig att den ska bete sig så här den borde väl snarare backa tändningen än mer när man ger gas? har inte hunnit sätta mig in i tändningen riktigt än...

vet ej om det är temperaturberoende eftersom jag inte har kunnat varmköra bilen...den står dock i uppvärmt garage så har 20grader ungefär när jag startar.

Member SextioNians avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Orginalt så är det tempen som bestämmer detta. Prova få bilen varm innan du ställer in något.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, R33

Standard

5 grader förtändning gör inte att motorn dör. kan ju bli lite slö i vissa fall men. hur ser bränslet ut? pw på tomgång / vid gas?

troligen så är 15 grader fast förtändning vid tomgång, när du ger gas/ går över 0% tps så börjar den läsa i mappen...
    Senast redigerat av dundersmurfen den 2009-11-08 klockan 20:04.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •