Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Koppling

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jackiechan Visa inlägg
    Tack daniel !

Förklara gärna lite snabbt hur jag luftar. Är det som med bromsarna fast man kopplar istället ?
    Dom kopplingarna jag luftat har varit likadant som med bromsar, ända skillnaden är att det kan ta lite längre tid innan man känner motstånd i pedalen.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

har samma problem emd att inte få i 2an vid höga varvtal... mina synkringar i lådan är lite slut så blir jobbit o veligt o få i 2an då

Member Jackiechans avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Då kanske vi har samma problem Mr:s13 ! Det är inget jag prioriterar att lösa just nu isånafall. En polare hade ungefär samma problem men han bytte bara växellådsolja och skrapet försvann lustigt nog.

Smile

Det brukar hjälpa rätt så himla mycket att byta motor och växellådskuddarna till hårdare diton.

Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Okej, men det är inte aktuellt just nu. Men jag har en fråga.. För att få loss hela huvudcylindern, hur ska man komma åt för att få låss "pinnen" som går in genom torpedväggen? Behöver man riva bort lite av indredningen eller hur gör ni?

Mvh

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

lossa pinnen från pedalen sen har du två skruvar på utsidan lossa dom och du ut huvudcylindern. hur lätt som helst.
    GK karlsson

Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ja skruvarna är väck.. Jag letade bara efter ett smidigt sätt att ta loss pinnen på och det fann jag nu , tack !

Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Vad är "saken" till för som sitter mellan huvud cylinder och Slavcylinder? Jag ser inte om den fyller någon särskild funktion?

Member stixys avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jackiechan Visa inlägg
    Vad är "saken" till för som sitter mellan huvud cylinder och Slavcylinder? Jag ser inte om den fyller någon särskild funktion?

den är onördig. ta bort den om du vill. den är till för att ge bättre komfort när man kopplar.
    sen behöver du inte ta bort nån inredning..bara krypa ner bland pedalerna med en lampa så ser du hur det serut.

Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Okej, tar bort den då.. men då måste jag "förlänga" eller modda slangen till slavcylindern? Något smart tips? Japp det var enkelt, borde kollat innan jag frågade

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •