Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 200sx S13 går ojämnt och svårvarvad

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard 200sx S13 går ojämnt och svårvarvad

Hej! Har en s13 som är extremt svårvarvad, går att få upp i varv om man håller halvgas en stund, och när den väl kommer upp på varv går den NÅÅÅÅGOT bättre (notera att jag inte provkört, bara stått i friläge och gasat).

Kamremmen står rätt, topplockspackningen är hel, och tändlägesgivaren (på kammen) har jag prövat att vrida åt alla håll, halvmånarna är hela. Det är vad jag har kollat än så länge.

Stiften längst ut på tändspolarna (bakom de röda gummit) är borta på 2 spolar, men då borde den ju inte starta överhuvudtaget?

Ska pröva att läsa felkoder idag, men jag vet inte.. Tips någon?

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

tjuvluft? något tryckrör som läcker?

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009
    Bil
    S13, Annan

Standard

Det hade jag helt glömt bort, ska pröva med startgas runt insuget och lite så, tack! Ös på med mer tips om någon kan.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2009
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av drpata Visa inlägg
    Det hade jag helt glömt bort, ska pröva med startgas runt insuget och lite så, tack! Ös på med mer tips om någon kan.
    gör så, hade samma på min och då hade dumpen pajjat och vägrat o öppna så ett tryckrör och slang gått isär betedde sig likadant

Member stixys avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

det kan vara dumpen. men jag tror att det är stiften i tändspolarna. en av mina var borta och bilen gick så ***** kasst så som du förklara. så skaffa bättre begagnade tändspolar så gissar jag på att problemet är löst.

Standard

garanterat att det är i tändspolarna felet sitter!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •