Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 46

Ämne: startar fortfarande inte!!

Standard

ibland undrar man om folk öppnat huven på sin s13, tändkablar på den jo tjena...

har du kollar om du får några felkoder? är du hundra procent säker på att alla kontakter osv sitter rätt? man kan få lustiga fel om man tex sätter tomgångsmotornskontakt på motortempgivaren, dom passar nämligen på båda ställerna...

Member
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av bernobuse Visa inlägg
    men det går ju inte sätta dom fel kablarna når inte då :S
    ok ok. bara idéer som sagt..

Citat Ursprungligen postat av mathisson Visa inlägg
    ibland undrar man om folk öppnat huven på sin s13, tändkablar på den jo tjena...

har du kollar om du får några felkoder? är du hundra procent säker på att alla kontakter osv sitter rätt? man kan få lustiga fel om man tex sätter tomgångsmotornskontakt på motortempgivaren, dom passar nämligen på båda ställerna...

och menade du mig? så har jag plockat bort en hel del i motorn på min.. men idéer. satt på jobbet när jag skrev det så var de det första som kom upp i huvudet..
    (O=O/ 200SX \O=O)
    If I Can't take it with me to heaven.
    I'm gonna drive it straight to HELL!

Standard

har testat det också :S fick felkod 13 motortempgivaren och testat byta kontakt men ingen skillnad :S

Standard

på motortepsgivaren har jag satt gul på gul det finns en som är lite ljusare gul men den har jag inte satt där. finns det något shema eller nått som det står hur alla kontakter ska sitta ?

Member CrAzYs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

När min härva var helt orörd och orginal så var alla kablars längd vädligt logiska, Man såg vart alla skulle sitta. behövdes inte märka upp. Men vore nice om du kunde slänga upp en bild på hur allt sitter?

Sen gav boxen felkod motortempgivare? Testat byta den? Jag skulle iaf försöka få tag i en att testa med. Läs lite i 13 manualen så kanske du snappar upp några tips.
    No Pain No Gain
    http://www.garaget.org/200sxPutte
    Team Backyard Motorsport @ Facebook

Member Lunkens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ett tips är att kolla så att du har kopplat in alla "jord" kablar rätt.. Kolla också så att tändingsmotståndet har ordentlig jord. (Hade det problemet själv)
    Ställt in tändingen rätt?

Annars låter det som om motorn inte har stått i "noll- läge" när toppen monterades eller något sånt. Dvs. att ventilerna öppnar och stänger vid fel tillfälle.

Kanske redan har kollat allt men du kanske kommer på något annat när man bollar idér.
    Rickard Lundqvist #1223
    Bilder | Nattracet |

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lunken Visa inlägg
    Ett tips är att kolla så att du har kopplat in alla "jord" kablar rätt.. Kolla också så att tändingsmotståndet har ordentlig jord. (Hade det problemet själv)
    Ställt in tändingen rätt?

Annars låter det som om motorn inte har stått i "noll- läge" när toppen monterades eller något sånt. Dvs. att ventilerna öppnar och stänger vid fel tillfälle.

Kanske redan har kollat allt men du kanske kommer på något annat när man bollar idér.
    vart sitter tändningsmotståndet då ?

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13, S14a

Standard

under luftfiltret mitt emot turbon.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

ååå, det är inte billigt:/
    GK karlsson

Member Hyperheads avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Har du provat att bogsera igång bilen??? Polarens s13 blev ganska vresig någon gång men då drog vi igång den.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •