Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: streetrace s13 VS Sheriffens saab

Hall of Fame Legend Xlarge__s avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Bil
    S13

Standard

haha, körde en liknande grej i höstas. Jag och en polare var ute körde en liten street session en kväll. Var en v70 (som jag tyckte var svart i backspegeln) som var lite närgången så drog på och körde en rätt stor entry in i en rondel och ut på en raka och ställer upp den igen ner för en backe under en viadukt strax innan man kommer in till centrumet i Timrå.

Saktade ner iom att det är ett rätt livat centrum med många ungar som drar rakt ut på gatan då det är 30 där.

Men volvon fortsätter pressa, men orkar inte bry oss mer så han kör om i säkert en 80km/h och till min förvåning har det varit en polisbil helatiden !

Alltså den i mina ögon svarta v70 var en polisbil, förstår än idag inte varför han inte stoppade oss. Troligast hade han något riktigt viktigt som han skulle till, lappen hade rykt direkt där för oss båda om vi blivit stoppade. Hade skyltarna på och har inte fått någon brev (än iaf)

Den turen har man inte två gånger så känner själv att det blir till att ta det rätt lugnt på gatorna i framtiden.

Sorry om jag trängde mig på i tråden din
    Senast redigerat av Xlarge__ den 2010-03-23 klockan 13:55.

Member fortunes avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13

Standard

länge leve snabba bilar "japanare" (små bilar med överdimensionerade motorer iaf efter trimm) (iaf som är snabbare änn polisens volvos o saabar)
    undra hur framtiden ser ut innom detta?

Member
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

haha ohfan, kung^^ :P
    Hörde rykten om detta, förstår varför du la ut annons nu då, hehe

Senior Member Lingstroms avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Godfather Visa inlägg
    jaså hur har du fått reda på detta då? :P
    ja kommer behålla den å bygga om den.. om ingen kommer å viftar med nytryckta sedlar framför näsan på mig inom ett par veckor
    Nice att du behåller den faktiskt, helgrym bil ju.
    ser fram emot att få se dess nya utseende sedan.

Mvh
    Kör nu koreanskt, Kia Ceed CRDI -08

Den Gröna Saknaden ASA 268 :/ <3

Member Hyperheads avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

*nybesiktigad
    *11,56@402m
    *0-100 3,5 sek

kör ifrån dom flesta.! -------- Hehe klockrent

Då säljes den billigare eftersom den är sk. efterlyst

Standard

hade en liknande jakt fast dom tog mig och så körde ja en orginal volvo 245 hahah 165 km/h på 70 väg som blev till 50 väg senare. dom mätte upp mig i 165km/h så låg dom efter mig men försökte skaka av dom men gick inte :P så dom tog mig var as förbannade hade bara haft körkort i ett halvår och den ena polisen sa att jultomten var tidig i år så vi skriver ner dig på 100km/h så fick bara 3200kr i böter bästa julklappen fick ju iaf behålla kortet

Member
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Inte första gången den bilen är efterlyst

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jari Visa inlägg
    Inte första gången den bilen är efterlyst
    Erkänner du nu att det var därför du sålde den?

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Godfather Visa inlägg
    haha att du ens försökte.. ja har kört ifrån dom me en 740 glt också ett par gånger.. min första bil.. haha man e fan skallad alltså..!
    inte kul å åka fast kan ja tänka mig.. min dag kanske kommer
    hahah var vid ett villa område som ja försökte bli av dom med på men dom genskjute mig hahah var en rolig kväll

Member
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13

Standard

Tycker inte att detta var fränt/coolt/häftigt. Säger inte att jag alltid håller hastighets begränsingen men 180 på 50 väg är jävligt puckat. Kör man för fört får man ta att kortet kan ryka eller att man får betala böter. att köra ifrån polisen är rikigt dumt, och i det här fallet vårdslöst.

Tror inte du suttit här och "skrytit" om du råkat köra över ett barn som sprang ut på 50 sträckan och du inte haft en chans att stanna...

Skärpning grabbar för fan, är det sånt här vi vill att klubben och "bil kulturen" ska förknippas med.

Låter säkert som värsta moral farbrorn men det får jag väl ta, tycker att polisen gör ett bra jobb när de försöker sätta dit fartdårar och onyktra förare.

Sånt här gör enbart att de får fokus på alla som kör runt med den här typen av bilar. Ska man testa bilen gör det då på bästa möjliga ställe, dvs avsides 90- 110 sträckor med god sikt och gles eller ingen trafik.

Vill man sedan köra fört gör det då på banor avsedda för detta.
    Tack till: jspec.se, Linköpings motorsport, streetperformance och gummverkstan i bankekind för hjälp och sponsring.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •