Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: streetrace s13 VS Sheriffens saab

Member stixys avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av limpan200 Visa inlägg
    Tycker inte att detta var fränt/coolt/häftigt. Säger inte att jag alltid håller hastighets begränsingen men 180 på 50 väg är jävligt puckat. Kör man för fört får man ta att kortet kan ryka eller att man får betala böter. att köra ifrån polisen är rikigt dumt, och i det här fallet vårdslöst.

Tror inte du suttit här och "skrytit" om du råkat köra över ett barn som sprang ut på 50 sträckan och du inte haft en chans att stanna...

Skärpning grabbar för fan, är det sånt här vi vill att klubben och "bil kulturen" ska förknippas med.

Låter säkert som värsta moral farbrorn men det får jag väl ta, tycker att polisen gör ett bra jobb när de försöker sätta dit fartdårar och onyktra förare.

Sånt här gör enbart att de får fokus på alla som kör runt med den här typen av bilar. Ska man testa bilen gör det då på bästa möjliga ställe, dvs avsides 90- 110 sträckor med god sikt och gles eller ingen trafik.

Vill man sedan köra fört gör det då på banor avsedda för detta.

+1
    visst gasar man mycket men det gäller att välja sina platser. i stan är det no no pga polisen och fotgängare.

Standard

Citat Ursprungligen postat av limpan200 Visa inlägg
    Tycker inte att detta var fränt/coolt/häftigt. Säger inte att jag alltid håller hastighets begränsingen men 180 på 50 väg är jävligt puckat. Kör man för fört får man ta att kortet kan ryka eller att man får betala böter. att köra ifrån polisen är rikigt dumt, och i det här fallet vårdslöst.

Tror inte du suttit här och "skrytit" om du råkat köra över ett barn som sprang ut på 50 sträckan och du inte haft en chans att stanna...

Skärpning grabbar för fan, är det sånt här vi vill att klubben och "bil kulturen" ska förknippas med.

Låter säkert som värsta moral farbrorn men det får jag väl ta, tycker att polisen gör ett bra jobb när de försöker sätta dit fartdårar och onyktra förare.

Sånt här gör enbart att de får fokus på alla som kör runt med den här typen av bilar. Ska man testa bilen gör det då på bästa möjliga ställe, dvs avsides 90- 110 sträckor med god sikt och gles eller ingen trafik.

Vill man sedan köra fört gör det då på banor avsedda för detta.
    ja håller med dig men när ja körde var det klockan 3 på en söndag natt o den enda bilen ja såg var en polisbil och där ja körde var lång raksträcka o inne i villaorådet var det inget fortkörande. så då 3 på en söndagnatt tänkte ja att man kan testa gasa lite

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Godfather Visa inlägg
    visst är det så, sträckan jag gasade på var 90 och där råkade det vara en bil som skulle vara följa efter och vara duktig.. och i mitt jobb kunde jag inte förlora mitt körkort så det var inte så mycket att välja på tyvärr, dock så va den 50 sträckan ingen fara att det skulle springa ut barn och det var ingen längre sträcka heller så, klart man inte hade kört så fort om det fanns chans för fara för någon annan, om du inte vet hur det ser ut på vägen där jag körde så ska du nog ta det lugnt med åsikterna. men jag förstår hur du tänker.
    Att försvara nåt sånt där är inte bara korkat utan jävligt omoget också. Sen ett tips: bara så du är medveten om det, så finns det faktiskt Poliser som hänger på den här sidan också... tror även nån är medlem...

Dock inte jag

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

Tur man är anonym på nätet då

Member Sävströms avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Godfather Visa inlägg
    blev tagen, skakar galler
    Har dom bevis på att det var du som körde då?

Member The Godfathers avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Cool

Citat Ursprungligen postat av Sävström Visa inlägg
    Har dom bevis på att det var du som körde då?
    nej, de va bara ett slut på historien. dom har hittat garaget iaf, fick besök i början av veckan , en spaningspatrull åkte förbi å blängde lite surt. jag bara skrattade och vinkade glatt och fortsatte meka.. stog ute vid det tillfället. så det kan bli
    Jimmy Åstrand, http://www.garaget.org/-Iceman-

"de e bara å bree på"

Member crillevelins avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Bil
    S13

Standard

Ojdu, vad händer nu då ? :O Såg att du hade tagit bort det du skrev i första inlägget med ;P Skaka galler höh..?
    Nissan 200sx s13 sökes !

Member Hyperheads avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

e det inte så att dom måste ta dig på bar gärning får att kunna sätta dit dig, eller ha någon form av besvis att du har kört bilen t.ex ett fartkamera foto????

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hyperhead Visa inlägg
    e det inte så att dom måste ta dig på bar gärning får att kunna sätta dit dig, eller ha någon form av besvis att du har kört bilen t.ex ett fartkamera foto????
    de jävliga är speciellt om man bor i en liten stad som jag är att de *****s med en om man kommit undan 1gång, gör flygande besiktningar osv.

Member Hyperheads avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av shirru Visa inlägg
    de jävliga är speciellt om man bor i en liten stad som jag är att de *****s med en om man kommit undan 1gång, gör flygande besiktningar osv.
    Sant, dom sätter hårt mot hårt.... det har man ju en viss förståelse för oxå.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •