Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny exedy-koppling slirar!

Standard Ny exedy-koppling slirar!

Hej. Ska försöka beskriva det här så kort och koncist jag kan:

Jag har en 200sx s13 på kanske 240-250hk med orginalkoppling. Denna orginalkoppling har slirat ett tag och jag bestämde mig för att byta. Beställde ett LUK-kopplingskit (som ska vara något starkade än orginal) från apexperformance. De ringde dock och sa att de var slut i lagret men att jag kunde få ett "Exedy organic clutch kit" som skulle vara ytterligare en uppgradering och tåla en hel del.

Dock så ringde min kompis som skulle montera kopplingen just och sa att den nya kopplingen också slirar! Kittet innehåller tryckplatta, lameller och urtrampningslager så allt det gamla är ju bytt! Finns det något annat som kan få kopplingen att slira eller är det helt enkelt dålig kvalitet på Exedy-kittet? Någon som har någon erfarenhet av detta kit?

Kan även tilläggas att jag frågade om det kunde vara någon olja eller så som hade kladdat så att det slirade, men han sa att han hade torkat rent allt med tinner vid monteringen. Läste även att det kan bero på svänghjulet så jag frågade honom hur det hade sett ut och han tyckte det verkade fräscht.

Är mycket tacksam för hjälp och råd!

Member SextioNians avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Bil
    S13

Standard

Fått lite fett eller olja på lamellen skulle jag gissa på. Prova kör lungt ett par dagar sen ska det vara borta annars kanske slavcylinden som inte släpper som den ska.

MVH
    NISSAN 250SX S13 RB25DET DBPMotorsport.com för mera info och bilder,videos i HD samt project tråd på våra bilar och mycket annat.

Member
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Jag har ett exedy originalkopplingskitt...

Slirade när jag bytte också... men de var bara pumpa ut ALL kopplingsvätska och fylla på och lyfta och grejja..! Fick bort det.. men de urtrampningslagret skulle jag inte rekommendera...... Mitt pajjade igår och vi monterade allting rätt... så rasade lådan och urtrampningslagret igår som sagt....

Men försök att lufta och lufta och lufta......!
    (O=O/ 200SX \O=O)
    If I Can't take it with me to heaven.
    I'm gonna drive it straight to HELL!

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

svarvat svänghjul?
    Annars är LUK standard

Member Skankes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Justera kopplingen, lätt att den ligger o slirar. Du gör det på armen vid pedalen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •