Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: GT28RS, T28, Avgassystem, Downpipes, Grenrör, Z32LMM, 444cc

Member
    Reg.datum
    Oct 2008
    Bil
    S13

Standard lurendrejeri..

Betalade för en Gizzmo laddtrycksstyrning 10-05-10 som jag fortfarande inte fått än.. han skickade inte med en kontakt som han " glömde ", men tydligen fortfarande ska skicka..

Junior Member toidis avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Qwaffe Visa inlägg
    Jag köpte bakljus för ett bra tag sedan, skulle få mittrampen i efterhand då han skulle beställa hem en.

Jag har inte fått mittrampen ännu, hoppas den dyker upp. Betalat har jag gjort.

Edit: Betalning för bakljus (3 delar) gjordes 2010-06-17. 2-månaders jubileum imorgon.
    Lite väl lång tid för att ta hem en mittramp tycker jag...

//Pontus

Stabilt, han hade fortfarande kvar lyserna för två månader sen då han sålde dom till mig. Han skulle skicka dom dan efter, sen dan efter det osv. För nån vecka sen sa han att han sålt hela bilen ist, och inte förens nu har jag fått tillbaka alla pengar jag skickade över till honom.
    Jag fick visserligen tillbaka allt jag betalat (efter ca 2 månader), men jag skulle aldrig köpa något av honom igen, och rekommenderar ingen annan att göra det heller!

Member Thedeamons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Bil
    S13

Standard

Stabil kille de där!

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13, R32

Standard

Mycket stabil kille ja. Han kommer få svårt att sälja saker i framtiden här på Nogs iaf.

Efter att han ironiskt nog skyllt förseningen av mittrampen på en oseriös säljare via eBay, så har vi kommit överens om att han skall betala tillbaka pengarna jag betalade extra för att få mittrampen. När jag då skrev beloppet vi hade kommit överens om svarade han lite spydigt:
    "Haha tror du en sådan går på 1500??! Ny kanske"

Mycket konstigt svar, med tanke på att det var han själv som från början ville ha 1500 utöver de 2500 vi hade kommit överens om för bara sidodelarna.
    Så jag förklarade att 1500 var det vi hade sagt, och att det således var detta belopp jag krävde att få tillbaka av honom.

Svaret var:
    "Just nu har jag inte pengarna så vi får se hur vi löser det"

Jag ifrågasätter då, och ber honom låna eller något. Om man inte får vad man komit överens om efter 2.5 månad ska man väl åtminstone kunna begära att personen i fråga fixar så man får pengarna tillbaka, oavsett om det skall innebära att han måste låna pengarna av någon. Eller?

Iallafall, hans svar på mitt "låna av någon"-förslag är:
    "Ne du qvaffe. Betalar när jag har råd."

Måste säga att den attityden är jäkligt vågad för en person som inte bara "lurat" en, utan flera!

Dags att skärpa sig Chrille!

//Pontus

Är du säker på att det var kouki bakljusen du köpte av honom? För han kanske hade några andra bakljus som du skulle köpa.
    Citat Ursprungligen postat av toidi Visa inlägg
    Stabilt, han hade fortfarande kvar lyserna för två månader sen då han sålde dom till mig. Han skulle skicka dom dan efter, sen dan efter det osv. För nån vecka sen sa han att han sålt hela bilen ist, och inte förens nu har jag fått tillbaka alla pengar jag skickade över till honom.
    Jag fick visserligen tillbaka allt jag betalat (efter ca 2 månader), men jag skulle aldrig köpa något av honom igen, och rekommenderar ingen annan att göra det heller!
    Senast redigerat av Qwaffe den 2010-09-03 klockan 17:37.

Junior Member toidis avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Bil
    S13

Standard

Sent svar, men bättre än inget
    Stämmer bra det, var origianllyserna jag köpte (eller skulle köpt) av honom, inte kouiki lyserna.

Har det löst sig för dig än eller har han försvunnit för gott?

Citat Ursprungligen postat av Qwaffe Visa inlägg
    Mycket stabil kille ja. Han kommer få svårt att sälja saker i framtiden här på Nogs iaf.

Efter att han ironiskt nog skyllt förseningen av mittrampen på en oseriös säljare via eBay, så har vi kommit överens om att han skall betala tillbaka pengarna jag betalade extra för att få mittrampen. När jag då skrev beloppet vi hade kommit överens om svarade han lite spydigt:
    "Haha tror du en sådan går på 1500??! Ny kanske"

Mycket konstigt svar, med tanke på att det var han själv som från början ville ha 1500 utöver de 2500 vi hade kommit överens om för bara sidodelarna.
    Så jag förklarade att 1500 var det vi hade sagt, och att det således var detta belopp jag krävde att få tillbaka av honom.

Svaret var:
    "Just nu har jag inte pengarna så vi får se hur vi löser det"

Jag ifrågasätter då, och ber honom låna eller något. Om man inte får vad man komit överens om efter 2.5 månad ska man väl åtminstone kunna begära att personen i fråga fixar så man får pengarna tillbaka, oavsett om det skall innebära att han måste låna pengarna av någon. Eller?

Iallafall, hans svar på mitt "låna av någon"-förslag är:
    "Ne du qvaffe. Betalar när jag har råd."

Måste säga att den attityden är jäkligt vågad för en person som inte bara "lurat" en, utan flera!

Dags att skärpa sig Chrille!

//Pontus

Är du säker på att det var kouki bakljusen du köpte av honom? För han kanske hade några andra bakljus som du skulle köpa.

Member lg28s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Bil
    S13

Standard

hej undra vad är för koppling du har ? original koppling ? för söker en som klar av ca 420nm . mvh johan
    http://www.garaget.org/nissan200sxs1391
    har dyslexi om allting inte rätte stavat hela tid

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Köpare som inte fått vad de betalat för kan höra av sig till mig via PM eller direkt på tel. 072-2676168. Förstår att en del av mina köpare känner sig besvikna och det tycker jag är tråkigt. Problem är till för att lösas!

Vid framtida försäljningar kommer varor att skickas innan betalning är inkommen.

Tack för mig!

Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13, R32

Standard

Citat Ursprungligen postat av toidi Visa inlägg
    Sent svar, men bättre än inget
    Stämmer bra det, var origianllyserna jag köpte (eller skulle köpt) av honom, inte kouiki lyserna.

Har det löst sig för dig än eller har han försvunnit för gott?
    Jag har inte fått något ännu, men har inte heller försökt kontakta honom sen det där inlägget. Anser dock inte att jag skall behöva påminna honom hela tiden heller.

Snart har det gått ett halvår sen jag betalade. Visst, jag fick en del av det jag betalade för, men det ger ingen rätten att dryga ut väntetiden till ett halvår :P

Junior Member PaaTiishs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Bil
    S13

Standard Avgassystem

Finns något avgassystem kvar eller är allt sålt?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •