Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: H-dev chip, kontra no name...

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard H-dev chip, kontra no name...

Tjena tjabba hallå!

Har dragit mej tillbaka lite på trimfronten, och ska köra med ett hederligt STEG 3 tänkte jag...

Om jag nu skulle köpa ett steg 3 chip från horsham dev, och montera enligt alla anvisningar.. kommer det chippet ge RÄTT avgasvärden vid besiktning om vi antar att motorn och allt är i god kondition?

Eller är det som så att det inte spelar någon roll vilket steg 3 chip du än kör med så kommer avgasvärdena bli kajko hur du än vrider och vänder på det, om du nu inte skulle ha en soppadator & bblambda....

Jag går i tankar att köpa ett steg 3 chip från h-dev nämligen, för då vet jag exakt vad chippet är anpassat för, andra steg 3 chippen kan ju va mappade för en annan turbo, ett speciellt avgas, men bara för z32lmm och 444spridare... på h-dev står det ju exakt vad det är för nåt.. aja, hoppas nån kan svara! =)

Member
    Reg.datum
    Mar 2010
    Bil
    S13

Standard

Finns många som besiktigat med steg 3 och gått igenom. Men som sagt beror det säkert på vem som skrivit chipet.

Sedan finns det ju självklart andra faktorer på hur avgasvärdena beter sig.

Köp bara inte något okänt konstigt chip o snåla
    Nissan 200SX S13 - Team GTDR - Gasar tills det rasar
    #1291 Philip Söderquist, Söderköping (Östergötland)

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13

Standard

Kan rekommendera Turbopilots steg 3 chip. Man betalar nog mkt för märket när man köper H-Dev

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Någon som besiktat med steg 3 chip och avgasprovet gått igenom?

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

japp jag har besiktat och kom igenom utan problem bra lamda och hc värden har h-dev steg3 med gtr 444cc spridare

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Gött, vad laddar du för tillfället och vilken turbo kör du med?

Hall of Fame Legend jensclaudiuss avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag besiktigade med steg 3, 444cc, z32lmm, mitzu 18T, dubbla avgaskammar och det utan några problem med avgasvärden. Kör med chip från turbopilot här på forumet. Laddar som mest 1,4bar (dock ej vid bes.)

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jens, det va ungefär det jag ville höra=) ni ska ha tack.

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

Jag fortsätter lite på din tråd då det oxå gäller h-dev steg 3 chip.

Jag har ett sånt chip med alla mods som "krävs" för steg3, 444cc z32 osv osv.

Ni som nu kör med dessa steg3 mods, vad laddar ni? Jag har laddat 1,1bar med min t28 med 360 lager. Men jag får ett översläng när den laddar på, mer på lägre växlar. Så den kanske peekar på 1,3 eller liknande. Är detta farligt? Att den skulle spika eller nått? Jag är inte så hemma på mapnings fronten.. Men är det inte så att dom måste ha "mappat" chipet för ett visst laddtryck osv? Att det ska vara en viss soppa mängd vid ett visst tillfälle på varvtalet vid ett visst laddtryck?

Dom säger att man skall köra 1,17bar med h-dev 3 chipet för att ha 280-320hk eller liknande. Vad händer om den gör översläng så den istället laddar 1,3bar en kort sekund? Har dom mappat där? Eller är jag ute o cyklar?

Member
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    Jag fortsätter lite på din tråd då det oxå gäller h-dev steg 3 chip.

Jag har ett sånt chip med alla mods som "krävs" för steg3, 444cc z32 osv osv.

Ni som nu kör med dessa steg3 mods, vad laddar ni? Jag har laddat 1,1bar med min t28 med 360 lager. Men jag får ett översläng när den laddar på, mer på lägre växlar. Så den kanske peekar på 1,3 eller liknande. Är detta farligt? Att den skulle spika eller nått? Jag är inte så hemma på mapnings fronten.. Men är det inte så att dom måste ha "mappat" chipet för ett visst laddtryck osv? Att det ska vara en viss soppa mängd vid ett visst tillfälle på varvtalet vid ett visst laddtryck?

Dom säger att man skall köra 1,17bar med h-dev 3 chipet för att ha 280-320hk eller liknande. Vad händer om den gör översläng så den istället laddar 1,3bar en kort sekund? Har dom mappat där? Eller är jag ute o cyklar?

har lite samma fråga som du, laddar inte lika mycket som du men på tex 2:ans växel går han upp till typ 14 psi och sedan lägger den sig på 11-12 något, 3an och uppåt ligger han runt 11psi, men det är som du säger de där peakarna som man undrar över. (har s14 turbo samt steg 2 chip)
    Gasa tills det rasar!
    ------------------
    Driftworks! ll http://www.garaget.org/jackpack3 ll

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •