Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: KinnekulleRing - Eftersnack

Hall of Fame Legend Deffes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan Nissan

Cool KinnekulleRing - Eftersnack

Hej alla!

Jag vill tacka för en jätte rolig banträff och om det är okej för alla så kommer jag lägga upp en film lite senare från dagen. Det är lite över 2 timmars körtid jag har på kameran.

Rolig dag och kalasväder. Även jätte bra att ingen smällde eller liknande.

För egen del är jag glad att bilen verkligen hävdade sig väl på banan och till nästa år kommer jag nog med både kompressor och lite seriös väghållning

Men återigen tack!
    Richard Andersson
    - Vinnare av Japmeet AutoSlalom 2008 & Superstage: 1.28:62

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

tackar för en kalas bra träff,trevligt folk och massa fina nissan bilar,första gången jag testa denna bilen på bana och inga inställningar gjorda men hade kul ändå och första gången på kullen,men som glad amatör så vart det kul och blev bättre för varje varv,dock tycker jag denna banan inte alls var lika givande för mig som mantorp är tex,hoppas det blir mantorp nästa gång eller en i hopslagning med nogs norge och rudskogen

skall slänga upp lite klipp jag med på lite körningar.
    Senast redigerat av GT-R_mojje den 2010-07-16 klockan 19:56.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Kanondag på banan!

Mycket körtid, bilen funkade kanon och vädret visade sig från sin bästa sida.

Dock håller jag inte med föregående talare att Mantorp skulle ge mer. Få banor i Sverige är mer tekniska än Kinnekulle

Ser fram emot fler bankörningsdagar med klubben!

Hall of Fame Legend Biggs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Thumbs up

Kanontillställning, mycket körtid, trevliga klubbkamrater och inga stora haverier.
    Kul att prova Kinnekulle med en skapligt vettig bil, har bara monterat massa skoj och hade inte gjort en justering innan idag men det visade sig funka kanon med en liten justering på dämparna för att bota överstyrningen.
    Stod nog för dagens enda bogsering, bränslepumpen stannade. Efter lite elchocksterapi i depån vaknade den till liv igen. Startkablar direkt på pumpen och köra pumpen baklänges lite gjorde susen, tack för hjälp och tips!

Hade det varit Mantorp hade jag troligen inte kommit... Tycker den är rätt tråkig.
    Senast redigerat av Bigg den 2010-07-16 klockan 22:09.
    Niklas Rosell #628

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Grymt kul dag. Med tanke på organisationens enkelhet tycker jag dagen flöt väldigt bra.
    Tycker också att alla skötte sig bra på banan med få incidenter och nästan inga avbrott alls. Ingen buskörning, fula omkörningar, sladdande mm. Enda man kan klaga på är att folk behöver bli bättre på att släppa förbi snabbare bilar. Bra jobbat och hoppas alla lärt sig att det är så man ska bete sig på banträffar. Inte som det varit på Japmeet vissa år...

Många inspirerande motorrum fick man se också. CA18 med jätteturbos, RB25, RB30 toktrimmad SR20 är kul.

Jag tycker också Kinnekulle är en bana som ger otroligt mycket mer än Mantorp gör.
    Kurvkombinationerna gör att det finns oändligt med spår, bromspunkter och riktmärken att testa. När man hittar flytet går det FORT! Mantorp är ju mest transportsträckor...men den kanske är roligare för er med 500 hk än för mig med 230.
    Med tanke på kostnaderna så får nog en fredagskörning på Kullen också ses som betydligt mer "vettigt" för klubben att genomföra än Mantorp är.

Tyvärr så körde jag slut på ett av mina r-däck, dyrt
    Tyvärr började min turbo ryka, tråkig timing då min nya motor/turbo inte är klara på länge än...
    Tyvärr tickade det illa i en ventillyftare när jag kom hem.

Mvh
    Marcus i svart S13 med ARP-vinge och frontsplitter.

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Talking

Tack för en grym träff.

Trots att jag var seg så fick jag två körpass med mycket action.
    Inser att man ligger efter i upphängning när jag fick åka med en
    "modern bil" Deffes 350Z, och den farten in och ur kurvorna hade
    inte min bil presterat oavsett vem som körde... blev en lite ögonöppnare.

Mycket kul bana teknisk och svåra spårval, men när man väl hittade ett bra spår i
    valda partier så satt de klockrent.

Favoritbana är ändå Gelleråsen, 2:a kommer Sviestad och 3:a Kinnekulle.
    Mantorp hamnar sist för att jag tycker den är tråkig helt enkelt. ;-)
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Senior Member GT-R_mojjes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Bil
    S13, S14a

Standard

är nog som många av er säger, kommer man i gång på kullen så är den nog kul, men att ha mkt effekt och kört på strippen mkt och sedan ge sig på en bana som kullen så är det lite svårt, så just nu för mig så är mantorp roligare för där kan jag både få sträcka ut och svänga lite men som sagt man e ny på bana och kommer säkert tycka kullen är roligare ju mer man åker, skulle vara kul och få en ögonöppnare och ha med en instruktör ngn gång eller ngn av nogs duktiga förare som kan hjälpa en amatör som en annan med spårval och tips osv

Mvh//M

Member fainteds avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Bil
    S13, Annan Nissan, Annan, 300ZX (Z32)

Standard

Mycket trevlig tillställning, synd att pärlan inte vill med till Kullen :P En soppaslang som sprack strax utanför Sala imorse, kanske tur annars hade det väl hänt på banan.

Dock så ger det blodad tand och bilen ska med till konbanan Lundafältet
    Fredrik Andersson Tobiasson, Medlemnr: 1680
    Projekt: Nissan 180ZX CA18ET, T28, K-Sport coilovers, Terrano LSD

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Underbart att få köra på kullen igen, min favoritbana. Men då har jag inte heller testat jättemånga. Mantorp, Våler (Norge) och Kinnekulle är det jag jämför mellan. Jag har sedan en heldag hösten 2009 ca 100 varvs erfarenhet av kullen och idag blev det ca 80 till. Jag vill nog mena på att man ska upp i 50-60 varv nånting innan man börjar få riktigt bra flyt och märker hur fort man kan åka genom hela banan. Det är just det som är tjusningen med kullen tycker jag, att det inte är så stora kontraster i hastighet. På Mantorp har du både hårnålen och chikanen som man kör sakta i, sedan en toklång raka som stressar temperaturer på både motor och bromsar...

Jag skulle vilja se mer sånt här i klubben och blir det något mer åka på Kullen så kan jag absolut åka med eller ta passagerare för att lära ut det jag lärt mig. Inte för att jag är proffs eller instruktör, utan för att jag är en glad amatör som gjort min hemläxa och tycker att jag kör hyfsat på kullen :-)

Jag kommer slänga upp lite bilder senare ikväll och jag hoppas att alla andra som tog bilder också lägger upp dem för allmän beskådan.

Kul också att få träffa er alla, speciellt de man snackat en del med men inte mötts. Mojje, Niclas_AB, andreas-, Deffe, Mike, med flera.

Skickar ut en extra hälsning till en rödmetallic S13 med reg.nr UBF*** som bjöd på lite underhållning mellan Västerås och Enköping.
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •