Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 126 av 126

Ämne: Hur breda fälgar kan s13 ha?

Member solles avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Izual Visa inlägg
    Det lät lite mycket med 4-5cm frågan om det går så mkt utan att det veckar sig eller spricker.

Jag har vikt in "kanten" på min samt valsat ut 1-2~cm och det känns redan som hela skärmen inte vill mer.
    Kan du inte slänga upp lite bilder på hur det ser ut efter du valsat? Jag har nämligen samma färg på lacken och skulle vilja se hur det ser ut!

Member Insanes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av peder_nilsson Visa inlägg
    Hur mycket har ni lyckats valsa?
    Har poke på 6cm fram men en valsning på 4-5 cm skulle funka, någon som lyckats?

Mvh Peder
    Jag personligen tycker att framskärmarna är svårare att valsa än bakskärmarna. Dom känns så veka när man rullar, flexar och har sig.
    4-5cm är nog som sagt riktigt svårt att få till utan att skada skärmarna.
    Jens Edin
    Sollefteå

Member Izuals avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av solle Visa inlägg
    Kan du inte slänga upp lite bilder på hur det ser ut efter du valsat? Jag har nämligen samma färg på lacken och skulle vilja se hur det ser ut!
    Syns inte bra alls på bild, jag vet inte om jag gjort annorlunda gentemot andra.
    De flesta får ju en "rundad utbuktning" vid hjulhuset där man valsat.
    Men jag tror jag satte rullen för högt upp eller någonting.

Åt mig åkte hela skärmen ut någorlunda jämnt så det syns inte att det är gjort så mkt alls.

Sitter 18x9" et45 med 15mm spacer på bilden. 225/40 däck
    Det är 2-3mm mellan skärm och däck

Member peder_nilssons avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det är inga problem att valsa ut 3-4cm dock så har min bakskärm vart lagad en gång vilket förstörde valsningen.

Jag valsade ganska aggressivt sen la jag ett snitt i innerskärmen och valsade ut hela skärmen. Men som sagt att skärmen har vart bytt/lagad förstörde det.

Jag skall gå på andra sidan får hoppas att den är hel.

Mvh Peder
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Peder Nilsson #1774

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2013
    Bil
    S13

Standard

Väcker liv i denna tråd! den borde nästan bli klistrad? står ju mycke information mm men nu till saken! ja ska köpa nya fälgar och jag är sämst på detta med et mm.. får inte ihop det i huvet! fälgarna jag är sugen på är Rota gtr 17x9" och ja ska använda 225x45 gummin på dom! bilen i sig är en s13 med coilovers (stumma typ) med uras kjolpaket med 50mm breddare bak, ja har klurat lite och kommit fram till att i fram så kan ja köra med et 25-30 utan problem, kommer åka med lite negativ camber. MEN i bak däremot så vettefan va ja ska ha, kommer åka med negativ camber i bak med och ja vill ha en så "slickad" look som möjligt. är det et 0 som gäller för att komma ut så långt som möjligt och sen köra spacers på det? tacksam för svar. vill inte stå med skägget i brevlådan när det är monterat :P

mvh/ micke

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

När det gäller ET kan man ju räkna på det men inget jag brukar orka så dessa två sidor brukar hjälpa mig:
    http://www.willtheyfit.com
    http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator

Har du bara några hjul på bilen att utgå ifrån som grund så har man rätt bra koll på vart nya hjulen kommer sen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •