Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Styrelsen, banplaner inför 2011?

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Styrelsen, banplaner inför 2011?

Hej

Vad finns det för banträffsplaner inför 2011?

Pratade med Subaruklubbens träffansvarige på Kinnekulle igår och han frågade mig var vi i NOGS står.

Dom verkar vara villiga att sälja ett antal platser på sina banträffar. Eventuellt gäller även detta också Honda- och Fordklubbens träffar.

Förs någon dialog med de övriga klubbarna? Tänker främst på Subaru, Honda samt Ford?

Senior Member Johns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hej!

2011 ser just nu väldigt likt 2010. Jag ska försöka boka Gelleråsen som "banträffen", sen blir det 1 till 2 flygfält och en Emmaboda Superstage.

Att vara med i kartellen känns fortfarande som om det kostar mer än vad det smakar, vi är fortfarande bara ca 25 bilar som kommer och kör på våra träffar.

Det bästa just nu är att vi fortsätter och kör i liten skala bara NOGS och om vi känner att de träffar vi ordnar inte räcker så måste vi titta på hur vi kan få in mer banåka i programmet.

Styrelsen kommer diskutera detta på vårt nästa möte 14/9 så passa på att kom med förslag på hur NI vill ha det!

Mvh
    John
    Det tar inte mer än 5 min att skruva loss den där!
    John Andersson NOGS #299

http://jsgarage.wordpress.com/ --- Mitt projekt i blogform + lite annat meck!
    http://www.200sx.kicks-ass.net/johnex23

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av andreas- Visa inlägg
    Hej

Vad finns det för banträffsplaner inför 2011?

Pratade med Subaruklubbens träffansvarige på Kinnekulle igår och han frågade mig var vi i NOGS står.

Dom verkar vara villiga att sälja ett antal platser på sina banträffar. Eventuellt gäller även detta också Honda- och Fordklubbens träffar.

Förs någon dialog med de övriga klubbarna? Tänker främst på Subaru, Honda samt Ford?
    Konstigt att när jag pratade med Kartell-träffansvariga för denna säsong då fick jag fetnobben, men förra året gick det bra att köpa in sig.

Vad e grejen egentligen?

Vet du något om detta Andreas?
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Hall of Fame Legend thomass avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Inte för att jag kör så många metrar på banorna längre pga att alla numera har 2x hp mot mig, men jag gillar inte att man köper in ett par platser på andras träffar. Hur ska dessa fördelas rättvist?

Har vi inte råd att låta alla klubbmedlemmar som vill delta, då tycker jag medlemspengen ska gå till egna träffar av enklare slag. SS-träffen på Lunda häromhelgen är ett bra exempel, SS på Emmaboda om någon helg ett annat.

Lite fler anordnade spontanträffar runt om i landet kanske inte heller skulle vara fel. Jag brukar hålla en sån eller två per år, och det är inte så avancerat så fler borde...
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Vad är pengen på att vara med i denna sk. kartell och hur många platser får man?
    Rickard Borgmäster - Sollentuna - #1348
    200SX S14a -97 - Projekttråd - Fotoalbum
    Till Salu: Inget speciellt för tillfället.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag pratar alltså inte om att vara "fullvärdig medlem" av bankartellen igen.

Utan att endast köpa ett antal platser, säg 10st på de billigare banorna Kinnekulle samt Gelleråsen.
    Sen hur dessa ska fördelas rättvist är en annan fråga. Det blir väl isf först till kvarn...är intresset så stort så kanske det ger signaler att vi framöver bör gå med i kartellen igen?

Mike: Kan det ha varit så att de redan gjort upp med tex Peugot och Renault? Dom hade iaf ett gäng bilar med på Kinnekulle i söndags.

Jag känner banträffsansvarig i Subaru och Ford mycket väl och när jag pratar med dom låter det som vi får köpa platser.

Men som sagt, det är ju upp till styrelsen att besluta vad klubben ska satsa på. Jag ville bara uppmärksamma att det verkar som vi får vara med på ett par platser om vi vill.

Dum fråga: Vem är träffansvarig i vår klubb?

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vore bra ifall vi har någon kontakt med de andra klubbarna iaf så man kan föra en dialog.

Vi kanske iaf kan fixa så att det ges möjlighet att köpa plats till självkostnadspris för de medlemmar som vill köra?

Administratör Jerkers avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan, GT-R

Lightbulb

Citat Ursprungligen postat av andreas- Visa inlägg
    Dum fråga: Vem är träffansvarig i vår klubb?
    Om man går in på www.nogs.se och väljer Klubbinfo och sedan Styrelse i menyn till vänster så kan man se att det är John Andersson som är träffansvarig.
    Jerker Ekman #13
    (O=O/ 200SX \O=O)

Hall of Fame Legend tecmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    R32

Standard

dvs den som gav vettigast svar i denna tråden
    2:a inlägget
    Körde S13 mellan -05 till -17. Numera kör jag R32 GTR istället.
    tecman möter mr. Holset Förra projektet
    Facebook ---- Garaget.org sidan

Member
    Reg.datum
    Feb 2009
    Bil
    S13, R32

Standard

För att lyfta denna tråd lite måste jag säga att NOGS träff-kalender är väldigt tråkig.

Tittar man på träffkalendern för 2010.

2 dagar SS på Emmaboda
    1 dag på kinnekulle

Jämför det med andra klubbar som har egna bandagar och som det står innan tillsammans med "bankartellen".

Att locka nya medlemmar med 2 aktiviteter i en träffkalander jämfört med andra klubbar som har 3 gånger fler träffar.
    Niklas Johansson
    Skyline R32 GTR

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •