Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: nistune!!!

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Question nistune!!!

någon några som kör med nistune som kan berätta lite om de sprutet för mig ,
    smidigt sprut??
    vart ni köpt de?
    hur stora spridare de klarar av å köra ?
    vilka funktioner de har m,m?
    vem som mappade åt er??
    m,m m,m

tack på förhand mvh rikard

Hall of Fame Legend DeJis avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

smidigt som fan. Lätt att installera, lite pilligt att få dit USB-kontakten i ECU-huset, men det gick bra.

Köpte mitt beggat

Vet inte hur stora spridare som är max, men jag kör Nismo 555cc och det är inga problem.

Är inte helt säker på alla funktioner det har, men det saknar ju lite saker som du får med ett fullsprut. Ska du ha bredbandslambda, så går det att logga, men man kopplar lambdan in i laptoppen och så integreras dess värden med nistunes mappningsprogram. Jag är inte helt säker, men tror inte det finns nån launch-control t.ex.

Jag mappade det mesta själv, men var till Motornord och fick hjälp med tändkurvan och finlirade bränslet lite. De säljer inte nistune och mappar det egentligen inte heller, men jag hade med egen dator och kunskap, och att fylla i celler i en bränsle-/tänd-mapp klarar vilken tuner som helst.

Member robbzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Bil
    S13, Annan, Sunny GTi-R

Standard

Citat Ursprungligen postat av DeJi Visa inlägg
    smidigt som fan. Lätt att installera, lite pilligt att få dit USB-kontakten i ECU-huset, men det gick bra.

Köpte mitt beggat

Vet inte hur stora spridare som är max, men jag kör Nismo 555cc och det är inga problem.

Är inte helt säker på alla funktioner det har, men det saknar ju lite saker som du får med ett fullsprut. Ska du ha bredbandslambda, så går det att logga, men man kopplar lambdan in i laptoppen och så integreras dess värden med nistunes mappningsprogram. Jag är inte helt säker, men tror inte det finns nån launch-control t.ex.

Jag mappade det mesta själv, men var till Motornord och fick hjälp med tändkurvan och finlirade bränslet lite. De säljer inte nistune och mappar det egentligen inte heller, men jag hade med egen dator och kunskap, och att fylla i celler i en bränsle-/tänd-mapp klarar vilken tuner som helst.
    Hur är det med MAF:en, går den att mappa bort å köra med Map istället ?

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

nej inte på något enkelt sätt. Vet inte om det går överhuvudtaget.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard :)

behåller man orginal ecu:n ??
    jag såg att power fc har ett stop på spridare över 850 cc å jag vill ha runt 1500cc då jag ska köra på e85 , vet du om de är mycket som skilljer sig mellan power pf å nistune ??
    mvh rikard

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

ja man sätter bara nistune i chipsockeln, löder dit tre kablar på ECU'ns moderkort, och så tar man bort vridpotentiometern som man använder för ECU-diagnostik, kapar/filar upp hålet lite och sätter fast en medföljande USB-kontakt där.

Vet faktiskt inte hur det går med 1500cc spridare. Man kan tweaka en konstant som har med förhållandet mellan luft/bränsle att göra, och man kan gå ganska högt, men om det räcker till 1500cc vetefan.. dessutom blir det kanske svårt att få till tomgången då, jag vet inte.

Står det mellan power FC och nistune, och power FC ändå har spridarbegränsning så skulle jag ta nistune. PFC saknar ju också launch och såna grejjer. D-jetro-versionen kan ju eliminera MAF'en om man vill det dock, men det är ju lite dyrare med PFC dessutom..

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Talking

mmmm får bli något annat sprut då :/
    vill ju köra på e85
    tack så mycke för svaren

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

ställ frågan om e85 på http://forum.nistune.com/, om du får. Sist jag kollade måste man äga en nistune-licens för att få regga sig på forumet. Eller fråga japtuning eller horsham developments.

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Jag kör med 1260cc med bensin och John (träffansvarig) kör med typ 1600cc och E85 om jag inte minns fel.
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Senior Member Johns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Japp 1680cc och e85 +Nistune och det funkar fint. (ca18det)

Mvh
    Det tar inte mer än 5 min att skruva loss den där!
    John Andersson NOGS #299

http://jsgarage.wordpress.com/ --- Mitt projekt i blogform + lite annat meck!
    http://www.200sx.kicks-ass.net/johnex23

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •