Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 50

Ämne: 200sx - Röde Baronen

Senior Member Storms avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

He he, det märks att du har läst på lite nu
    Det låter ju kanon.
    Jag själv anser att MS är ett ganska kul system, då det kan väldigt mycket.
    Man kan ju använda in och utgångar på sätt som bara fantasin sätter stopp på!
    Lycka till nu!
    Mvh/ Jocke

Lite inspiration!
    http://www.garaget.org/mypage/galler...2&image=792312
    http://www.garaget.org/mypage/galler...2&image=897811
    Jocke S / Mariestad
    Medlemsnr: 943
    Bil: 200sx S13 med 16V Volvo motor!

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Citat Ursprungligen postat av Storm Visa inlägg
    He he, det märks att du har läst på lite nu
    Det låter ju kanon.
    Jag själv anser att MS är ett ganska kul system, då det kan väldigt mycket.
    Man kan ju använda in och utgångar på sätt som bara fantasin sätter stopp på!
    Lycka till nu!
    Mvh/ Jocke

Lite inspiration!
    http://www.garaget.org/mypage/galler...2&image=792312
    http://www.garaget.org/mypage/galler...2&image=897811

Hehe, Har andvänt MegaSquirt förut, dock i en 240tic (tur man växte ifrån den ) men då lät jag boxen bara styra bränslet då dem har en fördelare och tändbox som sköter tändningen jäms mot vakuum/laddtryck, blev smidigast just då och billigast då ja fortfarande gick i gymnasiet :P

Men tycker helt klart megasquirt är ett bra sprut, mest prisvärt också tycker jag, finns ju launch controll och grejjer till ms med om man vill ha sånt, en annan ska ju ha fullt hjulspinn så styr bara tändning och soppan i min :P

Ah kanon, alltid bra att se hur andra löst saker, får se hur mitt fäste blir =)

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Varit och köpt 3" avgasdelar och elkablar till dragningen av ms:et, spridare och en vettig ljuddämpare kvar att köpa =)

Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Hur stora spridare vill du ha? ska du köra vanlig sopp eller E85?
    Jag har i princip 4st helt nya 850cc till salu. funkar perfekt med MS då de är högohm.
    Mvh/ Jocke
    Jocke S / Mariestad

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Citat Ursprungligen postat av Storm Visa inlägg
    Hur stora spridare vill du ha? ska du köra vanlig sopp eller E85?
    Jag har i princip 4st helt nya 850cc till salu. funkar perfekt med MS då de är högohm.
    Mvh/ Jocke
    Jo har sett dem men dem är för stora för mitt effektmål just nu då ja har standard botten, lutar åt skyline spridare.... Är dessa hög/låg ohm? Har inte sökt så mycket än men det är väl dags, vad jag förstått passar inte bosch spridare i ca18? Vilken "fattning" ska det vara? Vettiga hög ohm spridare som passar till 300hk?

Reg.datum
    Sep 2008
    Bil
    S13

Standard

Skylinespridare är lågohm, precis som orginalspridarna, men i våra bilar sitter det spridarmotstånd vilket gör att ECU'n kör dem som högohm!
    Vill du köra med Bosch standard spridare så får du köpa en ny fuelrail tex Nuke med Bosch ansl, och så får du borra upp spridarsätena något för att få det att passa.

Mina spridare skulle funka fint till ditt ändamål, jag förstår inte varför du vill ha mindre spridare?
    Det finns liksom ingen anledning att byta från 390cc till 444cc om du har ett separat sprut (o du har ju MS) är meningslöst
    Vräk på lite så du har spridare till kommande mods, så slipper du hålla på o byta (det blir dyrt framför allt)!
    Om det är tomgångsegenskaperna du är orolig för så behöver du komma en bit över 1000cc med dagens spridare för att det ska bli problem.
    Jag själv kör med 1260cc o har inga problem med det. (visserligen på E85)
    Mvh/ Jocke
    Senast redigerat av Storm den 2010-12-27 klockan 12:06.
    Jocke S / Mariestad

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

aa, antog att det var låg ohm då det jag såg att det satt spridarmotstånd till gamla men visst inte om det var samma.

555cc spridare är inhandlade nu iaf, får bli sånna.

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Grejjer! =D

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Liten update på vad som inte blivit updaterat:
    Aluminiumkylare inhandlad men passade inte, skickade ner för att se om han skickat fel i kartongen men enligt han var det rätt och skulle passa, skicka bilder och bevisa att den inte passade och fick äntligen tillbaka pengarna och köpte en ny kylare idag.

Kommer lite bilder nu! =D

Intercooler med rör (OBS intercoolern är inte sne utan det är balken som är sne vilket bekräftar mina befaror att den varit smällad vänster fram då skärmen är lite annan nyans.):

Var ner och hämtade en ny kylare idag och den passa perfekt!

Har även fått rätt wg-rör och pengarna tillbaka för andra kylarn, har även fått vakumanslutningen och slang så nästa vecka börjas det skruva igen, känns bra!

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Mja det som hände igår var att garaget städades vilket behövdes...
    Och idag hann jag bara med lite grand innan jag fick umgås lite med en polare som brutit sin förlovning, men ja har några grejjer jag måste jaga rätt på imorgon ändå, dock blire på tisdag jag går nästa gång.

Men iaf, började att nolla gammelmotorn och räkna ut vart givaren skulle sitta och sen placera mellanrummet i kuggarna på triggerhjulet 90grader ifrån den, samt mätta och centerade hjulet som till sist punktades fast.

Sen slipade jag till fula kanter som blev från kapande och svetsade ihop tryckröret:

Sen svetsade jag även ett rör för att kunna sätta dit dumpen och sen satte jag ihop tryckrören:

Måste hitta en mutter som passar lufttempgivaren och svetsa den i tryckröret vid gasspjället med innan det målas, ska måla remskivan med.
    Jag har även börjat spåna lite på oljekylarn hur den ska sitta som men sen hann ja int längre.

Har även inhandlat en stol billigt av en kompis, fällbar sådan som kommer sitta på passagerar sidan. Min sparco är icke fällbar, jag har ändå inte tänkt kliva ur för att släppa in folk :P

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •