Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 50

Ämne: 200sx - Röde Baronen

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Riktigt skitiga kylarslangar:

Inte riktigt lika skitiga kylarslangar:

Bredbandslambda hemma:

Fäste ditsatt och katten helsvetsad:

Wastegate-rör:

Resten av avgassystemet:

Är ett fäste innan bakaxeln med, ska slipa rent och svetsa fast fästet som syns vid slutet av systemet på andra bilden samt sätta dit dämparen och fixxa ett fäste till den imorgon, hann inte göra klart det idag innan det var födelsedagsmiddag för farsan.

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Fick Delphi spridarna idag och blev sugen att smacka dit dem direkt!

Men det sket sig jävligt fort, skulle passa ca18det sa säljaren men dem för stora uppe till fuelrailen och för små nere i insuget så dem inte kommer täta....

Då det spilldes lite bensin så blev det inget annat gjort, väntar tills imorgon tills det dunstat.

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Nu är avgassystemet klart förutom att vrida till ljuddämparen exakt på plats men det gör jag när jag ska skaffat slutrör och satt dit, sitter i 4 fästen.
    Såhär blev det:

Blir lite mer gjort imorgon =)

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Har mått dåligt som ***** men varit nere och tagit bort handsfack och alla grejjer bakom för att komma åt kabelgenomföring så man kan pilla ur originalhärvan och dra nytt, satte även dit originalspridarna och drog om bränsleslangarna då det blev lite annorlunda med detta insuget.
    Hoppas jag mår bättre imorgon så ja orkar svetsa dit givarn på tryckröret och dra åt allt sånt, göra fästena under till intercoolern och röret mellan turbo och filter och dra vevhusslangarna sen är det inte så mycket kvar, göra fäste till VR-givaren men det gör jag när Jonas är här och ska koppla in sprutet, har inte givaren utan han skulle ta med en.

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Megasquirtet är inkopplat men fick inget oljetryck i motorn (finns en tråd i teknik delen) så jag har nu rivit isär min gamla som satt i i syfte för att se om jag kan beställa smidda kolvar och stakar etc och bygga på den istället...
    Har rivit den så jag har fått ur veven som ser bra ut, har kvitto på lagerbyte vid 18000mil och den har gått 22000mil nu, dock var det något oljud i den när man tomvarvade så blev det ett knackljud vid 3000rpm (ej om man drog på växel så den fick laddtryck), 2 st erfarna mekaniker och även jag själv sa kolvbult men många nissan skruvare var dödssäkra på lagerras vilket det inte var så, jag stöp tyvärr på ingen hylsa för att få lös toppen från blocket så det ska inhandlas imorgon så jag kan ta ut kolvarna...
    Om man inte känner något på kolvarna/bultarna vad ska man kolla i på toppen om det kan vara något från den?
    Turbon var helt slut, glappade som nå jag vet inte vad och drog olja kan det ha varit den som lät vid tomvarvning men inte när man byggde laddtryck?

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Får inte tag i någon hylsa förrän på måndag tyvärr så får vänta tills dess att slå isär motorn...

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Såhär ser det ut för tillfället:

Cylindrarna ska honas och veven är okej.
    Så har beställt:
    Wiseco kolvar
    K1 stakar
    Packningssats inkl tätningar
    ACL lager
    Och ARP bultar.

Sen har jag pratat med min gamla lärare på fordonsprogrammet då jag vet att det ingår i kursen att ta isär en topp, slipa in ventilar och och sätta ihop allt igen + att dem kan kolla och är det väldigt lite kan dem slipa toppen plan så det var inga problem att lämna toppen dit skulle han ordna det så den blir iordning gjord med.

Allt ska tvättas och det kommer bli renligare efter det vid monteringen :P

Slänger in försäljningsbilden på kolvarna och stakarna, NOMNOMNOM:

Member
    Reg.datum
    Nov 2009
    Bil
    S13

Standard

Du kan tillverka en egen hylsa i nödläge, bara att ta rätt insexnyckel och kapa av och den sätta på en sexkantshylsa i rätt storlek. Har för mig att det är 10mm insex.

//CRL

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

Citat Ursprungligen postat av CRL Visa inlägg
    Du kan tillverka en egen hylsa i nödläge, bara att ta rätt insexnyckel och kapa av och den sätta på en sexkantshylsa i rätt storlek. Har för mig att det är 10mm insex.

//CRL
    Jag tänkte nästan göra så jag me men fick tag i en hylsa idag när mer ställen var öppen än i lördags...

Member
    Reg.datum
    Nov 2010
    Bil
    S13, Sunny GTi-R

Standard

FYFAN VAD LESS JAG BLIR!
    Fick en avi och åkte ner till coop för att hämta ut när jag ser att det står "att betala till posten vid utlämning: 1032kr", när jag kommer ner ber jag hon ta fram paketet så jag får se vad det är och det är då ARP bultarna till ramlagren som jag betalade 1379kr med frakt för, jag ska alltså nästan betala allt igen för att få ut dem....
    10minuter senare kommer en kille från posten hit med paketet från FRsports med packningarna och lagren och ska få tulla 516kr på det med.....
    Tänkte ringa och fråga om dem var dum i huvudet men då är det naturligtvis bara öppet till 15 (jag ringde 15:05...) så frågan är ju om kolvarna och stakarna hamnar i tullen med och vad jag får betala där, det är så gott som pengar jag inte har då en del av dessa skulle gå till flytten till lägenheten i slutet på april, jag hade t.om avbeställt 2st däck jag tänkte ha fram vilket jag inte ville men var tvungen till, som det ser ut nu kommer jag inte ha råd att ta ut bilen i trafik om jag inte får tag i ett jobb snart....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •