Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: s13 packningar/ turbo byte

Member
    Reg.datum
    Sep 2009
    Bil
    S13

Standard s13 packningar/ turbo byte

Vilka packningar ska man specifikt tänka på att byta, då jag själv inte vet mer än att grenrörspackningar går som fan om man inte har flex rör efter downpipe, vilket jag har, men av ren nyfikenhet så tänkte jag kolla vad ni har kört med och bytat när man ändå va igång !

Guest
    Reg.datum
    Jan 2010
    Bil
    S13, S14a

Standard

När du ändå har loss så är det bra om du byter

* Grenrör packning
    * Packningen mellan grenröret och turbo
    * Turbon och Downpipe
    * Och mellan turbon och oljeretur röret.

Se också till att byta ut oljetillförsel röret från Blocket till turbon då dessa har en tendens att koksa ihop.....

Hall of Fame Legend DeJis avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

sen behöver du nya kopparbrickor till vattenledningarna

jag har aldrig haft nåt flexrör efter DP'n och har aldrig blåst nån grenrörspackning. Säger inte att det är en dum idé att ha flexrör, men det är inget krav.

Det viktigaste är att grenrörsflänsen är helt rak, och att det inte är en massa packningsrester på toppen. Hårdare motorkuddar hjälper för att minska vridningen på avgassystemet.

Member
    Reg.datum
    Oct 2010
    Bil
    S13, R32, Annan Nissan

Standard

Lånar träder lite bara.
    Packning mellan turbon och oljereturen. Är det den ovala grejen som sitter mot blocket ? Behöver man byta ut hela den "sockeln" eller räcker det med packningen . Då ja misstänker att det läcker därifrån.
    Citat Ursprungligen postat av Pirana Visa inlägg
    När du ändå har loss så är det bra om du byter

* Grenrör packning
    * Packningen mellan grenröret och turbo
    * Turbon och Downpipe
    * Och mellan turbon och oljeretur röret.

Se också till att byta ut oljetillförsel röret från Blocket till turbon då dessa har en tendens att koksa ihop.....

Hall of Fame Legend DeJis avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

ovala grejen som sitter mot blocket? Den är ju oval visserligen men sitter ju på turbon.. och det räcker ju att byta packningen om det läcker.. skadar inte att dubbelkolla så packningsytan på röret är plan också. Tejpa en bit 400-600 slippapper på en plan yta och dra flänsen rakt över ett par gånger och se efter om det blev slipmärken över hela ytan. Annars slipar du tills det blir det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •